  • 1. Data: 2009-07-02 11:08:45
    Temat: Pistolet do kleju
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Co Koledzy mogą polecić z asortymentu pistolet do kleju?
    Interesuje mnie niedrogi, do 100zł, pistolet o niezawodnym działaniu
    dostępny aktualnie w sprzedaży.
    Na jakie cechy produktu należy zwracać uwagę przed zakupem?
    W tej chwili mam FL-158 i jest to typowy chiński syf.
    K.

  • 2. Data: 2009-07-02 13:28:02
    Temat: Re: Pistolet do kleju
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 02 Jul 2009 13:08:45 +0200 John Smith <d...@b...pl>
    napisał:

    >Co Koledzy mogą polecić z asortymentu pistolet do kleju?
    >Interesuje mnie niedrogi, do 100zł, pistolet o niezawodnym działaniu

    Jak chcesz mieć pistolet niedrogi i o niezawodnym działaniu to kup
    jeden niedrogi a drugi o niezawodnym działaniu ;-)

    Ja swój pistolet Stanley GR20 kupiłem za ok. 120-150zł (już dobrze nie
    pamiętam), w Castoramie. Służy od chyba roku niezawodnie.
    Wcześniej miałem chiński za 15zł i mechanizm podawania kleju po
    prostu się w nim połamał i rozsypał.

    >dostępny aktualnie w sprzedaży.
    >Na jakie cechy produktu należy zwracać uwagę przed zakupem?

    Markowy. np. Stanley, Bosch, w żadnym wypadku jakaś Dedra czy Toya czy
    podobny chiński syf. Odpowednia moc, np. 40W, no i żeby pasowały
    standardowe wkłady klejowe, żadne malutkie. Przydatne mogą być cienkie
    dysze (ma takie np. Bosch). Zobacz:
    http://www.tool-net.co.uk/p-1301/bosch-pkp18e-240v-h
    ot-melt-glue-gun.html
    Ja u siebie nagwintowałem otwór dyszy w pistolecie i wytoczyłem sobie
    z aluminum wkręcaną dyszę na wzór tej u Boscha - używam jej od czasu
    do czasu i sprawdza się dobrze.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 3. Data: 2009-07-02 13:46:46
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 02 Jul 2009 15:28:02 +0200 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

    >Odpowednia moc, np. 40W
    >Przydatne mogą być cienkie dysze (ma takie np. Bosch).

    Jeszcze drobna uwaga - dobrze gdyby cienka dysza była demontowalna.
    Nie wiem czy w pistolecie Boscha do którego podałem link tak jest, ale
    z dyszą, która ma w środku cienki otwór można "wypompować" dużo mniej
    kleju na jednostkę czasu (ale za to dostarczyć go precyzyjniej), a
    nieraz potrzeba sporo kleju naraz. Wyciskanie na siłę kończy się
    wypłynięciem rozgrzanego kleju do tyłu, w stronę wkładu klejowego i
    zablokowaniem całości, wtedy trzeba wkład wyciągnąć a rozlany i
    zastygnięty klej oderwać. W większości przypadków pracuję bez tej
    dodatkowej dyszy - można wtedy wypompować dużo kleju. Nie wiem czy w
    pistoletach o mniejszej mocy (ten Bosch ma 18W) jest z tym tak samo
    dobrze - pewnie nie.

  • 4. Data: 2009-07-02 15:39:13
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    John Smith pisze:
    > Co Koledzy mogą polecić z asortymentu pistolet do kleju?
    > Interesuje mnie niedrogi, do 100zł, pistolet o niezawodnym działaniu
    > dostępny aktualnie w sprzedaży.

    bardzo przyzwoite bywają w sprzedaży w Lidlu, zresztą już je tutaj
    chwalono. Posłuchałem tych pochwał, też sobie kupiłem i nie żałuję.
    Kosztował 40zł.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 5. Data: 2009-07-02 18:16:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > bardzo przyzwoite bywają w sprzedaży w Lidlu, zresztą już je tutaj
    > chwalono. Posłuchałem tych pochwał, też sobie kupiłem i nie żałuję.
    > Kosztował 40zł.

    Najstarsi pracownicy w Lidlu nie pamiętaja tej promocji z lutego.
    K.

  • 6. Data: 2009-07-02 18:50:54
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Co Koledzy mogą polecić z asortymentu pistolet do kleju?
    > Interesuje mnie niedrogi, do 100zł, pistolet o niezawodnym działaniu
    > dostępny aktualnie w sprzedaży.
    STEINEL - w castoramie ok 100zl, dosc szybko sie nagrzewa i nie przegrzewa
    kleju.K.

  • 7. Data: 2009-07-02 19:17:57
    Od: BartekK <s...@N...org>

    __Maciek pisze:

> [...]
    > dodatkowej dyszy - można wtedy wypompować dużo kleju. Nie wiem czy w
    > pistoletach o mniejszej mocy (ten Bosch ma 18W) jest z tym tak samo
    Oj raczej na pewno nie. Ten z lidla ma chyba 500W, tyle że ma termostat
    i się nie przegrzewa.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-07-02 19:26:26
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    John Smith pisze:

    > Najstarsi pracownicy w Lidlu nie pamiętaja tej promocji z lutego.

    pod koniec marca była powtórka - wtedy kupiłem swój. Sprawdzaj, może się
    powtórzyć.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 9. Data: 2009-07-02 20:19:38
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> wrote in message

    > bardzo przyzwoite bywają w sprzedaży w Lidlu, zresztą już je tutaj
    > chwalono. Posłuchałem tych pochwał, też sobie kupiłem i nie żałuję.
    > Kosztował 40zł.

    Potwierdzam, kupiłem i jedyne, co mam mu do zarzucenia, to strasznie kiepska
    "odkładalność" na podstawkę. Sam pistolet jest w założeniach "bezprzewodowy"
    (na tej samej zasadzie jak bezprzewodowy czajnik) i w przerwach powinien być
    odkładany na specjalną podstawkę zasilającą, niestety złącze jest tak
    toporne, że zarówno do odłożenia jak i podniesienia pistoletu trzeba użyć
    obu rąk i pewnej siły.

    Poza tym rewelacja: elektronicznie stabilizowana temperatura, wymienne
    końcówki z różną średnicą, zaworek zamykający wypływ kleju przy braku
    nacisku na cyngiel, bezprzewodowość...

    J.

  • 10. Data: 2009-07-03 13:37:01
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    >
    > Poza tym rewelacja: elektronicznie stabilizowana temperatura, wymienne
    > końcówki z różną średnicą, zaworek zamykający wypływ kleju przy braku

    Da się zidentyfikować producenta i typ tego pistoletu?
    K.