  • 1. Data: 2009-02-19 22:01:33
    Temat: HDD na USB = przestój na ekranie startowym BIOS
    Od: k...@g...com

    Witam
    Gdy podłączony jest do USB i włączony dysk twardy 3,5" na ekranie
    startowym (ten zaraz po włączeniu komputera) zatrzymuje się na
    kilkadziesiąt sekund. Za każdym razem w tym samym miejscu. Zamiast
    "Testing Memory" jest tylko "Testi" i stoi. Żeby przyśpieszyć proces
    rozruchu muszę na chwile wyłączyć dysk na obudowie lub wyjąć kabel
    USB. Dzieje się tak od czasu gdy wymieniłem starą obudowę IDE2USB na
    nowszą. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Przyczyna może być
    prozaiczna, zwłaszcza, że nie ma to związku z pamięcią, a na tym
    etapie rozruchu i USB też nie.

    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-20 07:12:45
    Temat: Re: HDD na USB = przestój na ekranie startowym BIOS
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    k...@g...com pisze:
> [...]
    > nowszą. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Przyczyna może być
    > prozaiczna, zwłaszcza, że nie ma to związku z pamięcią, a na tym

    Prawdopodobnie bios szuka urządzeni z których mozna bootować komputer.
    Sprawdź jaką masz kolejność bootowanie i _wyłącz_ "other devices"
    ToMasz

  • 3. Data: 2009-02-20 07:20:43
    Od: "Kowal" <k...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie bios szuka urządzeni z których mozna bootować komputer.
    > Sprawdź jaką masz kolejność bootowanie i _wyłącz_ "other devices"
    > ToMasz

    Nie ma to znaczenia. u mnie jest to samo. Narazie nie znalazłem rozwiązania.
    Podejrzewam że to kwestia samegio BIOS-u. Ja zaktualizowałem do najnowszego
    i też nie pomogło.

  • 4. Data: 2009-02-20 09:33:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kowal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Nie ma to znaczenia. u mnie jest to samo. Narazie nie znalazłem rozwiązania.
    > Podejrzewam że to kwestia samegio BIOS-u. Ja zaktualizowałem do najnowszego i
    > też nie pomogło.

    Jaka płyta? U mnie Abit AS-8 i identyczne objawy.

  • 5. Data: 2009-02-20 13:13:31
    Od: "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl>

    g.googlegroups.com...

    > Dzieje się tak od czasu gdy wymieniłem starą obudowę IDE2USB na nowszą.

    No to atakuj support producenta nowej obudowy, skoro na starej działało.
    Albo support starej, że za dobry produkt zrobili.

    > zwłaszcza, że nie ma to związku z pamięcią, a na tym etapie rozruchu i USB
    > też nie.

    Dla windows nie, ale z elektrycznego punktu widzenia to już na tym etapie
    rozruchu płyta może coś tam sobie sprawdzać z USB (czy sie prawidowo zgłosił
    czy coś)

  • 6. Data: 2009-02-21 10:42:50
    Od: k...@g...com

    > Jaka płyta? U mnie Abit AS-8 i identyczne objawy.

    Płyta Gigabyte na i945. Obudowa dysku Welland. Poprzednia też Welland
    tylko inny model.
    Kto ma podobne problemy? Jakie macie obudowy dysków?

  • 7. Data: 2009-02-21 13:25:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqg.googlegroups.com...
    > Płyta Gigabyte na i945. Obudowa dysku Welland. Poprzednia też Welland
    > tylko inny model.
    > Kto ma podobne problemy? Jakie macie obudowy dysków?

    Obudowa Chieftec Black Box, ale identycznie jest na pendrive.