  • 1. Data: 2009-02-25 22:00:38
    Temat: jakiś rozsądny zestaw DECT
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Sam co prawda właściwie nie korzystam z telefonu stacjonarnego odkąd mam
    komórkę, jednak linia w domu oczywiście jest ze względu na ADSL i
    przyzwyczajenia pokolenia rodziców. ;) Obecnie są do niej podłączone dwa
    aparaty, choć jak się można przekonać w trzykondygnacyjnym budynku to
    czasem zdecydowanie za mało. Wystarczy sytuacja, kiedy nie ma nikogo w
    domu albo cała rodzina zgromadzi się na poddaszu, a wtedy zadzwoni
    telefon. Pierwszym problemem jest usłyszenie dzwonka (wystarczy
    głośniejsza rozmowa lub telewizor lub radio w tle, by go przeoczyć),
    drugim wyczynowy bieg po schodach piętro niżej, a potem przez kilka
    pomieszczeń. Na końcu i tak okazuje się, że dzwoniący już zrezygnował. ;)

    Pomyślałem, że dobrym rozwiązaniem byłby zakup jakiegoś zestawu
    telefonów DECT (stacja bazowa i 3-4 słuchawki rozmieszczone w
    strategicznych punktach). Ile _trzeba_ wydać na taką wygodę? Pytam
    specjalnie, ponieważ widzę, iż na Allegro zestawy sygnowane logo znanych
    producentów chodzą już po ~160 zł, ale czy przypadkiem nie jest to jedna
    z tych sytuacji, kiedy najlepiej dopłacić, aby sprzęt nie przestał
    działać pół roku później?

    Jakiś konkretny sprzęt wart polecenia? ;)

  • 2. Data: 2009-02-26 00:54:32
    Temat: Re: jakiś rozsądny zestaw DECT
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > najlepiej dopłacić, aby sprzęt nie przestał działać pół roku później?
    >
    > Jakiś konkretny sprzęt wart polecenia? ;)

    Ja od dobrych 5-6 lat siedze tylko na Siemensach Gigaset...
    Tylko nie uzywam tych najtanszych - bardzo starej serii 4000 uzywam
    sluchawek Comfort, z nowszych (chociaz juz tez nie produkowanych) - seria
    S450 lub E450... uzywane w ciezkich warunkach, bardzo duzo potrafia zniesc,
    uzywane w domu - prawie niezniszczalne... Jesli nie przeszkadza ci, ze
    telefony sa uzywane - mozna smialo kupowac... Mozna zalogowac 4 lub 6
    sluchawek do 1 bazy (jak rowniez sluchawki innych producentow), pozostale
    bazy beda sluzyc jako ladowarki...

    Mam tez 1 sztuke A160 - taki telefonik, co poza dzwonieniem niewiele moze,
    tez nie narzekalem, moze troche na szybko wycierajace sie klawisze... ale
    trudno cos powiedziec majac 1 telefon (innych modeli mam w sumie ok. 60 w
    firmie)

    Tylko Siemens mial bardzo nieudany model S44 (sama sluchawka z ladowarka)
    lub S440 (sluchawka z baza) - od tego sie trzymaj z daleka :)

    Wlasnie testuje C470 z IP i w sumie tez jestem zadowolony, chociaz na razie
    1 sztuka i za krotki okres testowania, zeby sie wypowiedziec :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-02-26 15:48:25
    Od: Aa <A...@a...pl>

    > Ja od dobrych 5-6 lat siedze tylko na Siemensach Gigaset...
    > Tylko nie uzywam tych najtanszych - bardzo starej serii 4000 uzywam

    Gigasety to najlepszy wybór, ale nie te co są dostępne w marketach.
    Pracuję z nimi wiele lat i przez moje ręce przeszły niemal wszystkie
    modele (nie licząc super nowości). Wg mnie najlepszym modelem,
    praktycznie nie do zajechania jest słuchawka 3000 Comfort. Dość stare,
    ale naprawdę solidne. Obsługa z menu, wyświetlacz mono graficzny, brak
    polskiego menu, głośno mówiąca, książka na 100 wpisów z opisem itd. Sama
    używana słuchawka (z gwarancją i fvat) to koszt porównywalny z ceną
    nowego zestawu z marketu. Słuchawka przeznaczona do bazy Gigaset 3010
    lub 3015 (z sekretarką), możliwość logowania 6 słuchawek, dla
    dodatkowych słuchawek mała ładowareczka 3000L. Dla linii ISDN
    baza/centralka Gigaset 3060. Oczywiście współpracuje też z innymi
    modelami DECT/GAP.

    pzdr,
    Aa