  • 1. Data: 2009-02-25 22:06:03
    Temat: Miernik z portem usb - gadżet czy przydatny sprzęt
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    Powiedzcie prosze co myślicie o miernika z portem usb ?
    Czy to tylko gadżet czy przydatna funkcja
    http://allegro.pl/item544608270_miernik_uniwersalny_
    interfejs_usb_va18b_nowy_fv.html

    np coś takiego
    prawie oscyloskop

  • 2. Data: 2009-02-25 22:19:21
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    kolega pisze:
    > Powiedzcie prosze co myślicie o miernika z portem usb ?
    > Czy to tylko gadżet czy przydatna funkcja
    > http://allegro.pl/item544608270_miernik_uniwersalny_
    interfejs_usb_va18b_nowy_fv.html

    Witam,
    myślę że fajne takie coś, może się przydać, np jak będziesz porównywał
    akumulatory pod obciążeniem, itp.

    > np coś takiego
    > prawie oscyloskop

    z rysunków widać jakby robił jeden pomiar mniej więcej co sekundę,
    trochę słabe pasmo jak na oscyloskop :)
    Pozdrawiam
    KK

  • 3. Data: 2009-02-26 08:13:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kolega" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:go4ft3$4d7$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Powiedzcie prosze co myślicie o miernika z portem usb ?
    > Czy to tylko gadżet czy przydatna funkcja
> [...]

    Mysle ze prawie nie - jaka to ma czestosc pomiarow - beda choc 3/s
    ?

    Oscyloskopu nie zastapi, za to przyda sie tam gdzie chcesz
    wykonywac pomiary dlugotrwale.
    Np jak sie rozladowywal akumulator, czy jaka byla temperatura w
    serwerowni w czasie dnia.

    W ogolnosci bajer malo przydatny, ale 100zl nie majatek, nawet jak
    sie przyda raz na rok..

    J.

  • 4. Data: 2009-02-26 09:28:02
    Od: "Dus" <d...@p...pl>

    > Mysle ze prawie nie - jaka to ma czestosc pomiarow - beda choc 3/s ?

    2/s
    -
    Dus

  • 5. Data: 2009-02-26 10:08:35
    Temat: Re: Miernik z portem usb - gad?et czy przydatny sprze^t
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. schrieb:
> [...]
    > serwerowni w czasie dnia.
    >
    > W ogolnosci bajer malo przydatny, ale 100zl nie majatek, nawet jak

    ja mam coś takiego w robocie i czasami naprawdę używam. Mniej więcej raz
    na kwartał ;-). Właśnie do monitorowania temperatury (tutaj laser
    miniaturowy podkręcony na 120% max przez tydzień, monitorowana
    temperatura i moc promienia (ale to już innym ustrojstwem). Inna rzecz
    to diody LED, podobne parametry, ale przy prądzie nominalnym. Także
    monitorowanie prądu urządzenia w czasie pomiarów przez 48h. Pomiary
    różne, czasami raz na sekundę, czasami raz na minutę. Kolega robił
    pomiary bardziej ciekawe: wykorzystał miernik jako trigger do
    oscyloskopu: jak prąd wylazł z normalnego przedziału, to był uruchamiany
    oscyloskop (też sterowany przez USB).

    Waldek

  • 6. Data: 2009-02-26 15:43:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:70n7rcFfko48U1@mid.uni-berlin.de...

    > ja mam coś takiego w robocie i czasami naprawdę używam. Mniej
    > więcej raz na kwartał ;-). Właśnie do monitorowania temperatury
    > (tutaj laser [...]

    Jeszcze jedno zastowanie mi sie przypomnialo - przemierzylem sobie
    kiedys wlasnorecznie zrobionego Covoxa
    [przetwornik DAC podlaczany do LPT, tzn drabinka R-2R].

    Covox bardzo ladnie wyszedl nawiasem mowiac, ale takie zadania
    coraz trudniejsze sie robia - coraz trudniej zaprogramowac prosta
    prowizorke pod windows.
    Jest jeszcze w ogole mozliwe ustawienie portu LPT ? A LPT-USB ?

    J.

  • 7. Data: 2009-02-26 21:55:19
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > prowizorke pod windows.
    > Jest jeszcze w ogole mozliwe ustawienie portu LPT ? A LPT-USB ?

    Oczywiscie, ze tak. Tylko trzeba zaladowac odpowiedni driver, bo
    normalny program w userspace nie ma dostepu do IO.

  • 8. Data: 2009-02-27 22:57:54
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    kolega pisze:

    > Powiedzcie prosze co myślicie o miernika z portem usb ?
    > Czy to tylko gadżet czy przydatna funkcja
    > http://allegro.pl/item544608270_miernik_uniwersalny_
    interfejs_usb_va18b_nowy_fv.html

    Mam Metexa z portem RS232. Bywa przydatne np. gdy chcesz ściągnąć
    charakterystykę rozładowania akumulatora, chociaż do tego celu akurat
    ostatnio używam w firmie ładowarki Pelikan Shark z USB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-02-27 22:59:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Jest jeszcze w ogole mozliwe ustawienie portu LPT ?

    Tak. Szukaj "giveio".
    Działa to na portach LPT na płytach głównych (ostatnio rzadziej
    spotykane), kartach PCI LPT i PCMCIA LPT.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/