  • 1. Data: 2010-02-21 23:43:02
    Temat: jechałem autem znajomego...
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    no i zaciekawiły mnie dwa objawy
    1. puszczam gaz i auto ciągnie do lewej
    2. naciskam hamulec i kierownica przestawia się zawsze o ten sam kąt
    (powiedzmy 5-10st)
    puszczenie hamulca na biegu - kierownica wraca, wciskamy hamulec -
    kierownica znów skręca

    czy te objawy są połączone czy 1 to zawieszenie, 2 to hamulece (klocki,
    regulator ?)

    --
    limken polimken

  • 2. Data: 2010-02-22 02:22:33
    Temat: Re: jechałem autem znajomego...
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    limken wrote:
> [...]
    > kierownica znów skręca
    >
    > czy te objawy są połączone czy 1 to zawieszenie, 2 to hamulece

    któryś sworzeń wykończony.
    hamulce nic tu nie mają do rzeczy.

    moon

  • 3. Data: 2010-02-22 08:31:50
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > któryś sworzeń wykończony.
    > hamulce nic tu nie mają do rzeczy.

    Może też być zbieżność. W zeszłym roku po wymianie "gratów" w zawieszeniu,
    mechanik ustawił zbieżność "na oko" i też były takie objawy. Po dokładnym
    ustawieniu, przeszło.

    grzech
    nyska

  • 4. Data: 2010-02-22 09:35:25
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    grzech wrote:

    > Może też być zbieżność. W zeszłym roku po wymianie "gratów" w
    > zawieszeniu, mechanik ustawił zbieżność "na oko" i też były takie
    > objawy. Po dokładnym ustawieniu, przeszło.

    na ucho jakieś tuleje stukają

    znajomy mówi, że ma problem ze zbieżnością
    bo z tyłu jedno koło jest nie do wyprostowania
    poprosze go o dokładne dane z pomiarów

    co się wtedy wymienia - wahacz?

    --
    limken polimken

  • 5. Data: 2010-02-22 12:09:54
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > na ucho jakieś tuleje stukają

    jeżeli cokowiek stuka to najpierw trzeba to wyeliminować, żeby można było
    coś powiedzieć IMO,

    > znajomy mówi, że ma problem ze zbieżnością
    > bo z tyłu jedno koło jest nie do wyprostowania
    > poprosze go o dokładne dane z pomiarów
    >
    > co się wtedy wymienia - wahacz?

    zależy od konstrukcji zawieszenia, często bywało takie 'zukosowanie koła'
    przy sztywnych belkach, ale i na to była rada, można wówczas poradzić sobie
    podkładkami pomiędzy belkę a czop piasty, wówczas cała geometria wychodzi
    "na zielono" tylko ...komu by się chciało kombinować :/
    brat

  • 6. Data: 2010-02-22 14:30:51
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    limken pisze:
> [...]
    > (powiedzmy 5-10st)
    > puszczenie hamulca na biegu - kierownica wraca, wciskamy hamulec -

    Samochód z przednim napędem?
    Luz tulejki wahacza. Lewego. Wisisz mi flaszkę za diagnozę.

    --
    Cyneq

  • 7. Data: 2010-02-22 17:12:48
    Od: "Lukasz W." <w...@i...pl>

    > Samochód z przednim napędem?
    > Luz tulejki wahacza. Lewego. Wisisz mi flaszkę za diagnozę.

    dokładnie,
    przerabiałem analogiczną sytuację w VW Golf 3 rok temu
    nic nie stukało ale samochód zaczynał ściągacz przy puszczeniu gazu
    okazało sie że tuleja wachacza była porzadnie wyrobiona (spory luz z
    wyrobienia)
    wymieniono tuleję, ustawiono zbieżność - samochód zaczął jeździć prosto,
    niestety od jakiegoś czasu znowu coś analogicznego się dzieje tylko w druga
    strone
    zbieżnośc sprawdzana - OK
    zawieszenia sprawdzane na szarpakach - OK
    narazie dałej sobie spokój, brak pomysłów

    Ł.W.

  • 8. Data: 2010-02-22 18:05:46
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    Lukasz W. pisze:

> [...]
    > zbieżnośc sprawdzana - OK
    > zawieszenia sprawdzane na szarpakach - OK
    > narazie dałej sobie spokój, brak pomysłów

    Kiepskie szarpaki albo diagnosta. Tam gdzie ostatnio to stwierdziłem, na
    szarpakach pan nic nie znalazł, dopiero jak sobie podparłem przód, sam
    wlazłem i poderdałem spokojnie wszystkim to się znalazło.

    --
    Cyneq

  • 9. Data: 2010-02-22 19:00:40
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Lukasz W. pisze:

> [...]
    > nic nie stukało ale samochód zaczynał ściągacz przy puszczeniu gazu
    > okazało sie że tuleja wachacza była porzadnie wyrobiona (spory luz z

    potwierdzam, ja to przerabialem przy Mondeo.

    --
    venioo
    Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS

  • 10. Data: 2010-02-22 19:01:13
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Cyneq wrote:

    > Samochód z przednim napędem?
    > Luz tulejki wahacza. Lewego. Wisisz mi flaszkę za diagnozę.

    na przód
    jutro znajomy jedzie na szarpaki
    zresztą też mu to poleciłem ;]

    dam znać ;)