  • 1. Data: 2010-02-21 23:17:13
    Temat: kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    Przedwczoraj kierowca Toyoty Hilux ruszający z miejsca przy krawężniku nie
    zauważył, że za Hiluxem stoi Fiesta [1]

    W związku z czym przyładował mi centralnie w maskę, przy okazji urywając prawy
    reflektor.

    I tu mam dylemat.

    Czy robić to z jego OC (Compensa) czy z mojego AC (PZU) z regresem do sprawcy?
    Nie wiem jakie warunki daje Compensa, nie chcę też, żeby mi PZU naliczyło szkodę
    całkowitą. Chce miec po prostu naprawiony dobrze samochód.

    Wartość samochodu na AC to bodajże 3400 PLN. Do wymiany maska i prawa lampa.
    Przynajmniej tak wymieniłoby ASO BMW w duecie z Allianzem.

    Fiestę również zamierzam robić w ASO, tyle ze Forda.

    pozdr, rdx
    [1] http://radxcell.nora.pl/2008/10/16/ford-fiesta.html
    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://radxcell.prv.pl

  • 2. Data: 2010-02-21 23:46:15
    Temat: Re: kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > I tu mam dylemat.

    skad takie dylematy u ciebie?

  • 3. Data: 2010-02-22 11:11:43
    Od: "Paweł W." <t...@o...pl>

    Użytkownik "peter" <a...@F...pl> napisał w wiadomości

    > skad takie dylematy u ciebie?

    Pewnie stąd, że PZU rżnie klientów na szkodach jak tylko może, Compensa dużo
    lepsza, ja bym tam zgłosił.

    p.

  • 4. Data: 2010-02-22 13:25:42
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Rób tylko i wyłącznie z oc sprawcy. Pamiętaj jeszcze o tym że przy oc naprawa
    pojazdu może być wykonana do 100% jego wartości natomiast przy naprawie z ac
    przekroczenie 70% wartości pojazdu powoduje szkodę całkowitą. No i nie zapomnij
    o samochodzie zastępczym który należy Ci się za cały okres do odebrania
    naprawionego pojazdu.
    Tu jest link:
    http://biznes.onet.pl/knf-mozna-zadac-od-ubezpieczyc
    iela-pokrycia-koszto,18543,3064438,1,news-detal

  • 5. Data: 2010-02-22 16:04:01
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Compensa to bieda i dziady (mała firma krzak, która dwa razy ogląda każdą
    złotóweczkę), bierz z PZU tym bardziej że PZU płaci Ci tylko przez chwilę
    więc nie będzie im zależalo na cięciu kosztów

    4887 (20100222) __________

  • 6. Data: 2010-02-22 16:06:13
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    jedni i drudzy spróbują z całkowitą

    4887 (20100222) __________

  • 7. Data: 2010-02-22 16:26:39
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Tylko pisał że AC ma ubezpieczenie na 3400zł to na pewno wyjdzie szkoda
    całkowita. Trzeba naprawiać tylko i wyłącznie z OC sprawcy. Nie wspominam już o
    tym ile często z regresami jest problemów przez bałagan panujący w firmach
    ubezpieczeniowych.

  • 8. Data: 2010-02-22 17:54:08
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *michawar* wrote in <news:5065.000005aa.4b8277c6@newsgate.onet.pl>:
    > Tu jest link:

    dzieki za informacje. wlasnie na taka pomoc liczylem

    pozdr, rdx

  • 9. Data: 2010-02-22 17:55:00
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Auto* wrote in <news:hlu6m9$3oo$1@atlantis.news.neostrada.pl>:
    > jedni i drudzy spróbują z całkowitą

    ok - sprobuja. jak sie przed tym "uchronic"? da sie?

    jestem troche zielony w temacie zabaw z ubezpieczycielami, bo Fiesta leciala
    bezszkodowo przez ostatnie 10 lat...

    pozdr, rdx

  • 10. Data: 2010-02-22 17:57:37
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Auto* wrote in <news:hlu6i6$3aa$1@atlantis.news.neostrada.pl>:
    > Compensa to bieda i dziady (mała firma krzak, która dwa razy ogląda każdą
    > złotóweczkę), bierz z PZU tym bardziej że PZU płaci Ci tylko przez chwilę
    > więc nie będzie im zależalo na cięciu kosztów

    zgoda, jednak PZU nie jest tak chetne (przynajmniej na infolinii) do wychodzenia
    z regresem...

    pozdr, R