  • 1. Data: 2009-09-06 10:14:21
    Temat: kamera z telefonu - jaka ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Szukam po sieci informacji, czy jakaś kamera z telefonu jest
    "rozpracowana" w sensie protokołu. Znalazłem tylko MCA-25 (swoja droga
    niedostepna, jest na pęczi MCA-20). Jest smiesznie tania ( miej niz 5zl
    ) ale o ile mi wiadomo przesyła obrazki tylko jako jpg. A mnie
    interesuje format raw. Wystarczy 320x240x8. Być może MCA-25 potrafi slać
    rownież raw, ale nie widze takich informacji.

    Czy ktoś moze natknął się w sieci na jakiś opis podpięcia kamerki z
    telefonu do uC? Dowolnej. Mam tutaj "domowy" projekt do zrobienia więc
    mam na mysli podejście amatorskie.

  • 2. Data: 2009-09-06 10:32:20
    Temat: Re: kamera z telefonu - jaka ?
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    >
    > Czy ktoś moze natknął się w sieci na jakiś opis podpięcia kamerki z
    > telefonu do uC? Dowolnej. Mam tutaj "domowy" projekt do zrobienia więc

    Będziesz miał spory problem ze zdobyciem potrzebnych informacji. Nie
    wiem z jakiego powodu ale producenci kamer (tych tańszych) utajniają
    wszelkie dane. Można je uzyskać tylko po podpisaniu umowy o zachowaniu
    poufności.

    Paweł

  • 3. Data: 2009-09-06 10:41:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Paweł wrote:
> [...]
    > wiem z jakiego powodu ale producenci kamer (tych tańszych) utajniają
    > wszelkie dane. Można je uzyskać tylko po podpisaniu umowy o zachowaniu

    Nie ma problemu jak widać w podsłuchiwaniu protokołu (jak zrobiono w
    MCA-25). Do czasu az wpadną na szyfrowanie informacji damy radę ;)

  • 4. Data: 2009-09-06 12:29:44
    Od: "sikurasaka" <s...@o...pl>

    > Witam.
    >
    > interesuje format raw. Wystarczy 320x240x8. Być może MCA-25 potrafi slać
    > rownież raw, ale nie widze takich informacji.

    To czego szukasz to PO3060k dostępne w maritexie.
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/9435

    Fajna kamerka kolorowa 640x480 z interfejsem rownoleglym. Podajesz zegar i
    odbierasz dane z portu 8bit.

    Dokumentacja jest w miare dobra. Na jej podstawie zrobisz bez problemu
    odbior i interpretacje danych. Problemy sa tylko z konfiguracja trybow pracy
    po i2c (rejestry konfiguracyjne kiepsko, czasem blednie opisane), ale
    wiekszosc rzeczy da sie skonfigurowac. Pozatym kamerka bardzo dobrze dziala
    bez jakiejkolwiek konfiguracji na ustawieniach domyslnych.

    Kamerka ma dosc "drobne" zlacze (pitch 0.4mm), wiec dobrze zrobic sobie do
    niej dobra plytke w plytkarni...

    Paweł

  • 5. Data: 2009-09-06 18:05:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    sikurasaka wrote:
    > To czego szukasz to PO3060k dostepne w maritexie.

    O kurde, wlasnie to mi się podoba.

    > Fajna kamerka kolorowa 640x480 z interfejsem rownoleglym. Podajesz zegar i
    > odbierasz dane z portu 8bit.

    Czy ma wlasny zatrzask "ram", czy czytam z matrycy? Bo nie wiem jakie sa
    wymagane czasy zeby obraz nie był "pogięty".

    > Kamerka ma dosc "drobne" zlacze (pitch 0.4mm), wiec dobrze zrobic sobie do
    > niej dobra plytke w plytkarni...

    Niestety cena powala na kolana. Ale dzięki, przemyślę to.

  • 6. Data: 2009-09-06 19:12:32
    Od: "sikurasaka" <s...@o...pl>

> [...]

    Dla potomnych - pomyliłem nazwę. Prawidłowa to PO6030k, wczesniej byl
    dostepny model PO3030k.

    > Czy ma wlasny zatrzask "ram", czy czytam z matrycy? Bo nie wiem jakie sa
    > wymagane czasy zeby obraz nie był "pogięty".

    Czytasz z pamięci, ale przy zbyt wolnym zegarze bedzie pogięty. Linia
    "integracji" przesuwa sie po matrycy z predkoscia zalezna od zegara, w
    konkretnej odleglosci (mozliwej do ustalenia przez i2c albo ustalanej
    automatycznie) od aktualnie odczytywanego piksela.

    W poprzedniej wersji 3030k byla opcja "still image", ktora (chyba)
    zatrzaskiwala caly obraz w 1dnym momencie, ale nie dam za to glowy, bo nie
    testowalem tej opcji. W 6030 raczej opcji takiej niema - przynajmniej w
    pdf-ie nic o niej juz nie pisza.

    Dla srednio ruchomej sceny, rozsadne minimum to 2fps (sa lekkie mazy).
    Orientacyjny zegar do tego to 800x500x2x2 Hz = 1,6MHz.
    Sam obraz jest dobrej jakosci, fajnie działa auto-exposure w półmroku...;)

    Paweł