  • 11. Data: 2009-10-16 07:43:07
    Temat: Re: kanały(koryta) instalacyjne do biura
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Hmm - wymiencie sie adresami, kogucik przygotuje ci oferte, pozniej
    > zrobi to co zaoferowal a na koniec Ty bedziesz go wychwalal miedzy
    > innymi na tej grupie.
    > IMHO post kogucika w pelni spelnil Twoje oczekiwania - zlapales kontakt
    > do kogos, kto ma wizje tych Twoich korytek...
    >
    > Pozdro
    >
    > Maseł
    Nie mam żadnego pojęcia o korytkach. Nie ta branża. Wkurzają mnie komercyjne
    zapytania. Od odpowiedzi na takie pytania są przedstawiciele handlowi. A w cenę
    detaliczną wliczona jest ich pomoc. Wkurza nie jeszcze cwaniactwo i obcieranie
    dupy szkłem. Jak ma robotę do zrobienia to niech napisze że szuka wykonawcy.

  • 12. Data: 2009-10-16 08:05:41
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Wojciech Penar pisze:

    > Przy każdej reorganizacji zamierzacie wzywać elektryka, by zrobił nowy
    > projekt, przełożył gniazdka w nowe miejsce i od nowa ułożył sieć? IMHO
    > bez sensu...
    Nie, bardziej wskazana była by tu nadmiarowość gniazdek. Jeżeli zestawy
    gniazdek były by po obwodzie pomieszczenia co załóżmy 2..3m + kilka w
    kluczowych miejscach w podłodze to będzie OK.

    > Teoretycznie należą się dwa gniazdka dla komputera (+ ewentualnie
    > trzecie dla drukarki) + co najmniej jedno ogólnego przeznaczenia
    > (lampka, ładowarka do komórki itp) - jeśli projektant proponuje mniej -
    > przemyśleć, jeśli więcej - jako "informatyk" uważam to za dobry pomysł.
    No właśnie..
    Czy zakładać że przy komputerze będzie listwa zasilająca, albo UPS?
    To są pytania z którymi muszę się zmierzyć, obecnie przy każdym
    komputerze jest UPS oraz listwa, więc 2 gniazda są wystarczające.
    Czy będzie centralny UPS, raczej wątpię. Więc można założyć że będą
    UPS'y przy kompach, do każdego stanowiska 2 monitory, czasem głośniki,
    telefon też czasem potrzebuje zasilanie... temat przemyślę jeszcze.

    > To już zależy od pomieszczeń i możliwości aranżacji. Pytać architekta
    > i projektanta. Możliwość różnego ustawienia stanowisk nie oznacza
    > konieczności uwzględnienia wszystkich możliwości - niektóre będą bez
    > sensu i można je na dzień dobry odrzucić. Duże pomieszczenie wymusi
    > konieczność sensownego doprowadzenia instalacji na środek.
    > Zarówno spuszczenie kabli z sufitu jak i wpusty w podłodze mają swoje
    > wady, szczególnie warto o tym pamiętać planując umieścić tani wpust
    > na środku głównego ciągu komunikacyjnego...
    Raczej nie widzę "kabli wiszących z sufitu"...
    Wpusty raczej nieuniknione. Pytanie uzupełniające... Kable do tych
    wpustów prowadzi się w rurkach w wylewce? Czy też są do tego jakieś inne
    wynalazki?

    > Rybki albo akwarium, nie kojarzę w tym momencie żadnego systemu kanałów
    > do montażu podtynkowego. Zapewne projektant będzie bardziej na bieżąco
    > jeśli chodzi o dostępne technologie oraz widząc projekt tak zaplanuje
    > trasy okablowania, by nie trzeba było wieszać na ścianach najszerszych
    > dostępnych kanałów.

    Pytam tu, bo liczę że właśnie nie kto inny jak Wy, będziecie bardziej na
    bieżąco:)

    > 48 kabli na pomieszczenie to dużo. Proponowałbym rozważenie rozproszenia
    > sieci - szafy dystrybucyjne w większych pomieszczeniach, szkielet
    > o odpowiednio dobranej przepustowości i wykorzystanie vlanów.
    > Zastanowić się nad telefonią IP - stanowczo uprości budowę sieci
    > telekomunikacyjnych (może korzystać z tych samych kabli co sieć
    > komputerowa, nie ma potrzeby doprowadzania tylu par/czwórek/kabli co
    > gniazdek telefonicznych w pomieszczeniu).
    48 kabli to max. Liczyłem od 4 do 16 zestawów gniazdek na pomieszczenie.
    W każdym zestawie 3 kable UTP.
    Kable do telefonów to będą takie same jak do komputera, nawet gniazda
    będą takie same na rj-45 bo pasuje do wtyczki rj-11. Kable telefoniczne
    będą wyprowadzone na inny zestaw patchpaneli w serwerowni.
    Telefonia VOIP tak, ale infrastruktura w biurze j.w. będę mógł wtedy
    zamiennie stosować aparaty, wiązać się to będzie tylko z przepięciem
    kabla w szafie.
    Bryła budynku raczej zwarta, serwerownia zlokalizowana mniej więcej w
    środku, jeżeli chodzi o koszty, taniej będzie kupić
    kilka(naście/dziesiąt)kartonów kabla niż zapewniać miejsca dla
    rozdzielni, a i wszystko w jednym miejscu będę miał.

    > Jeśli główny ciąg ma biec powyżej sufitu podwieszanego - rozważcie
    > wykorzystanie stalowych rynien/tacek zamiast zamkniętych kanałów
    > instalacyjnych. Upraszcza wykonawstwo, utrzymanie i potem ewentualną
    > przebudowę sieci. Inna sprawa, że to wszystko broszka projektanta.
    To jest jasne, kable w suficie czy podłodze nie będą zamknięte w
    kanałach, ale tutaj też nie jestem zdecydowany co do konkretnego
    rozwiązania, chodzi o zachowanie dostępu i porządku w kablach.

> [...]
    > łączy się grubym kablem (popularnie "pyta"). Ma to to gumowy płaszcz,
    > jest z grubsza elastyczne i trwałe. Na jednym końcu znajduje się złącze
    > wielopinowe lub wiecheć do podłączenia do sprzętu "stacjonarnego"
    > (konsoleta, krosownica studyjna), na drugim skrzynka z wyprowadzonymi
    > gniazdkami. Producenci tego typu kabli zarzekali się, że przy sensownym
    > zamówieniu są w stanie złożyć dowolną konfigurację (wśród typowych
    > rozwiązań były takie, które poza przewodami sygnałowymi miały wplecione
    > grubsze i lepiej zaizolowane żyły dla głośników lub zasilania).
    Myślałem nad podobnym rozwiązaniem. W każdym pomieszczeniu zainstalować
    patchpanel, ale pomysł upadł, kosztem nadmiarowość gniazdek, łatwiejsze
    w obsłudze.

    > Jeśli podłoga w pomieszczeniach biurowych była by podniesiona i złożona
    > z "kafli" (jak podłogi w starych serwerowniach, pamiętających czasy
    > Odry), kafelki "dostępowe" można sobie dowolnie przekładać...
    > O kosztach rozwiązania wolę nie myśleć.
    Nie, podłoga podniesiona w biurach odpada.

    > I jeszcze jedna refleksja - może sieć bezprzewodowa?
    Jako dodatek - tak, ale nie na główną infrastrukturę.

    > Pozdrawiam
    > Wojtek
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Cały czas główne pytanie jest aktualne: czy ktoś gdzieś widział
    podtynkowe systemy kanałów do biur?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 13. Data: 2009-10-16 08:18:24
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    kogutek pisze:

> [...]
    > dupy szkłem. Jak ma robotę do zrobienia to niech napisze że szuka wykonawcy.

    Z tym, że ja nie szukam handlowca, tylko technologii w jakiej ma być
    zrobiona infrastruktura. Jak to już będę wiedział, to poszukam
    handlowca, później dopiero wykonawce.
    Cały czas patrzysz na problem od dupy strony, chyba od tego podcierania
    się szkłem, stąd ten uraz...
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 14. Data: 2009-10-16 12:38:14
    Od: "Alexander Sharon" <a...@s...ca>

    Nie wnikajac w szczegoly, przyznaje rade kogutkowi.
    Jezeli otrzymuje zapytanie natury technicznej droga telefoniczna lub
    majlowa, zadam z gory wystawienie "purchase order" (zamowienie zakupu?).
    Jestem zawodowym inzynierem konsultantem i z tego zyje.
    Jezeli zdziwiony pytek rezonuje, ze mi odpowedz mi moze zajac kilka minut,
    proponuje mu porozmawiac z prawnikiem i dowiedziec sie czy on udzieli
    odpowiedzi za friko.

    Paimietam stara opowiastke mojego sp Ojca, rowniez inzyniera.

    Otoz, gdy do zlamanego powozu wezwano kowala z pobliskiej wioski do naprawy,
    ten obejrzal powoz i uderzyl raz mlotkiem, naprawijac woz w ciagu minuty.
    Nastepnie kowal zazadal za naprawe wozu 100 zlotych. Zdziwiony wlasciciel
    zazadal wyszczegolnienie zadanej sumy, na co kowal odparl: Uderzenie
    mlotkiem - 1 zloty, wiedzialem gdzie uderzyc: 99 zlotych.

    Szanujmy sie wiec, panie i panowie inzynierowie. Ma za soba ciezkie i dlugie
    studia, i zdobyta praktyke czy nabyte umietnosci zawodowe. Za to sie placi

    Pozdrawiam

    Alec

  • 15. Data: 2009-10-16 21:11:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Może podwójna podłoga i kable pod podłoga.

  • 16. Data: 2009-10-18 16:46:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Oct 2009 06:38:14 -0600, Alexander Sharon wrote:
> [...]
    >Jezeli zdziwiony pytek rezonuje, ze mi odpowedz mi moze zajac kilka minut,
    >proponuje mu porozmawiac z prawnikiem i dowiedziec sie czy on udzieli

    A co to za branza ze tak sie da ?
    Bo ode mnie to bys uslyszal ze zamowienie to dostaniesz dopiero jesli
    wlasciwosci techniczne mnie zadowola. I cena tez.

    Nie powoz, tylko automobil.
    Powoz jest zbyt prosty.

    J.

  • 17. Data: 2009-10-18 16:54:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Oct 2009 12:32:53 +0200, Rafal wrote:
    >Najlepiej będzie po obwodzie pomieszczenia poprowadzić kanały, z tym że
    >chciałbym aby były one z licowane ze ścianą, tak aby nic nie wystawało.

    Musialbys miec stosownie grubo tynku.

    Sufit podwieszany i pogodzic sie z pionowymi listwami.
    Chyba ze ma byc ladniej, ale sporo drozej.
    Wtedy optuje za podloga.

    >Pomieszczeń biurowych będzie kilkanaście. Tym samym robi się niezła
    >wiązka przewodów w głównej magistrali na korytarzu.

    Przy tych ilosciach to moze pomyslec o szafce na koncentrator w kazdym
    pokoju.

    J.

  • 18. Data: 2009-10-18 17:40:29
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A co to za branza ze tak sie da ?
    > Bo ode mnie to bys uslyszal ze zamowienie to dostaniesz dopiero jesli
    > wlasciwosci techniczne mnie zadowola. I cena tez.

    W każdej branży tak się da. Trzeba mieć wyrobioną markę. Jak bym usłyszał od
    kogoś że mi zapłaci jak będzie chciał i ochotę miał to bym z nim nie rozmawiał.
    Nawet w sytuacji gdy nie miał bym za co do baku nalać. Warunki techniczne
    określa klient. Jeśli są realne to dostaje wyrób je spełniający. W trakcie nie
    ma możliwości nieodpłatnie cokolwiek zmienić. Płatność jest w kilku transzach.
    To normalna procedura. Oczywiście są tacy co będą się prostytuować. Dla mnie
    stanowią margines, nikt rozsądny nie zleca im nic odpowiedzialnego.