  • 1. Data: 2009-10-14 10:32:53
    Temat: kanały(koryta) instalacyjne do biura
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Witam
    W nowym, jeszcze nie wybudowanym, biurze będzie potrzeba rozprowadzenia
    instalacji pod komputery, firma informatyczna, komputerów będzie sporo.
    Charakter pracy wymaga częstej zmiany organizacji biurek w pomieszczeniach.
    W związku z powyższym poszukuje ciekawego systemu rozprowadzenia
    instalacji zasilającej/komputerowej/telefonicznej.

    Szacuje że na jedno pomieszczenie przypadnie około(w zależności od
    wielkości) 12 do 48 przewodów UTP(do każdego hipotetycznego stanowiska 3
    kable 2*ethernet+1*telefon) + do każdego hipotetycznego stanowiska
    osobny obwód zasilający, zakończony przynajmniej 2 gniazdami.

    Najlepiej będzie po obwodzie pomieszczenia poprowadzić kanały, z tym że
    chciałbym aby były one z licowane ze ścianą, tak aby nic nie wystawało.
    Równocześnie zapewniony był dostęp do środka.
    Dodatkowo, gniazda w podłodze oraz kolumny - zależnie od wielkości i
    przeznaczenia pomieszczenia.

    W serwerowni podłoga podniesiona, całe okablowanie w podłodze.

    Największy problem mam ze znalezieniem kanałów do zamontowania w
    ścianie. To co znalazłem i jest najbliższe moim oczekiwaniom, to system
    kanałów KPP http://www.aks-zielonka.pl/index.php?j=1&k=2&o=6
    Jednak nie podobają mi się narożniki i łączniki, poszerzają one profil,
    w związku z tym nie można układać dwóch kanałów bezpośrednio obok
    siebie, a na tym mi zależy w związku z ilością przewodów.
    Poza tym, te narożniki i łączniki utrudniają dostęp do kanału, są one
    nałożone na "dekiel", a demontaż narożników i łączników w korycie
    wpuszczonym w ścianę będzie niemożliwe.

    Pomieszczeń biurowych będzie kilkanaście. Tym samym robi się niezła
    wiązka przewodów w głównej magistrali na korytarzu. Jak wspomniałem będą
    one prowadzone podłogą albo sufitem - tutaj również prosił bym o
    wskazanie ciekawych systemów, wymagania już nie są tak wygórowane,
    generalnie ma być do tego łatwy dostęp.

    Czekam na jakieś inspiracje.
    Było by miło jakby rozwiązania te były dostępne w Polsce.
    Jestem również otwarty na inne propozycje niż to co przedstawiłem.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2009-10-14 20:52:17
    Temat: Re: kanały(koryta) instalacyjne do biura
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Było by miło jakby rozwiązania te były dostępne w Polsce.
    > Jestem również otwarty na inne propozycje niż to co przedstawiłem.
    To o co prosisz jest płatne. Napisz jaki masz budżet.

  • 3. Data: 2009-10-15 05:56:26
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    kogutek pisze:

    > To o co prosisz jest płatne. Napisz jaki masz budżet.

    Że niby co jest płatne?
    Wklejenie linku do ciekawego rozwiązania, bo ktoś kiedyś zobaczył?
    Budżetu jeszcze nie ma.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 4. Data: 2009-10-15 09:05:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal"
    > W serwerowni podłoga podniesiona, całe okablowanie w podłodze.

    A tu nie może być podniesiona? Są specjalne systemy do takich podłóg.

    Robert

  • 5. Data: 2009-10-15 09:21:37
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Że niby co jest płatne?
    > Wklejenie linku do ciekawego rozwiązania, bo ktoś kiedyś zobaczył?
    > Budżetu jeszcze nie ma.
    > Pozdrawiam
    > Rafał
    Płatne jest wszystko co jest do zastosowań komercyjnych. Wyjrzyj przez okno. Tam
    jest kapitalizm. W socjalizmie był darmowy dostęp do informacji. Skończyło się
    to tutaj ok. 1990 roku. Piszesz o dużym projekcie wartym dużo pieniędzy. I
    chcesz żeby ktoś Ci darmo coś dał. Jak jesteś taki skłony do dzielenia się
    informacjami to napisz kto jest inwestorem, gdzie się to znajduje. Tyle samo
    pracy wykonasz jak ktoś przy wklejaniu linków. Ciekawe dlaczego od razu nie
    dałeś adresu. Adresy są bezpłatne. Ale ten adres to nie tylko miejsce. To
    również informacja potencjalnie przeliczalna na pieniądze. Dlatego go nie
    podałeś a chcesz coś w zamian. Marny interes proponujesz.

  • 6. Data: 2009-10-15 09:32:23
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Robert Wańkowski pisze:

    > Użytkownik "Rafal"
    >
    > A tu nie może być podniesiona? Są specjalne systemy do takich podłóg.
    >
    > Robert
    co masz na myśli pisząc "a tu"?
    Jeżeli chodzi o pomieszczenia biurowe to wydaje mi się to armatą na
    wróbla. Jej potencjał byłby wykorzystany w ułamku możliwości.
    Poza tym było by to kilkaset (~700)m^2 powierzchni i wcale nie będzie to
    praktyczniejsze niż gniazda po obwodzie pomieszczenia + gniazda w
    podłodze, ale już bez możliwości ich przemieszczania.
    W serwerowni taka podłoga to jak najbardziej tak.

  • 7. Data: 2009-10-15 10:18:57
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    kogutek pisze:

> [...]
    > również informacja potencjalnie przeliczalna na pieniądze. Dlatego go nie
    > podałeś a chcesz coś w zamian. Marny interes proponujesz.

    Jak sam zauważyłeś jest projekt warty dużych pieniędzy, jeżeli chcesz je
    zarobić to pokaż co masz do zaoferowania. To ja te pieniądze chce wydać,
    ale nie na kota w worku, nadal nie wiem za co miałbym Ci zapłacić.
    Nie rozumiem o co Ci chodzi z podawaniem adresu oraz danych inwestora?
    Jeżeli Ty, czy firma gdzie pracujesz, specjalizuje się w tego typu
    pracach to pokaż jakieś swoje realizacje, czy technologie w jakiej
    wykonujecie, podaj swój adres i jak dojdzie do odpowiedniego etapu prac
    to dostaniesz zapytanie ofertowe.
    Jeżeli zaś nie zajmujesz się tą branżą, a znasz rozwiązania godne uwagi
    to możesz je podać publicznie albo i nie, wedle uznania, ale ewentualne
    roszczenia finansowe miej do producenta żeby zapłacił za reklamę, a nie
    do klienta, który chce to kupić.
    Wyjrzyj przez okno, bo coś Ci się poprzewracało... albo nie, lepiej
    zasłoń żaluzję, bo jeszcze ktoś zobaczy co chcesz sprzedać...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2009-10-15 13:20:09
    Od: Wojciech Penar <w...@n...pl>

    Rafal pisze:
> [...]
    > W związku z powyższym poszukuje ciekawego systemu rozprowadzenia
    > instalacji zasilającej/komputerowej/telefonicznej.

    Przy każdej reorganizacji zamierzacie wzywać elektryka, by zrobił nowy
    projekt, przełożył gniazdka w nowe miejsce i od nowa ułożył sieć? IMHO
    bez sensu...

> [...]
    > kable 2*ethernet+1*telefon) + do każdego hipotetycznego stanowiska
    > osobny obwód zasilający, zakończony przynajmniej 2 gniazdami.

    Teoretycznie należą się dwa gniazdka dla komputera (+ ewentualnie
    trzecie dla drukarki) + co najmniej jedno ogólnego przeznaczenia
    (lampka, ładowarka do komórki itp) - jeśli projektant proponuje mniej -
    przemyśleć, jeśli więcej - jako "informatyk" uważam to za dobry pomysł.

> [...]
    > Równocześnie zapewniony był dostęp do środka.
    > Dodatkowo, gniazda w podłodze oraz kolumny - zależnie od wielkości i

    To już zależy od pomieszczeń i możliwości aranżacji. Pytać architekta
    i projektanta. Możliwość różnego ustawienia stanowisk nie oznacza
    konieczności uwzględnienia wszystkich możliwości - niektóre będą bez
    sensu i można je na dzień dobry odrzucić. Duże pomieszczenie wymusi
    konieczność sensownego doprowadzenia instalacji na środek.
    Zarówno spuszczenie kabli z sufitu jak i wpusty w podłodze mają swoje
    wady, szczególnie warto o tym pamiętać planując umieścić tani wpust
    na środku głównego ciągu komunikacyjnego...

    > W serwerowni podłoga podniesiona, całe okablowanie w podłodze.

    Oczywiście

> [...]
    > Poza tym, te narożniki i łączniki utrudniają dostęp do kanału, są one
    > nałożone na "dekiel", a demontaż narożników i łączników w korycie

    Rybki albo akwarium, nie kojarzę w tym momencie żadnego systemu kanałów
    do montażu podtynkowego. Zapewne projektant będzie bardziej na bieżąco
    jeśli chodzi o dostępne technologie oraz widząc projekt tak zaplanuje
    trasy okablowania, by nie trzeba było wieszać na ścianach najszerszych
    dostępnych kanałów.

> [...]
    > one prowadzone podłogą albo sufitem - tutaj również prosił bym o
    > wskazanie ciekawych systemów, wymagania już nie są tak wygórowane,

    48 kabli na pomieszczenie to dużo. Proponowałbym rozważenie rozproszenia
    sieci - szafy dystrybucyjne w większych pomieszczeniach, szkielet
    o odpowiednio dobranej przepustowości i wykorzystanie vlanów.
    Zastanowić się nad telefonią IP - stanowczo uprości budowę sieci
    telekomunikacyjnych (może korzystać z tych samych kabli co sieć
    komputerowa, nie ma potrzeby doprowadzania tylu par/czwórek/kabli co
    gniazdek telefonicznych w pomieszczeniu).

    Jeśli główny ciąg ma biec powyżej sufitu podwieszanego - rozważcie
    wykorzystanie stalowych rynien/tacek zamiast zamkniętych kanałów
    instalacyjnych. Upraszcza wykonawstwo, utrzymanie i potem ewentualną
    przebudowę sieci. Inna sprawa, że to wszystko broszka projektanta.

    Jeśli potrzebna pełna mobilność na myśl przychodzą mi jeszcze
    rozwiązania ze świata rozrywki. Scenę ze stanowiskiem reżysera dźwięku
    łączy się grubym kablem (popularnie "pyta"). Ma to to gumowy płaszcz,
    jest z grubsza elastyczne i trwałe. Na jednym końcu znajduje się złącze
    wielopinowe lub wiecheć do podłączenia do sprzętu "stacjonarnego"
    (konsoleta, krosownica studyjna), na drugim skrzynka z wyprowadzonymi
    gniazdkami. Producenci tego typu kabli zarzekali się, że przy sensownym
    zamówieniu są w stanie złożyć dowolną konfigurację (wśród typowych
    rozwiązań były takie, które poza przewodami sygnałowymi miały wplecione
    grubsze i lepiej zaizolowane żyły dla głośników lub zasilania).
    Jeśli podłoga w pomieszczeniach biurowych była by podniesiona i złożona
    z "kafli" (jak podłogi w starych serwerowniach, pamiętających czasy
    Odry), kafelki "dostępowe" można sobie dowolnie przekładać...
    O kosztach rozwiązania wolę nie myśleć.

    I jeszcze jedna refleksja - może sieć bezprzewodowa?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 9. Data: 2009-10-15 13:27:17
    Od: Wojciech Penar <w...@n...pl>

    Rafal pisze:

> [...]
    > podłodze, ale już bez możliwości ich przemieszczania.
    > W serwerowni taka podłoga to jak najbardziej tak.

    U nas kiedyś w laboratoriach podłoga podniesiona składała się z kafli,
    niektóre miały osadzone przeloty dla kabli. W razie potrzeby zamieniało
    się kafel "przyłączeniowy z innym i przeciągało kable w nowe miejsce
    (miały taki zapas, by móc dostosować konfigurację podłogi do różnego
    układu stanowisk).

    Jeśli chcecie pełnej mobilności - albo tak, albo "zwisy" z sufitu, albo
    nadmiar wpustów w podłodze. Te ostatnie (zwłaszcza tańsze modele)
    średnio lubią deptanie i stawianie na nich krzeseł, mycie podłogi metodą
    pokładową (chlust z kubła i pomerdać mopem) też odpada...

    Najlepiej podejdź do jakiejś większej firmy z branży i wstępnie powiedz
    czego chcesz, czy są w stanie do tego się zbliżyć i ile za projekt
    skasują.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 10. Data: 2009-10-15 21:33:58
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Rafal wrote:
    > Jak sam zauważyłeś jest projekt warty dużych pieniędzy, jeżeli chcesz je
    > zarobić to pokaż co masz do zaoferowania. To ja te pieniądze chce wydać,

    Hmm - wymiencie sie adresami, kogucik przygotuje ci oferte, pozniej
    zrobi to co zaoferowal a na koniec Ty bedziesz go wychwalal miedzy
    innymi na tej grupie.
    IMHO post kogucika w pelni spelnil Twoje oczekiwania - zlapales kontakt
    do kogos, kto ma wizje tych Twoich korytek...

    Pozdro

    Maseł