  • 11. Data: 2020-08-03 17:05:29
    Temat: Re: klasyfikacja użytkowników hulajnóg elektrycznych
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f2825bb$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > To muszę spróbować;)

    10/10 :)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od IGBT
    https://ibb.co/zVqRvz0

  • 12. Data: 2020-08-04 09:53:52
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 02.08.2020 o 14:45, 4...@g...com pisze:
    > Dalej jestem pieszym bez prawa poruszania się po drogach dla rowerów.

    I o to mi chodziło, dzięki! A skoro jest pieszym, to może jechać pijany?

  • 13. Data: 2020-08-04 10:17:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 09:53, zhbick pisze:

    > I o to mi chodziło, dzięki! A skoro jest pieszym, to może jechać pijany?

    Pewnie możesz, ale jak coś odwiniesz, to podpadasz pod stwarzanie
    zagrożenia. Więc po jednym piwku tak, po czterech to już raczej nie.

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-08-04 11:09:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >I o to mi chodziło, dzięki! A skoro jest pieszym, to może jechać
    >pijany?

    Jesli policja/prokurator potraktuja to jako zabawke, to byc moze.

    Ale czy moga/powinni tak traktowac ?
    Bo na moj gust to jest motorower elektryczny, ze wszystkimi tego
    konsekwencjami - homologacja, OC, kask, jezdnia, rejestracja, prawo
    jazdy ?

    No chyba, zeby tak probowac na "pojazd wolnobiezny".

    J.

  • 15. Data: 2020-08-04 11:23:48
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 11:09, J.F. pisze:

    > No chyba, zeby tak probowac na "pojazd wolnobiezny".

    "Pojazd wolnobieżny - według ustawy o ruchu drogowym w Polsce pojazd
    silnikowy, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h"

    Jeśli zaś chodzi o elektryczną hulajnogę, to jej konstrukcja nie
    ogranicza prędkości jazdy do 25 km/h, ponieważ z górki możesz pojechać
    szybciej.

  • 16. Data: 2020-08-04 11:34:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 11:23, zhbick pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli zaś chodzi o elektryczną hulajnogę, to jej konstrukcja nie
    > ogranicza prędkości jazdy do 25 km/h, ponieważ z górki możesz pojechać

    A jakiegokolwiek ogranicza?

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2020-08-04 11:55:59
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 11:34, Shrek pisze:

    > A jakiegokolwiek ogranicza?

    Praktycznie każdego wolnobieżnego.

  • 18. Data: 2020-08-04 12:01:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 11:55, zhbick pisze:

    > Praktycznie każdego wolnobieżnego.

    Ale jak. Wrzucasz luz i zjeżdza z górki.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2020-08-04 13:15:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak swoją droga jestem ciekaw mechaniki (dynamiki) zaczepienia przedniego kółeczka
    hujnogi o jakiś krawężniczek przy zjeździe.
    Jaki jest sensowny spadek % dla tych biorców gutaperki na sztuczne nosy?

    -----

  • 20. Data: 2020-08-11 17:51:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, August 2, 2020 at 9:36:31 PM UTC+2, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > Zwoje mózgowe parlamentarzystów są zawiłe więc i powoli myślą ;-)
    >
    > https://www.electrive.net/2017/01/03/e-roller-duerfe
    n-radwege-in-deutschland-benutzen/

    > 2017r Niemcy zezwalają na poruszanie się po drogach rowerowych limit 25 km/h
    >
    > Czy nasze melepety to ogarną ? Pytanie retoryczne oczywiście :-)

    Znow kombinuja z projektami zmian...

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-rewolucja-ws-
    e-hulajnog-na-chodniku-nie-pojedziemy-szybciej-,nId,
    4663786

    w skrocie:
    beda jezdzic po sciezkach rowerowych, max 25km/h
    jesli nie ma sciezki to jezdnia (gdy ogr. predkosci na nej do 30km/h)
    chodnik, pierwszenstwo dla pieszych i max 8km/h
    mozliwa grzywna za jazde hulajnoga mogaca przekroczyc 25km/h