  • 1. Data: 2019-12-14 20:54:19
    Temat: komora Wilsona
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak juz zeszlismy na Slodowego

    https://www.youtube.com/watch?v=XGNvAEtYZkw

    https://www.youtube.com/watch?v=xky3f1aSkB8

    https://www.youtube.com/watch?v=mqM4CsM4ewI

    https://www.youtube.com/watch?v=RAwwfs8Y7J4

    I mozna zobaczyc promieniowanie.

    J.

  • 2. Data: 2019-12-14 22:11:57
    Temat: Re: komora Wilsona
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 20:54, J.F. pisze:

    > Jak juz zeszlismy na Slodowego
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=XGNvAEtYZkw
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=xky3f1aSkB8
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=mqM4CsM4ewI
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=RAwwfs8Y7J4
    >
    > I mozna zobaczyc promieniowanie.
    >
    > J.

    Ludzie. Luuuudzie! O, ludzie mój!
    Nie wrzucajcie gołych linek, bez cienia choćby -- wyjaśnienia:
    nie-klikam-w-byle-co!

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 3. Data: 2019-12-15 11:29:03
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ludzie. Luuuudzie! O, ludzie mój!
    > Nie wrzucajcie gołych linek, bez cienia choćby -- wyjaśnienia:
    > nie-klikam-w-byle-co!

    Ale co chciał byś więcej?
    Napisał co, napisał w jaki sposób, napisał czego się spodziewać.
    Link nie kieruje do nieznanej domeny poza tym.

    To już prędzej posty w stylu "zobaczcie jakie fajne" powinny być ganione.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2019-12-15 11:50:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Sat, 14 Dec 2019 22:11:57 +0100, użytkownik jaNus napisał:

    > Ludzie. Luuuudzie! O, ludzie mój!

    Oj, chyba przesadzasz. Jak na dzisiejsze obyczaje to całkiem dorzeczny
    post. W temacie jest to co powinno być, w treści też krótkie nawiązanie do
    cytowanych linków.
    Normą dziś jest subiektywno-sensacyjny w tabloidowym stylu temat i treść w
    postaci gołego linka wiodącego do strony obrażającej się na blokadę reklam.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2019-12-15 13:36:29
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.12.2019 20:54, J.F. wrote:

    > I mozna zobaczyc promieniowanie.

    Temat znany mi od czasów szkolnych, ale nikt wtedy nie zapytał czemu
    widać kierunek i niewielką prędkość tych cząstek?
    One oddziałując z tą parą oddają energię i zwalniają ? Do zera?

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2019-12-16 15:45:31
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 06:36:31 UTC-6 użytkownik Mirek napisał:

    > Temat znany mi od czasów szkolnych, ale nikt wtedy nie zapytał czemu
    > widać kierunek i niewielką prędkość tych cząstek?
    > One oddziałując z tą parą oddają energię i zwalniają ? Do zera?

    One leca szybko i szybko jonizuja te pary ale zeby sie skondensowalo na tej sciezce
    to troche schodzi.

    A slad sie urywa bo albo dalej sie juz nie jonizuje (czesto) albo czastka sie
    zderzyla z czyms i poleciala w gore/dol (rzadziej).

  • 7. Data: 2019-12-16 20:34:08
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.12.2019 15:45, s...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > A slad sie urywa bo albo dalej sie juz nie jonizuje (czesto) albo czastka sie
    zderzyla z czyms i poleciala w gore/dol (rzadziej).

    No ale zobacz, że wyraźnie widać kierunek. Jeśli nawet smuga pojawia się
    od razu cała, to zanika szybciej od strony źródła promieniowania, a od
    drugiej strony później i jest grubsza.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2019-12-16 21:33:32
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2019 13:34:10 UTC-6 użytkownik Mirek napisał:

> [...]
    > >

    > No ale zobacz, że wyraźnie widać kierunek. Jeśli nawet smuga pojawia się
    > od razu cała, to zanika szybciej od strony źródła promieniowania, a od

    Bo te pary izopropylu (czy czego tam maja) nie sa rownomierne, tak samo temperatura.

    Tak ja to widze. Jaka jest prawda, trza by zapytac tych co wiecej maja z tym do
    czynienia.

    Bardziej bym sie zastanawial czemu tak rzadko widac zderzenia. przy tej temperaturze
    i cisnieniu srednia droga swobodna jest relatywnie krotka...

  • 9. Data: 2019-12-17 09:49:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 14.12.2019 20:54, J.F. wrote:
    >Temat znany mi od czasów szkolnych, ale nikt wtedy nie zapytał czemu
    >widać kierunek i niewielką prędkość tych cząstek?

    Istotnie - celne pytanie.

    >One oddziałując z tą parą oddają energię i zwalniają ? Do zera?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Positron
    tu sa zdjecia pozytonu, zakrecone w polu magnetycznym.
    Promien sie malo zmienia, wiec predkosci nie traci.

    Ale sa tez takie zdjecia
    https://joellevinson.info/cloud-chamber/
    https://pl.pinterest.com/pin/18084835978210446/

    Te spiralki to utrata predkosci ... ale jak widac w miare rownomierna
    i bez odbic.

    Dziwne, bo przeciez ten alkohol to ciezkie molekuły.

    J.

  • 10. Data: 2019-12-19 02:51:06
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-12-14 o 20:54, J.F. pisze:
    > I mozna zobaczyc promieniowanie.

    Wszystkie te komory bazują na prostych alkoholach i niskich temp. A
    gdyby tak użyć glikolu, który trzeba nieźle podgrzać? Zawsze łatwiej
    podgrzewać, niż chłodzić.
    Dobrze kombinuję?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa