    From: "karkow" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: kontrolka check engine - co przyczyną?
    Date: Sun, 21 Feb 2010 11:12:40 +0100

    witam
    od kilku miesiecy mam taki problem (raz chyba pisalem na grupie ale nie
    poskutkowało) - świeci sie kontrolka check engine. Byłem w kilku warsztatach
    i widocznie zostawilem tam niepotrzebnie pieniadze...
    Po podlaczeniu komputera wyskakuje cos w stylu 'blad ukladu katalizatora'
    czy 'niewydajnosc ukladu katalizatora'. Objawy - wydaje mi sie ze zadne
    (auto pali tyle ile palilo, wkreca sie na obroty, przeszlo test spalin na
    przegladzie, etc). Kontrolka oczywiscie gasnie po wykasowaniu bledu lub
    odlaczeniu akumulatora i zaswieca sie po przejecheniu okolo 50-100km za
    razem.
    To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin, nie
    wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum 10k km),
    sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden mechanik
    naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo, powiedzial ze
    auto 'moze łapac falszywe powietrze').
    Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
    najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
    Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.

    Z gory dziekuje za wszelkie sugestie

    pozdrowienia!