  • 11. Data: 2011-10-06 14:35:13
    Temat: Re: koszt zarzadzania
    Od: m...@t...pl

    > m...@t...pl napisał(a):

    > chce wiedziec co sie dzieje w jego progsie (i nawet np analizuje
    > swoje appsy (ramki swoich apsow) na poziomie milisekun) np dla
    > mnie jest ciagle tajemnica czemu raz na iles tam kilku
    > milisekundowych ramek powiedzmy raz na 100 ramek mam wyskakuja
    > mi z tla cyklicznie mw 30 milisekundowe opoznienia. itd
    > (byc mozeto sie wiaze )
    Czyli jakieś aplikacje czasu rzeczywistego. Wtedy oczekiwanie 30ms
    może się okazać zbyt długim czasem. Hmmm to nie odpowiem, o ile
    pamiętam, nie pisałem aplikacji w której bym musiał się tym
    przejmować.

  • 12. Data: 2011-10-06 14:55:43
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    m...@t...pl napisał(a):

> [...]
    > może się okazać zbyt długim czasem. Hmmm to nie odpowiem, o ile
    > pamiętam, nie pisałem aplikacji w której bym musiał się tym

    w samym pytaniu nie konicznie o to mi chodzlio po prostu jestem ciekaw
    jakie koszty ponosi proces odpalony w systemie w stosunku do procesu na
    golym kompie,

    co do tych pikow to wlasnie nie mam pojecia skad sie to bierze i nie
    wiem czy wszystcy pod winda to maja w tle tylko ze nie badaja swoich
    progsowi o tym nie wiedza czy tez od czegos to zalezy - nie mam tego jak
    przelacze priorytet procesu na realtime

  • 13. Data: 2011-10-06 15:06:40
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > wiem czy wszystcy pod winda to maja w tle tylko ze nie badaja swoich
    > progsowi o tym nie wiedza czy tez od czegos to zalezy - nie mam tego jak

    albo nawet na high,
    czytalem ostatnio ze gdy np mixer w windzie dziala w software (tj jest
    softwarowy mixing) to przy obciazeniu procka moga byc przerwy w dzwieku
    (a jak mixing jest w hardware to nie) to by potwierdzalo te przypuszczenia,
    ale tez do takich wiadomosci musze podchodzic z rezerwa bo czytam jakies
    sprzeczne info, np to ze winmm nie nadaje sie do robienia rownoleglego
    dzwieku a jak mowie jak ja otworze wiele razy waveOutOpen to mam rownolegle,
    teraz nie wiem czy to jesy mixing software (podobno) czy nie - trudno
    sie doszukac jednoznacznego info, zab mnie boli i jestem zmeczony i wnerwiony

  • 14. Data: 2011-10-06 15:10:55
    Od: "M.M." <m...@t...pl>

    > m...@t...pl napisał(a):

    > w samym pytaniu nie konicznie o to mi chodzlio po prostu jestem ciekaw
    > jakie koszty ponosi proces odpalony w systemie w stosunku do procesu na
    > golym kompie,

    Czyli co, mamy dwa programy które w trakcie obliczeń absolutnie nie
    korzystają z systemu, np. mnożą w pętli macierze. Raz odpalamy program na
    kompie z systemem i drugi raz bez systemu. Hmmm... nie wiem, ale strzelam
    że różnice będą marginalne, może w trybie realtime nie będzie różnicy?

  • 15. Data: 2011-10-06 15:17:11
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > kompie z systemem i drugi raz bez systemu. Hmmm... nie wiem, ale strzelam
    > że różnice będą marginalne, może w trybie realtime nie będzie różnicy?

    no wlasnie nie wiem jak to jest, ale chyba nawet jesli masz odpalony ten
    prog do mnozenia macierzy ktory dziala na 100% procka to w systemie i
    tak chyba leca jakies wywolania w kernelu, slicing watkow itd;
    o ile jest to marginalne to mz jest to bardzo ciekawe bo byloby
    zywym dowodem na to ze mozna bardzo komplikowac programy jedynie
    minimalnie je spowalniajac (a nawet pewnym wyznacznikiem jak to robic),
    moze dla niektorych to oczywiste ale ja tu widze cos ciekawego

  • 16. Data: 2011-10-06 15:30:00
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    On 6-10-2011 10:14, f...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

> [...]
    > milisekundowych ramek powiedzmy raz na 100 ramek mam wyskakuja
    > mi z tla cyklicznie mw 30 milisekundowe opoznienia. itd

    30ms to prawie 2 klatki jesli przyjac, ze twoja gra chodzi na 60Hz, to
    duzo. takie piki raczej nie beda z obslugi watkow we windowsie.

  • 17. Data: 2011-10-06 16:08:38
    Od: "M.M." <m...@t...pl>

> [...]

    > prog do mnozenia macierzy ktory dziala na 100% procka to w systemie i
    > tak chyba leca jakies wywolania w kernelu, slicing watkow itd;
    By trzeba znać odpowiedzi na takie pytania:
    1) Czy system pracuje na tym samym procesorze/rdzeniu
    2) Czy system może odbierać sterowanie jeśli proces pracuje w trybie real-time.
    3) Jaki jest koszt przełączania wątków na danym procesorze,
    4) Jaki jest koszt związany z nietrafieniami w cache po przełączenia wątków.

> [...]
    > minimalnie je spowalniajac (a nawet pewnym wyznacznikiem jak to robic),
    > moze dla niektorych to oczywiste ale ja tu widze cos ciekawego
    Oczywiste jest to, że jeśli wszystkie inne programy leżą bezczynnie w
    pamięci to bieżący wątek może z procesora wycisnąć 100% możliwości
    pomniejszone na narzut systemu. Ciekawszym wydaje się jak spada wydajność
    przy odpaleniu N wątków maksymalnie obciążających procesor - dlatego
    początkowo tak odpowiedziałem. Gdy jest bardzo dużo wątków, to wydaje się
    uzasadniona obawa o narzut ich przełączania. A gdy jest tylko jeden...
    naprawdę nie wiem co w tym ciekawego.

  • 18. Data: 2011-10-06 16:13:23
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 30ms to prawie 2 klatki jesli przyjac, ze twoja gra chodzi na 60Hz, to

    szczerze mowiac zauwazylem ze moje apki lepiej dzialaja na 100 HZ (12 ms
    jest okay ale 18 ms juz nie jest tak dobrze) ,
    chyba nie do konca jest tak ze czy 60 czy wiecej to jedno i to samo - chodzi
    chocby o to ze ok samo rysowanie mozna zrobic na 50 Hz ale petla samych
    ubdatow powinna chodzic jak najszybciej (przynajmniej mi jest
    o wiele wygodniej gdy chodzi szybciej) bo wtedy wiele algorytmow sie
    niezywkle upraszcza, chodzi np o prosta detekcje zderzen ->

    np przy zalozeniu ze mam 100 Hz i przy zalozeniu ze zaden obiekt nie
    powinien na ramke poruszac sie wiecej niz o kilka pikseli (np 3)
    (a to zalozenie wynika z tego ze nie chce by kulki przeskakiwaly mi
    obiekty ) mam limit na maksymalna predkosc obiektow w mojej minigierce
    2d, 300 pikseli na sekunde (czyli dosyc wolno) - realnie
    usatysfakcjonowaloby mnie 10 razy wiecej :]

    > duzo. takie piki raczej nie beda z obslugi watkow we windowsie.

    no nie mowie ze to sama obsluga watkow nagle ni stad ni z owad blokuje
    procka na 30 ms, ale chyba moze sie to wiazac z tym jak to slicowanie jest
    w windzie zrobione; te ok 30 milisekund mam jednak na wykresach czasu
    ramek i nie pochodzi to raczej z mojej aplikacji - winda ni stad ni zowad
    mi to wstrzykuje w apke, piki ale gestsze i nizsze wstrzykuje tez np
    odtwarzanie empetrojki w tle

  • 19. Data: 2011-10-06 16:22:15
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > początkowo tak odpowiedziałem. Gdy jest bardzo dużo wątków, to wydaje się
    > uzasadniona obawa o narzut ich przełączania. A gdy jest tylko jeden...

    jednego to nigdy nie masz, zwykle jest chyba raczej okolo 200 czy 300,
    nie wiem czy czesc z nich jest jakas totalnie idle tak ze widnieja
    w raporcie ale nie sa przelaczane czy jednak to przelaczanie leci

    rozumiem ze ciebie moze to nie ciekawic ale mi ew wydaje
    sie ciekawe, (choc mozna sie zgodzic ze 'systemówka' to w pewnym
    sensie nieco poboczna odnoga w zajeciach programisty)

  • 20. Data: 2011-10-06 16:58:51
    Od: "M.M." <m...@t...pl>

> [...]

    > nie wiem czy czesc z nich jest jakas totalnie idle tak ze widnieja
    > w raporcie ale nie sa przelaczane czy jednak to przelaczanie leci
    Można zmierzyć czas jakiegoś programu w trybie real-time. Potem można
    odpalić 100 programów które robią tylko sleep i zmierzyć ponownie.

    > rozumiem ze ciebie moze to nie ciekawic ale mi ew wydaje
    > sie ciekawe, (choc mozna sie zgodzic ze 'systemówka' to w pewnym
    > sensie nieco poboczna odnoga w zajeciach programisty)
    No ale dlaczego Ciebie to ciekawi? Przecież nawet jakby okazało się
    że pisanie aplikacji bez systemu przynosi dużą poprawę wydajności to
    nikt się na coś takiego nie rzuci. Zawsze lepiej jest wziąć jakiś
    gotowy system odpowiedni do danego zastosowania. Nie mogę się
    doszukać co byś na tym skorzystał jakby się okazało że system mocno
    spowalnia aplikacje.