  • 1. Data: 2009-08-07 15:10:32
    Temat: kwarcu szukam
    Od: "ARO" <n...@m...harvesterom.pl>

    Czołem.

    Gdzie mogę kupić kwarc 10,2375MHz ? Czy ktoś to wogóle produkuje?

    pzdr
    --
    ARO

  • 2. Data: 2009-08-07 19:23:33
    Temat: Re: kwarcu szukam
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "ARO" <n...@m...harvesterom.pl> napisał w wiadomości
    > Czołem.
    >
    > Gdzie mogę kupić kwarc 10,2375MHz ? Czy ktoś to wogóle produkuje?
    10.240 - 10.245 czesto spotykalem , moze da sie "przeciagnac" inducyjnoscia.

    K.

  • 3. Data: 2009-08-07 19:59:53
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "ARO" <n...@m...harvesterom.pl> napisał w wiadomości
    > Czołem.
    >
    > Gdzie mogę kupić kwarc 10,2375MHz ? Czy ktoś to wogóle produkuje?

    Dziwię się że masz problem bo to często stosowany kwarc w radiach cb
    przestrajanych na zero bez użycia indukcyjności.
    Pierwszy lepszy "dobry" serwis cb powinien miec to na pęczki

    Marek

    Marek

  • 4. Data: 2009-08-14 20:23:19
    Od: "ARO" <n...@m...harvesterom.pl>

    > Dziwię się że masz problem bo to często stosowany kwarc w radiach cb
    > przestrajanych na zero bez użycia indukcyjności.
    > Pierwszy lepszy "dobry" serwis cb powinien miec to na pęczki

    No wlasnie wszystkie "dobre" serwisy w mojej okolicy (Polska B) takich
    kwarcow nie maja. Jak przestrajaja radia, to wlasnie w taki sposob jak to
    opisal Krzysztof. Wszystko pieknie az fujara mieknie, ale razem z synteza
    przestraja sie f II-giej przemiany - bo to w sumie ten sam generator.
    Swietnie przy tym rozjezdza sie f nadawiania i odbioru na tym samym kanale.
    O ile na srodku pasma cokolwiek dziala, to na krancach jest totalna kaszana.
    Tak wlasnie przestroil radio "dobry" serwis.

    Planuje wrocic tym radiem (Cobra 21LTD) na "piatki" i dac dodatkowy
    generator 10,2375MHz do samej syntezy, a stary gen 10,24MHz puscic tylko na
    mikser II przemiany. Chyba, ze jest jakis lepszy pomysl...

    pzdr

    --
    ARO

  • 5. Data: 2009-08-16 07:59:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > pasma cokolwiek dziala, to na krancach jest totalna kaszana. Tak wlasnie

    Niestety ale masz racje.
    Napisałem "dobry serwis" ponieważ elegancko jest wymienić kwarc
    niż dolutowywać cewkę, ponieważ ta druga metoda pogarsza niestety stabilność
    częstotliwości
    zarówno nadajnika jak i odbiornika.
    Czegoś jednak do końca nie rozumiesz. To że rozjeżdża się pośrednia 10,7 od
    pośredniej 455 to wiadomo jak już zauważyłeś,
    ponieważ to ten sam kwarc. Ale nie ma to nic wspólnego z numerem kanału na
    którym radio odbiera.
    Problem ze słabą czułością na krańcach pasma to tylko obwód wejściowy
    odbiornika z wypukłą charakterystyką
    na środku pasma. Kwestja odpowiedniej konstrukcji oraz zestrojenia obwodów
    wejściowych. Niektóre modele "obsługujące" więcej niż jedną 40-tkę mają w
    tych obwodach warikapy przestrajane napięciem VCO, dzięku czemu odbiornik
    nawet na odległych 40-tkach maj przyzwoitą czułość. Można ten sam patent bez
    problemu zastosować w dowolnym innym radiu. Jednak prawidłowo wykonany obwód
    wejściowy bez warikapów dla tylko jednej czterdziestki nie powinien
    pogarszać czułości na krańcach pasma znacząco. Nieraz jest nawet ciut lepiej
    niż w środku pasma :) w wyniku większego sprzężenia między obwodami.

    > Planuje wrocic tym radiem (Cobra 21LTD) na "piatki" i dac dodatkowy
    > generator 10,2375MHz do samej syntezy, a stary gen 10,24MHz puscic tylko
    > na mikser II przemiany. Chyba, ze jest jakis lepszy pomysl...

    Dokładnie tak nieraz robiłem. Poprawa jest widoczna, lecz nie tyle czułość
    się poprawia co odporność odbiornika na silne sygnały sąsiedniokanałowe.
    W radiu przestrojonym w omawiany sposób jakby nie było odbiornik zaczyna też
    odbierać częściowo w sąsiednim kanale.
    A jak ma kiepskie za szerokie filtry pośredniej to może być naprawdę
    niedobrze.

    Marek

    Marek