  • 1. Data: 2009-08-06 19:14:21
    Temat: Czy idzie zmusić kompa do wysyłania SMS-a (mobilny internet).
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Ciężkie pytanie na pograniczu telefoni/programowania/elektronika/windows
    (nie koniecznie elektronika, ale kto wie ...?).

    Otóż posiadam mobilnego neta z Play'a z którego można również wysyłać smsy.
    Do laptopa podłącza się przy pomocy USB takie cuś:
    http://nt.interia.pl/news/modem-huawei-e156g,1303442

    i przy pomocy Playowskiej aplikacji oprócz głównej idei mobilnego internetu
    można również wysałć sms-y (użytkownikowi na karcie SIM (którą wkłada się do
    Modemu) przydzielony jest numer (taki zwykły komórkowy 9-ciocyfrowy), i
    jeśli użytkownik zechce wysłać jakąś wiadomość, to u odbiorcy wyświetla się
    że SMS- przyszedł z standardowego komórkowego 9-cio cyfrowego numeru).

    Reasumując jakby to powiedzieć laptop (np. z windą) + modem można by uznać
    za swego rodzaju komórkę.....

    No i właśnie..... przyświeciła mi idea aby zmusić laptop+modem do wysyłania
    sms-ów ... tylko bez Play'owskiej aplikacji.
    Czyli pytanie brzmi: przy pomocy jakiego protokołu/wywołania - które idzie
    po lini USB - laptop uruchamia modem aby ten wysłał SMS-a ?.

    Wydaje mi się iż znajomość takiego wywołania jest niezwykle istotna, stąd
    moje pytanie czy koledzy może przypadkowo nie spotakali się z tym tematem ?.

    P.S. Zdaję sobie sprawę że to raczej NTG, mile widziane wszelakie
    przekierowania na inne grupy, linki, wszelakie sensowne wypowiedzi ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2009-08-06 19:32:34
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Endriu pisze:
> [...]
    >

    > No i właśnie..... przyświeciła mi idea aby zmusić laptop+modem do wysyłania
    > sms-ów ... tylko bez Play'owskiej aplikacji.

    Trochę inny model ale może zadziała:
    Trzeba na virtualny port szeregowy wysłać coś takiego:

    AT+CMGF=1
    AT+CMGS="+35386827XXXX"
    > 3G Rocks!!!!
    CTRL-Z

    Źródło:
    http://designbuildtestrepeat.wordpress.com/2008/04/2
    9/huawei-e220-on-linux-for-sms/
    ( http://tinyurl.com/cmvsbr )

    Dumak

  • 3. Data: 2009-08-06 19:32:57
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > Czyli pytanie brzmi: przy pomocy jakiego protokołu/wywołania - które idzie
    > po lini USB - laptop uruchamia modem aby ten wysłał SMS-a ?.

    1. Sprawdź w menadżerze urządzeń czy nie masz jakiegoś dodatkowego portu
    szeregowego (ew. kilku takich portów).

    2. Jeśli coś takiego się pojawiło to przy pomocy terminala (np.
    Hyperterminala) sprawdź czy modem odpowiada na rozkazy AT

    Test oczywiście zrób bez uruchomionej aplikacji Play'a.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-08-06 19:39:00
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > 2. Jeśli coś takiego się pojawiło to przy pomocy terminala (np.
    > Hyperterminala) sprawdź czy modem odpowiada na rozkazy AT

    A coż to jest ten Hyperterminal ?.

    I możesz podać jakieś przykłady rozkazów AT ?. (i co to jest ta AT?)

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 5. Data: 2009-08-06 19:52:10
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > A coż to jest ten Hyperterminal ?.

    Hyperterminal to cus co znajde w Xp-eku

    > I możesz podać jakieś przykłady rozkazów AT ?. (i co to jest ta AT?)

    A AT to jakaś transmisja ?
    http://www.telsoft.pl/index/element/id/84

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2009-08-06 19:56:11
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Trochę inny model ale może zadziała:
    > Trzeba na virtualny port szeregowy wysłać coś takiego:

> [...]

    A czy to nie są czasmi rozkazy AT, które trzeba wysłąć przez Hyperterminal
    ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2009-08-06 19:58:02
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Hyperterminal to cus co znajde w Xp-eku

    Tak ale być może jest opcjonalnie instalowany.
    Zobacz w Start->Wszystkie Programy->Akcesoria->Komunikacja->HyperTerminal

    > A AT to jakaś transmisja ?

    Nie.
    Jest to tekstowy protokół komunikacji z modemem.
    Okienko programu terminala pozwala na wpisywanie tekstu z klawiatury.
    Najprostszy rozkaz to dwie litery AT i klawisz ENTER.
    Modem powinien odesłać "OK"

    Paweł

  • 8. Data: 2009-08-06 21:15:25
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > A czy to nie są czasmi rozkazy AT, które trzeba wysłąć przez
    > Hyperterminal ?.

    tak jest

  • 9. Data: 2009-08-09 08:38:35
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]

    Teraz drugie pytanie. Czy ktos z kolegów grupowiczów nie natknal sie na
    jakis skrypt (lub cokolwiek innego) co wysylaloby z SMS-Sendera

    Może to być cokolwiek strona internetowa, skrypcik lub cokolwiek innego co
    dawałoby impuls do Sms Sender'a do wysyłania wiadomości ....?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2009-08-09 08:44:00
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Może to być cokolwiek strona internetowa, skrypcik lub cokolwiek innego co
    > dawałoby impuls do Sms Sender'a do wysyłania wiadomości ....?.

    Może to działać również z pominięciem SmS Sendera (np. z Hyperterminala lub
    czegokolwiek innego)....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/