  • 1. Data: 2009-08-06 22:17:25
    Temat: Gniazdo RS232 i dziwne napięcia
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Witam. Chcialem wykorzystać piny 8 i 7, oraz 6 i 4 do zasilania MAX232 (
    gniazdo w komputerze ), ale na pinie 7 i 4 mam ujemne napięcie ok 11V
    mierzone miernikiem 50kom/V. Zmiennego napięcia na żadnych z wymienionych
    pinów nie ma. Czy to swiadczy o uszkodzeniu RS232 ? MAX232 działa, ale z
    osobnym zasilaczem 5V. Proszę o info.

  • 2. Data: 2009-08-06 23:36:55
    Temat: Re: Gniazdo RS232 i dziwne napiecia
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    kola wrote:
    > Zmiennego napiecia na ?adnych z wymienionych
    > pinów nie ma.

    A ma być ?

  • 3. Data: 2009-08-06 23:54:42
    Temat: Re: Gniazdo RS232 i dziwne napięcia
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    kola wrote:
> [...]
    > pinów nie ma. Czy to swiadczy o uszkodzeniu RS232 ? MAX232 działa, ale z

    Jak wlaczysz DTR i RTS to bedziesz mial okolo +11 V na pinach 4 i 7.
    Inna sprawa to czy bedziesz mogl pociagnac wystarczajaco pradu, moj
    laptop nie dal rady.

    Tomek

  • 4. Data: 2009-08-07 00:51:42
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Potrzebuję dodatniego napięcia , wyższego od 5V, a w RS232 mam tylko ujemne.
    Podaję link do schematu ( ostatni schemat na dole ) :
    http://www.ham-radio.ch/doc/Interfaces.pdf

  • 5. Data: 2009-08-07 01:13:31
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    kola wrote:
    > Potrzebuję dodatniego napięcia , wyższego od 5V, a w RS232 mam tylko ujemne.
    > Podaję link do schematu ( ostatni schemat na dole ) :
    > http://www.ham-radio.ch/doc/Interfaces.pdf

    Schemat jest dobry, program ktory uzywasz do komunikacji z Twoim radiem
    powinien wlaczyc DTR i RTS, wtedy bedziesz mial napiecia dodatnie.
    Wszystkie tego typu uklady dzialaja w ten sam sposob. Mialem podobne
    uklady do Nokii i do Icoma.

    Na poczatek odpal Hyperterminal i zobaczysz ze napiecie sie zmieni.

    Tomek

  • 6. Data: 2009-08-07 05:41:00
    Od: Krzysztof Kardas <krzysztof.kardas@_wytnij_to_wp.pl>

    Dnia Fri, 07 Aug 2009 02:51:42 +0200, kola napisał(a):

    > Potrzebuje dodatniego napiecia , wy?szego od 5V, a w RS232 mam tylko
    > ujemne. Podaje link do schematu ( ostatni schemat na dole ) :
    > http://www.ham-radio.ch/doc/Interfaces.pdf

    Proponuję najpierw przeczytać sobie o rs232 - wtedy przestanie być
    tajemnicą skąd takie napięcia na porcie.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RS-232

    Czyli jak widzisz - na porcie rs wg standardu nie masz sygnału TTL.

    A to implikuje iż program musi umieć przestawić piny z których zasilasz
    MAX-a w stan logicznego 0, a to znowu implikuje fakt iż - nie do każdego
    oprogramowania podepniesz tego cat-a. Biorąc jeszcze pod uwagę niską
    wydajność prądową samego portu, ten sposób zasilania może powodować błędy
    konwersji TTL RS na sam RS. Jednak proponowałbym już nawet wyciągnąć 5V z
    komputera (nawet z portu USB) i tym zasilać CAT. W razie problemów
    przynajmniej zasilanie eliminujesz z potencjalnych przyczyn.

    Krzysztof "SQ7IQZ" Kardas
    GG:2471254 ICQ:53263009 Skype:krzychk2

  • 7. Data: 2009-08-07 07:54:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kola" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Potrzebuję dodatniego napięcia , wyższego od 5V, a w RS232 mam
    > tylko ujemne. Podaję link do schematu ( ostatni schemat na
    > dole ) : http://www.ham-radio.ch/doc/Interfaces.pdf

    Jak odpalisz jakis program to sie z -11 zrobi +11. A bez programu
    .. po to tam sa D1 i D2.

    J.

  • 8. Data: 2009-08-07 11:13:21
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    A co bym musiał zrobic, gdybym chciał prześć tylko na USB ? Czy taki
    konwerter z Allegro za 5 zł wystarczy ?

    http://www.allegro.pl/search.php?string=usb+rs232&or
    der=p&change_view=1

  • 9. Data: 2009-08-07 11:17:40
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    A Gdy bym zrezygnował z RS232 i przeszedł bym na USB, to czy taki konwerter

  • 10. Data: 2009-08-07 14:48:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A Gdy bym zrezygnował z RS232 i przeszedł bym na USB, to czy taki
    > konwerter z Allegro za 5 zł wystarczy ?
    > http://www.allegro.pl/search.php?string=usb+rs232&or
    der=p&change_view=1

    Ale to wszystko sa konwertery na RS232, czyli masz ten sam problem.

    Mozesz poszukac kabelka USB od jakiegos starego telefonu, one mialy
    wbudowane konwertery USB-TTL, tylko musi byc to telefon ktory sam
    nie ma USB na pokladzie, bo kabelek moze byc zwyklym kabelkiem.

    Albo poszukac kosci FT232*, albo zrobic interfejs z tego schematu,
    albo rozpruc powyzszy kabelek ..

    J.