  • 31. Data: 2022-05-16 18:49:32
    Temat: Re: [media] Stara pierdoła zaleca prędkość zalecaną
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-05-2022 o 17:53, ii pisze:

    > No to Ci mówię, że zmieniasz pas i zjeżdżasz.

    No i tak robię.
    Nie mam problemów ze zjeżdżaniem z ronda.
    W przeciwieństwie do tych, którzy uważają że mogą zjechać z lewego pasa.
    Albo takich którzy w ogóle nie ogarniają pasów na rondzie.

    Przykład - Rondo Rataje w Poznaniu po remoncie.
    Wymalowane tak, że tylko cymbał może się nie zorientować którym pasem ma
    jechać z którego pasa (ilości pasów się zgadzają).

    A jeszcze nigdy nie widziałem sytuacji, żeby przy skręcie w lewo z JPII
    w Krzywoustego, ktoś nie wjechał na nie swój pas w połowie ronda.....

  • 32. Data: 2022-05-16 18:50:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-05-2022 o 17:50, ii pisze:

    > Nie, to jest zmiana pasa lewego na prawy a potem zjazd z ronda. Dwa
    > manewry, oba dozwolone.

    Ale nie naraz.
    Jak naraz to jest to jeden manewr.

  • 33. Data: 2022-05-16 23:38:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.05.2022 o 18:50, Cavallino pisze:

    > Ale nie naraz.
    > Jak naraz to jest to jeden manewr.

    Wymyślactwo. Nie da się zjechać z ronda z lewego pasa inaczej niż
    zmieniając go najpierw na prawy.

  • 34. Data: 2022-05-17 07:36:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-05-2022 o 23:38, ii pisze:

    > Wymyślactwo. Nie da się zjechać z ronda z lewego pasa inaczej niż
    > zmieniając go najpierw na prawy.

    Pozostaniemy przy swoich zdaniach.
    Ja przecięcie prawego pasa odróżniam od wcześniejszej jego zmiany.
    EOD

  • 35. Data: 2022-05-17 09:30:28
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W poniedziałek, 16.05.2022 o 23:38, ii napisał:

    > Wymyślactwo. Nie da się zjechać z ronda z lewego pasa inaczej niż
    > zmieniając go najpierw na prawy.

    Da się, decydują o tym znaki poziome. Na rondach, z których zjazd jest
    w drogę z dwoma psami ruchu, prawy pas na rondzie oznakowany jest tylko
    do zjazdu na prawy pas drogi, natomiast lewy pas na rondzie, prócz jazdy
    na wprost (czyli dookoła ronda), pozwala także na zjazd na lewy pas
    drogi. Ale by to wiedzieć, trzeba mieć prawo jazdy i samochód, a nie
    tylko łazić po wsi do sklepu po piwo.

    --
    Collie

  • 36. Data: 2022-05-17 10:01:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Generalnie to jakiś debil.

    -----

  • 37. Data: 2022-05-17 10:13:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W mojej okolicy są albo ronda jednopasmowe, albo ronda trzypasmowe.
    Nie widzę problemu ze zjeżdżaniem ze środkowego pasa w prawo w trzypasmową ulicę.
    Ze zjeżdżaniem ze środkowego w lewo to już zwykle wbrew oznaczeniom naginanie, żeby
    lepszą płynność uzyskać.

    -----

  • 38. Data: 2022-05-17 11:52:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 May 2022 18:46:17 +0200, Cavallino wrote:

    > Ten o zajmowaniu odpowiedniego pasa przed skrzyżowaniem, oraz wyroki
    > sądów za niezastosowanie się do niego, wystarczy.
    > Znajdziesz choć jeden taki, który mówi że nie należy go przestrzegać?

    Przed skrzyzowaniem ... czyli przed rondem/s.o.r.o ? :-)

    J.

  • 39. Data: 2022-05-17 12:02:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 14 May 2022 12:49:07 +0200, w <t5o1f5$m10$1@news.icm.edu.pl>, ii
    <i...@o...invalid> napisał(-a):

    > "Marek Dworak, pełnomocnik ministra infrastruktury ds. bezpieczeństwa
    > ruchu drogowego i ruchu rowerowego...
    >
    > ...Z ronda mamy zjeżdżać tylko z prawego pasa, ...

    To jest.

    > ...dzieci mają obowiązkowo jeździć w kasku rowerowym [kupisz te kaski za
    > rodziców?], ...

    A nie ma takiego obowiązku przy poruszaniu się po drogach publicznych?
    Sądziłem, że to tak oczywiste, że jest.

    > ...a rowerzyści mają otrzymać ustawowy zakaz wjazdu przed nadjeżdżający
    > samochód na przejazdach rowerowych [taki jak piesi?]...

    W sumie logiczne.

    > ...Przy tym nie uważam, że rowerzysta powinien być zmuszony do
    > zatrzymywania roweru przed przejazdem i zsiadania z siodełka. Tego
    > rowerzyści nie lubią i sam nie lubię ...rowerzysta, ... musi tylko dać
    > szansę kierowcy, żeby go zauważył i żeby mu ustąpił. ... [ma się kłaniać
    > czy jak? jw]

    Ktoś pisał, że w D rowerzysta może przejeżdżać przez przejście dla pieszych,
    ale automatycznie traci pierwszeństwo (może po przejechaniu wszystkich
    pojazdów).

    > ...Zgłosiłem m.in. wprowadzenie w Polsce prędkości zalecanej. To
    > spowoduje, że znak B-33, czyli ograniczający prędkość będzie mniej
    > deprecjonowany przez zarządzających ruchem i samych uczestników ruchu
    > drogowego. I ta propozycja została na forum dobrze przyjęta.[ohoho]

    Co to ma być za prędkość? Zakręt na 80km/h, ograniczenie do 40, a zalecane
    będzie 30 czy jak?

  • 40. Data: 2022-05-17 12:03:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2022 o 11:52, J.F pisze:

    > Przed skrzyzowaniem ... czyli przed rondem/s.o.r.o ? :-)

    Też.