  • 41. Data: 2022-05-17 12:12:03
    Temat: Re: [media] Stara pierdoła zaleca prędkość zalecaną
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2022 o 12:02, r...@k...pl pisze:

    > To jest.

    Niektórzy tego nie wiedzą....
    Może lepiej faktycznie napisać wprost, żeby do zakutych łbów trafiło?

    > Co to ma być za prędkość? Zakręt na 80km/h, ograniczenie do 40, a zalecane
    > będzie 30 czy jak?

    Mam nadzieję, że chodzi o wywalenie ograniczeń na zakrętach, które latem
    zrobisz 90, a zimą 60.

  • 42. Data: 2022-05-17 12:28:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 12:03:20 +0200, Cavallino wrote:

    > Też.

    To teraz podaj przepis, ktory obowiązuje na rondzie, a nie przed
    rondem :-)

    J.

  • 43. Data: 2022-05-17 12:33:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 12:02:30 +0200, r...@k...pl wrote:

    > To jest.

    > A nie ma takiego obowiązku przy poruszaniu się po drogach publicznych?
    > Sądziłem, że to tak oczywiste, że jest.

    > W sumie logiczne.

    Srednio.
    To zależy, czym ten przejazd ma byc ... na razie to rowerzysci maja na
    nim pierwszenstwo ...

    > Ktoś pisał, że w D rowerzysta może przejeżdżać przez przejście dla pieszych,
    > ale automatycznie traci pierwszeństwo (może po przejechaniu wszystkich
    > pojazdów).

    No coz, jak pisalem:
    -w Niemczech przejsc dla pieszych bez swiatel mało, wrecz bardzo mało.
    -pieszy wcale nie ma na nich pierwszenstwa.
    Jest obowiazek umozliwienia przejscia pieszemu, ktory "wyraznie chce
    przejsc".

    > Co to ma być za prędkość? Zakręt na 80km/h, ograniczenie do 40, a zalecane
    > będzie 30 czy jak?

    Skoro teraz jest ograniczenie do 40, to chyba i zalecane powinno byc
    40 :-)

    J.

  • 44. Data: 2022-05-17 12:34:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2022 o 12:28, J.F pisze:

    > To teraz podaj przepis,

    A może Ty kiedyś jakiś podasz?
    Bo jak nie to twarz w kubeł i skup się na czytaniu.

  • 45. Data: 2022-05-17 12:55:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.05.2022 o 07:36, Cavallino pisze:

    > Pozostaniemy przy swoich zdaniach.
    > Ja przecięcie prawego pasa odróżniam od wcześniejszej jego zmiany.
    > EOD

    Jak to odróżniasz?! Migacz? Zamiar?

  • 46. Data: 2022-05-17 12:58:04
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.05.2022 o 09:30, Collie pisze:

    > Da się, decydują o tym znaki poziome. Na rondach, z których zjazd jest
    > w drogę z dwoma psami ruchu, prawy pas na rondzie oznakowany jest tylko
    > do zjazdu na prawy pas drogi, natomiast lewy pas na rondzie, prócz jazdy
    > na wprost (czyli dookoła ronda), pozwala także na zjazd na lewy pas
    > drogi. Ale by to wiedzieć, trzeba mieć prawo jazdy i samochód, a nie
    > tylko łazić po wsi do sklepu po piwo.

    Puknij się gościu w makówkę. Dyskusja jest o tym, jak organizacja nie
    wymusza zjazdu prawym pasem. Jak nie masz tego oznakowania.

  • 47. Data: 2022-05-17 12:58:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Tuesday, May 17, 2022, 12:02:30 PM, you wrote:

    [...]

    > W sumie logiczne.

    Ten przepis był w PoRD ale lobby rowerowe doprowadziło cichcem do jego
    usunięcia. Bo ,,konwencja".

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2022-05-17 13:09:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.05.2022 o 12:11, J.F pisze:

    > To akurat moze nieglupie.

    To nic nie znaczy kiedy można pasy zmieniać. Nie na każdym skrzyżowaniu
    można, ale akurat na rondzie można.

    > A nie ma takiego obowiazku?
    > Hm, google mowi, ze nie ma, a chodzi mi po glowie, ze jest.
    > Pomylilo mi sie z nartami

    Czemu dzieci są skazane na kaski ustawą a dorośli nie? Głupie wymyślanie
    moim zdaniem. Jak rodzic potrafi zdecydować w swojej sprawie to czemu
    nie mógłby w sprawie swojego dziecka. Bo wszystkie dzieci są nasze (nie
    mają swoich rodziców)?

    > Cos w tym moze jest.
    > Bo dzisiaj jakies alpejskie kombinacje jak rowerzystom umozliwic
    > przejazd przez jezdnie, bez pierwszenstwa.

    Ale, że jak?

    > Ja tez nie uwazam

    Ok, ale co zrobisz jak wtargnie a nie będziesz miał filmiku z kamerki?

    > Kolejna sprawa - powinno to byc "z predkoscia pieszego".

    Przecież rowerem jedzie.

    > Predkosc chodu w miare pasuje do szerokosci pasa i drogi zatrzymania
    > samochodu z predkosci 50km/h :-)
    > Rower niestety jest szybszy.
    > No chyba, zeby tak rowerzysta poczekal, az na obu pasach samochody nie
    > beda jechaly, a przy wiekszej ilosci pasow - swiatla, np z
    > przyciskiem.

    Najlepiej by było.

    > Co ciekawe - mamy znak predkosci minimalnej, a nie mamy zalecanej.

    Bo my traktujemy prędkość maksymalną jak zalecaną. Za jeżdżenie wolniej
    należy się mandat za tamowanie ruchu. :-)

    > Choc przy naszej czestotliwosci znakowania, co niby mialby taki znak
    > znaczyc? Ze załadowana ciężarówka dany zakret powinna przejechac z
    > predkoscią np 50km/h bez niespodzianek, czy 70 ustawic, a ciezarowki
    > niech zwalniaja bardziej?

    Tak, znaki informacyjne są ważniejsze. Pisałem, trzy kolory trudności drogi.

    > Ale o co chodzi - obowiazkowy kurs dla mlodych kierowcow, ktorzy
    > zdobyli troche punktow?

    No chyba. Ja nie mam nic przeciw. Mogę przejść szkolenie jakie bądź byle
    nie mieć 10pkt.

    > Bo "Bezpieczenstwo Ruchu Drogowego" powinno byc chyba tematem
    > normalnego szkolenia na PJ :-)

    Myślę, że w szkole powinni tego uczyć.

    > Natomiast:
    > -po pewnym czasie, a moze po pewnej ilosci km przejechanej przez
    > mlodego kierowce, zaczyna mu sie wydawac, ze dobrze jezdzi ...
    > no wlasnie - wydawac.
    > Jakis taki krotki kurs doszkalajacy moglby sie przydac, moze nawet
    > pojechac na plyte poslizgową, rozpedz, zahamuj, rozpedz, skręć,
    > nastepny proszę.

    No i staruszkom :-)

    > -albo skorzystac z okazji, ze kierowca juz troche jazde ogarnia,
    > i zrobic prawdziwy kurs doszkalajacy - reagowanie na poslizgi,
    > przewidywanie ...

    Każde szkolenie jest dobre.

    > No sam widzisz - jak nie on, to inni maja wladze i bedą decydowac za
    > ciebie :-(

    A jak oleję to wszystko i pojadę jak chcę? :-)

    > Sie raczej nie da.
    > Uważam, ze nasze przepisy są za bardzo skomplikowane, ale ...
    > ktore wyrzucic?

    Więc właśnie, tak skomplikowany kodeks nie ma żadnego sensu.

    > No coz, a w spoleczenstwie sa dwie postawy:
    > -jedni olewaja przepisy,
    > -a drudzy uwazają, ze trzeba im PJ zabierac :-)
    >
    > A potem te postawy idą do urny głosować.

    "Każda władza deprawuje a władza absolutna deprawuje absolutnie"

  • 49. Data: 2022-05-17 13:18:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.05.2022 o 12:02, r...@k...pl pisze:

    > To jest.

    Inaczej się nie da :-)

    > A nie ma takiego obowiązku przy poruszaniu się po drogach publicznych?
    > Sądziłem, że to tak oczywiste, że jest.

    Ale, że dzieci czy że wszyscy? Kierowcy też powinni jeździć w kaskach.
    Szczególnie kierowcy kabrioletów albo ci z otwartymi lub zdjętymi
    (Twizy) oknami :-)

    > W sumie logiczne.

    No raczej. Normalny człowiek pomyślałby, że już tak jest.

    > Ktoś pisał, że w D rowerzysta może przejeżdżać przez przejście dla pieszych,
    > ale automatycznie traci pierwszeństwo (może po przejechaniu wszystkich
    > pojazdów).

    Jak to się ma do dawania szansy na zauważenie?

    > Co to ma być za prędkość? Zakręt na 80km/h, ograniczenie do 40, a zalecane
    > będzie 30 czy jak?

    Ja bym myślał, że biorąc pod uwagę fakty te ograniczenia powinny być
    zaleceniami. Ludzie generalnie nie jeżdżą wolniej niż ograniczenia.

  • 50. Data: 2022-05-17 13:24:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.05.2022 o 12:12, Cavallino pisze:

    > Niektórzy tego nie wiedzą....
    > Może lepiej faktycznie napisać wprost, żeby do zakutych łbów trafiło?

    Krucjatę rozpoczynasz a w dyskusji nie umiesz uzasadnić?

    > Mam nadzieję, że chodzi o wywalenie ograniczeń na zakrętach, które latem
    > zrobisz 90, a zimą 60.

    Bo elektryk nie ciągnie na prostych? :-)