  • 51. Data: 2022-05-17 15:22:57
    Temat: Re: [media] Stara pierdoła zaleca prędkość zalecaną
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 12:34:51 +0200, Cavallino wrote:

    > A może Ty kiedyś jakiś podasz?
    > Bo jak nie to twarz w kubeł i skup się na czytaniu.

    Ale jak mam podac, skoro twierdzę, ze nie ma? :-P

    Bardzo ubogie jest s.o.r.o w naszych przepisach,
    wiec stosują sie wszystkie przepisy o zwyklych skrzyżowaniach.

    A czy sie stosują przepisy o drogach ... chyba niekoniecznie, skoro to
    skrzyżowanie :-P

    J.

  • 52. Data: 2022-05-17 19:06:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2022 o 15:22, J.F pisze:

    > Bardzo ubogie jest s.o.r.o w naszych przepisach,
    > wiec stosują sie wszystkie przepisy o zwyklych skrzyżowaniach.

    I Twoim zdaniem zjazd z ronda takowym nie jest i zmianą kierunku jazdy
    też nie?
    To skąd Twoim zdaniem obowiązek prawego migacza na tymże zjeździe? ;-)

  • 53. Data: 2022-05-17 19:19:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 19:06:16 +0200, Cavallino wrote:

    > I Twoim zdaniem zjazd z ronda takowym nie jest i zmianą kierunku jazdy
    > też nie?

    Po prostu nie wiem.
    A skoro ja nie wiem, to skad pewnosc, ze ty dobrze wiesz?
    Cos ci sie wydaje i tyle :-P

    > To skąd Twoim zdaniem obowiązek prawego migacza na tymże zjeździe? ;-)

    A gdzie ten obowiazek zapisany?
    Krajowa konferencja instruktorow i egzaminatorow nauki jazdy? :-)

    Przy czym jak dla mnie ... jak droga w polu zakreca, to nastepuje
    zmiana kierunku jazdy.
    Ale nikt nie miga, to nie migam i ja :-)

    A rondo ... zjezdzasz z takiego to zmieniasz kierunek?
    https://www.google.com/maps/@52.2318,21.0208633,116m
    /data=!3m1!1e3

    A moze pas zmieniasz?
    To moze migacz wlaczasz?

    J.

  • 54. Data: 2022-05-17 19:30:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2022 o 19:19, J.F pisze:

    > Po prostu nie wiem.

    To się nie wykłócaj.

    > A skoro ja nie wiem, to skad pewnosc, ze ty dobrze wiesz?
    > Cos ci sie wydaje i tyle :-P

    Względnie powinieneś się douczyć.

    > A gdzie ten obowiazek zapisany?

    Google zamknęli?
    Wyroków było co niemiara, zapoznaj się uzasadnieniem.

    > Krajowa konferencja instruktorow i egzaminatorow nauki jazdy? :-)

    Wręcz przeciwnie - oni twierdzą coś odwrotnego.

    > A rondo ... zjezdzasz z takiego to zmieniasz kierunek?
    > https://www.google.com/maps/@52.2318,21.0208633,116m
    /data=!3m1!1e3

    Oczywiście.

    > A moze pas zmieniasz?

    Nie - zjeżdżam z ronda (skrzyżowania).

    > To moze migacz wlaczasz?

    Oczywiście.
    Na każdym rondzie przy zjeździe i na żadnym przy wjeździe.

  • 55. Data: 2022-05-17 19:37:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 19:30:32 +0200, Cavallino wrote:

    > To się nie wykłócaj.

    Sie nie kloce, tylko prosze o podstawe prawną :-P

    > Względnie powinieneś się douczyć.

    No to podaj przepis :-)

    > Google zamknęli?
    > Wyroków było co niemiara, zapoznaj się uzasadnieniem.

    Wyroki byly, a wczesniej nie bylo ... a przepisy sie nie zmienily :-)

    > Wręcz przeciwnie - oni twierdzą coś odwrotnego.

    I pewnie podaja podstawe :-)

    /data=!3m1!1e3

    > Oczywiście.

    > Nie - zjeżdżam z ronda (skrzyżowania).

    > Oczywiście.
    > Na każdym rondzie przy zjeździe i na żadnym przy wjeździe.

    To jeszcze masz takie cudo
    https://www.google.com/maps/@51.0910631,17.0169656,1
    8z

    rondo jak widac, ale nie s.o.r.o, trzy pasy wjezdzaja z Powstancow
    migac na wjezdzie, nie migac ... na lewym pasie migam ...

    J.

  • 56. Data: 2022-05-17 19:47:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2022 o 19:37, J.F pisze:

    > Sie nie kloce, tylko prosze o podstawe prawną :-P

    Prawko masz?
    A zaświadczenie o dysgoogli?

    > No to podaj przepis :-)

    Dlaczego ja?
    Niepełnosprawny jesteś, czy jelenia na odwalenie roboty za Ciebie szukasz?

    > Wyroki byly, a wczesniej nie bylo ... a przepisy sie nie zmienily :-)

    Pytałeś o przepis to w nich go masz podany.
    Tylko musi Ci się chcieć znaleźć i przeczytać.

    > I pewnie podaja podstawe :-)

    Poszukaj sobie jak Cię interesuje.

  • 57. Data: 2022-05-17 23:53:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 May 2022 12:12:03 +0200, w <t5vsdi$er$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Niektórzy tego nie wiedzą....
    > Może lepiej faktycznie napisać wprost, żeby do zakutych łbów trafiło?

    Pamiętając jakiś flejm odnośnie ronda (już nawet nie pamiętam co głosił tam
    jakiś geniusz od soro) uważam, że szkoda czasu.

  • 58. Data: 2022-05-17 23:55:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 May 2022 12:33:24 +0200, w
    <n0rqujeu6gqb$.84oxmxf4s0ip$.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Srednio.
    > To zależy, czym ten przejazd ma byc ... na razie to rowerzysci maja na
    > nim pierwszenstwo ...

    No i dobrze, tylko wiele takich przejazdów praktycznie zmusza kierowcę do
    zatrzymania ani takiego nadlatującego Szurkowskiego zobaczyć.

    > No coz, jak pisalem:
    > -w Niemczech przejsc dla pieszych bez swiatel mało, wrecz bardzo mało.
    > -pieszy wcale nie ma na nich pierwszenstwa.
    > Jest obowiazek umozliwienia przejscia pieszemu, ktory "wyraznie chce
    > przejsc".

    To tak jak u nas, ale pisałem o rowerach na przejściu.

  • 59. Data: 2022-05-17 23:57:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 May 2022 13:18:01 +0200, w <t6009j$qo4$1@news.icm.edu.pl>, ii
    <i...@o...invalid> napisał(-a):

    > Inaczej się nie da :-)

    Da się, da się -- widać po STOP Drogówkach itp.

    > Ale, że dzieci czy że wszyscy? Kierowcy też powinni jeździć w kaskach.
    > Szczególnie kierowcy kabrioletów albo ci z otwartymi lub zdjętymi
    > (Twizy) oknami :-)

    Pisze wyraźnie o "dzieciach".

    > Jak to się ma do dawania szansy na zauważenie?

    Co jest niejasne? Rowerzysta chcąc przejechać przez przejście dla pieszych (nie
    przejazd) przejeżdża po przepuszczeniu aut.

  • 60. Data: 2022-05-18 00:23:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.05.2022 o 23:57, r...@k...pl pisze:

    > Da się, da się -- widać po STOP Drogówkach itp.

    Ale, że jak? Przeskakując? Deklarując, że ten migacz do zjazdu jest a
    nie do zmiany pasa? No jak konkretnie można zjechać z ronda z lewego
    pasa inaczej niż zmieniając go najpierw na prawy?

    > Pisze wyraźnie o "dzieciach".

    Ja nie jeździłem za dziecka w kasku i nie widzę powodu by dzisiaj było
    to konieczne.