  • 71. Data: 2022-05-18 15:01:38
    Temat: Re: [media] Stara pierdoła zaleca prędkość zalecaną
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2022 o 14:10, Akarm pisze:

    > Gdyż nakazuje to prawo o ruchu drogowym:
    > art. 22 pkt 5
    >  - Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania, niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    I gdzie tu widzisz zakaz sygnalizowania zmiany kierunku jazdy
    obowiązującego na rondzie?
    Ja widzę coś wręcz odwrotnego.

  • 72. Data: 2022-05-18 15:18:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 15:01, Cavallino pisze:

    > I gdzie tu widzisz zakaz sygnalizowania zmiany kierunku jazdy
    > obowiązującego na rondzie?
    > Ja widzę coś wręcz odwrotnego.

    Przecież dość wyraźnie odnosiłem się do konkretnego skrzyżowania Al.
    Jerozolimskich z Nowym Światem. Przejeżdżając przez to skrzyżowanie na
    wprost, nie należy używać kierunkowskazu. Sygnalizować należy jeśli
    chcesz w tym czasie zmienić pas ruchu.
    Na tym skrzyżowaniu (inaczej niż na zwykłym rondzie) należy sygnalizować
    skręt w lewo.
    No i z prawego pasa wolno tylko skręcić w prawo lub jechać prosto. Nie
    wolno jechać w lewo z prawego pasa, prawym pasem nie objedziesz tego
    ronda. Ze środkowego pasa wolno jechać prosto i w jednym przypadku w lewo.

    --
    -
    Akarm

  • 73. Data: 2022-05-18 15:45:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

  • 74. Data: 2022-05-18 16:42:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 15:45, Cavallino pisze:

    > Bo?

    Gdyż nie sygnalizuje się jazdy na wprost, zgodnie z nakazanym kierunkiem
    jazdy na skrzyżowaniu.

    --
    -
    Akarm

  • 75. Data: 2022-05-18 16:55:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    > Gdyż nie sygnalizuje się jazdy na wprost, zgodnie z nakazanym kierunkiem
    > jazdy na skrzyżowaniu.

    Ale masz jakieś wsparcie w PoRD?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 76. Data: 2022-05-18 18:18:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.05.2022 o 14:53, r...@k...pl pisze:

    > Jeżeli masz wątpliwości, to policja/sąd szybko ciebie wyprostują.
    > A mnie szkoda czasu na reedukację.

    Mówiąc szczerze, mam w d..e na co masz czas.

    > Być może brak tego kasku wychodzi teraz...

    Tobie słoma z butów wychodzi.

  • 77. Data: 2022-05-18 18:28:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2022 o 16:42, Akarm pisze:

    > Gdyż nie sygnalizuje się jazdy na wprost, zgodnie z nakazanym kierunkiem
    > jazdy na skrzyżowaniu.

    Kierunek jazdy na s.o.r.o. jak sama nazwa wskazuje to kierunek dookoła
    ronda.

    Jak chcesz inaczej, trzeba migać prawym na zjeździe.
    Każdym.

  • 78. Data: 2022-05-18 18:55:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 18:28, Cavallino pisze:

    > Kierunek jazdy na s.o.r.o. jak sama nazwa wskazuje to kierunek dookoła
    > ronda.
    >

    > Jak chcesz inaczej, trzeba migać prawym na zjeździe.
    > Każdym.

    I na tym skrzyżowaniu będziesz jeździł dookoła prawym pasem? I to bez
    włączonego lewego kierunkowskazu? :D

    --
    -
    Akarm

  • 79. Data: 2022-05-18 18:56:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ale masz jakieś wsparcie w PoRD?

    Tak mi się wydaje.

  • 80. Data: 2022-05-18 19:44:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2022 o 13:18, ii pisze:

    > Inaczej się nie da :-)

    Jak się nie da - audi "na rondzie drugi zjazd".
    https://www.google.com/maps/@52.176215,20.9946298,3a
    ,60y,91.44h,82.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1slgl3k4YkVtNKw
    iXUeJohAg!2e0!7i16384!8i8192

    Tu masz mniej wymalowane, ale na całym ursynowie "drugi zjazd na
    rondzie" jest z dowolnego pasa;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!