  • 81. Data: 2022-05-18 19:46:10
    Temat: Re: [media] Stara pierdoła zaleca prędkość zalecaną
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 19:44, Shrek pisze:

    > Tu masz mniej wymalowane, ale na całym ursynowie "drugi zjazd na
    > rondzie" jest z dowolnego pasa;)

    https://www.google.com/maps/place/Warszawa/@52.14229
    61,21.0446879,80m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x471ecc66
    9a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!8m2!3d52.2296756!4d21.01
    22287

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2022-05-18 20:45:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    Za dużo wycinasz.

    > Tak mi się wydaje.
    > Prawo o ruchu drogowym art. 22 pkt 5:
    > - Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania, niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    No to się zdecyduj - jesteś za czy przeciw sygnalizowaniu?

    Hint: jaki jest kierunek ruchu na rondzie? To jest w samej definicji.
    A teraz odpowiedz sobie, kiedy następuje zmiana kierunku ruchu na
    rondzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 83. Data: 2022-05-18 22:32:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Hint: jaki jest kierunek ruchu na rondzie? To jest w samej definicji.
    > A teraz odpowiedz sobie, kiedy następuje zmiana kierunku ruchu na

    Czy zdołałeś już zorientować się, jak wygląda skrzyżowanie Al.
    Jerozolimskich z Nowym Światem, o którym pisałem?
    Podobnie wygląda skrzyżowanie Marszałkowskiej z Al. jerozolimskimi,
    zresztą...

    --
    -
    Akarm

  • 84. Data: 2022-05-18 23:17:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Jak się nie da - audi "na rondzie drugi zjazd".
    > https://www.google.com/maps/@52.176215,20.9946298,3a
    ,60y,91.44h,82.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1slgl3k4YkVtNKw
    iXUeJohAg!2e0!7i16384!8i8192

    > Tu masz mniej wymalowane, ale na całym ursynowie "drugi zjazd na
    > rondzie" jest z dowolnego pasa;)

    Przecież wyraźnie pisałem, że chodzi o zjeżdżanie lewym gdy organizacja
    ruchu nie wymusza.

    A pokazujesz turbinowe na którym prawy przechodzi w zjazd, więc dla
    odmiany zjeżdżając lewym nie najeżdża się w ogóle na prawy.

  • 85. Data: 2022-05-18 23:41:24
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.05.2022 o 19:46, Shrek pisze:

    > https://www.google.com/maps/place/Warszawa/@52.14229
    61,21.0446879,80m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x471ecc66
    9a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!8m2!3d52.2296756!4d21.01
    22287

    A teraz pokazujesz właśnie widok takiego ronda o jakim ja mówiłem, że
    nie ma organizacji i możesz "do końca cisnąć lewym" ale finalnie żeby
    zjechać będziesz musiał dać migacz i zmienić ten lewy pas na prawy tylko
    po to by zjechać.

    Zauważ, że jak załączysz street view to się okazuje, że rondo jest
    przebudowywane zapewne pod kątem wprowadzenia organizacji ruchu
    sprowadzającej go do jakiegoś takiego ronda turbinowego jakie wcześniej
    pokazywałeś, gdzie już nie będzie tej kwestii zjeżdżania "z lewego".
    Wystarczyłoby nawet domalowanie zjazdowych z lewego i już nie miałbyś
    normalnego zjeżdżania "z lewego na prawy by zjechać" tylko właśnie
    "zjazd przez prawy". Ale ja o tej sytuacji nie pisałem bo ona nie budzi
    żadnych wątpliwości, że można, że przepis o konieczności zjeżdżania z
    prawego nie może być nad oznakowaniem. No ale nie jest też nad zjazdem
    bez oznakowania bo po prostu zjeżdżasz na prawy a dopiero potem
    zjeżdżasz prawym z ronda, bo możesz zjechać na prawy w każdym miejscu,
    więc nie możesz być za to karany choćbyś potem prawym zjechał z ronda.
    Kiedy jest to właściwe/pożądane a kiedy niewłaściwe/niepożądane jest
    inną kwestią. Bo generalnie to problem polega na tym, że jak by nie
    kombinować na wielu pasach będziesz miał spowolnienie na skrzyżowaniu
    albo będziesz musiał kogoś przepuścić albo zmienić pas by znaleźć się na
    właściwym w tym przed rondem. Tylko jak się wstrzelisz to przejedziesz
    bez zwalniania.

  • 86. Data: 2022-05-19 06:55:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 23:41, ii pisze:

> [...]
    > nie ma organizacji i możesz "do końca cisnąć lewym" ale finalnie żeby
    > zjechać będziesz musiał dać migacz i zmienić ten lewy pas na prawy tylko

    Finalnie zjedziesz z lewego, a prawy przetniesz pod kątem prostym.
    Przynajmniej tak to w praktyce wygląda.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2022-05-19 07:13:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2022 o 18:55, Akarm pisze:

    > I na tym skrzyżowaniu będziesz jeździł dookoła prawym pasem?

    Oczywiście że nie.
    Tyle że to nic nie zmienia w kwestii sygnalizacji.

  • 88. Data: 2022-05-19 10:59:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    > Czy zdołałeś już zorientować się, jak wygląda skrzyżowanie Al.
    > Jerozolimskich z Nowym Światem, o którym pisałem?

    Znam te skrzyżowania. I mnóstwo innych, jeszcze dziwniejszych.

    > Podobnie wygląda skrzyżowanie Marszałkowskiej z Al. jerozolimskimi,
    > zresztą...

    Czytaj ze zrozumieniem. Kluczowy jest obowiązujący na rondzie kierunek
    ruchu.

    Ale rzeczywiście - na rondzie z wyznaczonymi pasami ruchu dla
    poszczególnych wylotów, przy przejeździe na wprost też nie sygnalizuję
    - żeby nie straszyć innych uczestników ruchu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2022-05-19 14:36:15
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 07:13, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że nie.
    > Tyle że to nic nie zmienia w kwestii sygnalizacji.

    1. A dlaczego nie będziesz jeździł na tym rondzie dookoła prawym pasem?
    Czyżby dlatego, że można nim jechać wyłącznie w prawo lub prosto?
    Prosto! A nie dookoła wyspy. :D
    2. Idąc dalej, jazdę prosto lewym pasem na tym skrzyżowaniu będziesz
    sygnalizował prawym kierunkowskazem?
    3. A na pasie do jazdy na wprost lub w lewo, skręcając w lewo nie
    będziesz sygnalizował zmiany kierunku ruchu lewym kierunkowskazem?

    Kiedy przemyślisz te trzy pytania, być może trochę inaczej spojrzysz na
    to konkretne i inne, podobne skrzyżowania.

    --
    -
    Akarm

  • 90. Data: 2022-05-19 14:53:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2022 o 14:36, Akarm pisze:

    > 1. A dlaczego nie będziesz jeździł na tym rondzie dookoła prawym pasem?

    Bo wymalowanie na to nie zezwala.
    Tyle że to nie ma nic do rzeczy.
    Nie mówimy o zmianie pasa, tylko kierunku jazdy.

    > Kiedy przemyślisz te trzy pytania, być może trochę inaczej spojrzysz na
    > to konkretne i inne, podobne skrzyżowania.

    Jak Ty kiedyś dostaniesz mandat za brak sygnalizacji zjazdu z ronda, to
    niezależnie od spojrzenia, malowań i geometrii ronda, będziesz migał nz
    zjeździe i tyle.