  • 91. Data: 2009-05-25 22:18:55
    Temat: Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > No coz, mam mieszane uczucia.
    > Wykladowca nam demonstrowal - po zblizeniu do podeszwy buta miernik
    > wychylal sie zauwazalnie od dzialki zero. Ale bardzo niewiele.
    > Byc moze miernik byl militarny i zakres dostosowany do wybuchu bomby.
    >
    > Owszem - obserwatorium na Sniezce powierdza te tysiace razy, ale czy
    > bylo to mierzalne w szpitalach ? Raczej nie przy akceleratorach.

    Bylo. Akcelerator, tomograf itd. Szczegolow nie pamietam juz - to jednak
    bylo dawno temu.

    --
    Jerry1111

  • 92. Data: 2009-05-26 06:07:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 May 2009 23:18:55 +0100, Jerry1111 wrote:

    >Bylo. Akcelerator, tomograf itd. Szczegolow nie pamietam juz - to jednak
    >bylo dawno temu.

    Ale prawda czy urban legend ?

    Akcelerator daje raczej silne promieniowanie, ktoremu "zauwazalnie
    wychyla sie od pozycji zero" chyba nie powinno przeszkadzac.
    Tomograf .. to sie kalibruje ? Byl juz w ogole w Polsce choc jeden ?

    J.

  • 93. Data: 2009-05-26 06:12:53
    Od: <k...@w...pl>

> [...]
    > zasoby oraz zarazy redukujące na jakiś czas populację.
    >
    > Na szczęście dla nas wkrótce potem przyszła rewolucja w rolnictwie i
    > oszczędzono nam tego losu. Tak krytykowane konserwanty są tego
    > elementem. Jeśli Ci to nie pasuje zawsze możesz iść do dobrej piekarni i
    > kupić naturalnie wypiekany chleb za nieco większe pieniądze albo
    > zaopatrywać się w sklepikach ze zdrową żywnością (co na dłuższą metę nie
    > wychodzi co prawda tanio). Nie wszystkich stać na zdrowe jedzenie, nie
    > wszyscy mają na nie czas. Jednak alternatywa jest dużo bardziej

    Z wnoskiem całkowicie się nie zgadzam.
    Przy dzisiejszym stanie rolnictwa Polska zarówno jak i większość krajów
    Europy jest w stanie w pojedynkę wyrzywić euroopę i to bez konserwantów i
    nawozów.

  • 94. Data: 2009-05-26 06:29:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 May 2009 08:12:53 +0200, <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    >Przy dzisiejszym stanie rolnictwa Polska zarówno jak i większość krajów
    >Europy jest w stanie w pojedynkę wyrzywić euroopę i to bez konserwantów i

    Malo prawdopodobne. Ugoruje sie mniej niz polowe ziemii.

    J.

  • 95. Data: 2009-05-26 09:45:17
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    th=221/sc_id=15953/title=wiat_i_Europa_w_XVIII_w_Poc
    zatki_rewolucji_przemyslowej_w_Europie

    > Bedzie kompletny OT, ale przypadkiem trafilem
    >
    > http://buwcd.buw.uw.edu.pl/e_zbiory/ckcp/ateneum/188
    5/index.html

> [...]
    >
    > No i tak w ogolnosci - prawdopodobienstwo zejscia w ciagu roku
    > wynosi
    > 13% - dla wieku 0-5 lat,
    > 1.2% - 5-10 lat
    > 0.6% - 10-20 lat
    > dalej stopniowo rosnie do
    > ~2.7% - 50-60 lat
    > ~5% - 60-70
    > ~9% - 70-80
    >
    > Fakt ze to by trzeba zestawic z dzisiejszymi danymi, bo te
    > pierwsze13% znaczy mniej wiecej ze 65% dzieci nie dozyje 5 lat,
    > a i dociagnac do 60 nie jest tak latwo przez te skumulowane ryzyka

    Zapomniałeś dodać, że 1885 r to już niedaleko do XX w. Wiedza o
    antyseptyce już była znana tylko środków na jej realizację brakowało.

    JanuszR

  • 96. Data: 2009-05-26 09:47:04
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Ciekawe czy dzisiejsze dane obejmują aborcje...

    Nie mogą ponieważ sprawa dotyczy dzieci narodzonych. Ile nienarodzonych
    leci z podpaskami nikt tego nie wie.

    JanuszR

  • 97. Data: 2009-05-26 09:50:58
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Malo prawdopodobne. Ugoruje sie mniej niz polowe ziemii.

    Stosując GMO, intensywne wykorzystanie ziemi, rezygnację z upraw
    technicznych pod paliwa i zalesianie prawdopodobnie dałoby się i to bez
    środków ochrony roślin.

    JanuszR

  • 98. Data: 2009-05-26 10:17:13
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > zdarzało mi się raz na rok, od 4 lat mieszkam w bloku przy ruchliwej
    > dwupasmówce, źle sypiam, jestem nerwowy, tracę wzrok, często boli mnie
    > głowa, mam często zatkany nos od kataru. Coraz bardziej myślę aby wynieść
    > się z miasta około 10km pobudować dom z drewna i żywić się tym czym wyhoduje
    > w ogrodzie(warzywa) mięso kupować od rolnika który nie używa nawozów
    > ponieważ go nie stać, nie używa hormonu wzrostu. Mleka lepiej w ogóle nie
    > używać,a wapń pozyskiwać z roślin.
    >
    > Mięsa zjadać nie więcej niż 100g dziennie.
    >
    > To co piszę to nie oznacza że jestem przeciwko cywilizacji, jest ona

    Wygląda mi na alergię. To ja z przeciwnego bieguna. W mieście mieszkam
    od urodzenia już przeszło pół wieku. Mieszkam w betonowym bunkrze
    otoczony plastikami a teraz i stosami elektroniki (w domu prowadzę
    działalność) elektronika pracuje 24h/dobę. Jem byle co kupione w sklepie
    na rogu. Kiedyś kiedy parałem sie elektroniką paluchy wiecznie żółte od
    chlorku i NAOH, płytki myte w rozpuszczalnikach organicznych, co
    siedziało w fotolakierze nawet nie chcę myśleć. Poważnie nie chorowałem
    od 20 lat (trafiła się grypa więc dzień dwa grzecznie siedziałem przed
    TV) i biegam po schodach na 10 piętro (aczkolwiek z zadyszką), wzrok
    niestety już nie ten mam plusy 1,5 (starość nie radość), śpię jak zabity
    pod warunkiem, że się dobrze spracuję w ciągu dnia. Kiedy mam zbyt dużo
    wolnego zaczynają się problemy ze snem. Wypijam morze kawy, palenie
    skończyłem parę lat temu (zabierało za dużo czasu i pieniędzy). Jestem
    spokojny jak krowa i nie pamiętam aby kiedykolwiek coś mnie poważnie
    bolało (ostatnio wybiłem sobie palec grając z synem). I też marzę o
    spokojnym domku na wsi, z psem, sąsiadami co mają czas, kominkiem i
    takie tam. I też nie jestem przeciwko cywilizacji :)

    JanuszR

  • 99. Data: 2009-05-26 18:42:37
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > Ale prawda czy urban legend ?

    Prawda byla.

    > Akcelerator daje raczej silne promieniowanie, ktoremu "zauwazalnie
    > wychyla sie od pozycji zero" chyba nie powinno przeszkadzac.

    Silne to dawal w Bialymstoku jak naswietlili kilka(nascie) pacjentek tak
    1000x wiecej niz doktor przepisal. Kilka lat temu byla afera z
    poparzeniami od akceleratora. NIestety - co do czasow Czernobyla nie mam
    juz skad zasiegnac informacji.

    > Tomograf .. to sie kalibruje ? Byl juz w ogole w Polsce choc jeden ?

    Mysle ze juz byl. Probowalem poszukac - google nic nie wiedza na ten temat.

    --
    Jerry1111

  • 100. Data: 2009-05-27 17:38:54
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisal w
    wiadomosci news:gvhd75$o27$1@news.onet.pl...
    > J.F. wrote:
    > Mysle ze juz byl. Probowalem poszukac - google nic nie wiedza na ten
    > temat.
    >
    > --
    > Jerry1111
    Przed stanem wojennym byl conajmniej jeden (w szpitalu dzieciecym w
    Miedzylesiu). Mialem tam pracowac.
    pzdr,
    Andrzej - SP5ETB