  • 11. Data: 2009-01-05 14:55:46
    Temat: Re: najpopularniejszy program do projektowania PCB?
    Od: Roch Brada <f...@g...com>

    Marcin E. Hamerla pisze:

    > Ja akurat 100% elementow samemu zaprojektowalem. Firmowe sa o kant
    > dupy potluc.

    Owszem -- podstawka DIP20 ma minimalnie mniejszy rozstaw nóżek i na gotowej
    płytce miałem problem żeby włożyć podstawkę -- weszła na siłę i z lekko
    wygiętymi nóżkami.

    Poza tym jest nieźle jak na coś darmowego.

    --
    Roch Brada __o "Being a champion is redefining
    feflik at gmail com _`\<,_ what's humanly possible."

  • 12. Data: 2009-01-05 15:00:14
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Roch Brada napisal(a):

> [...]
    >wygiętymi nóżkami.
    >
    >Poza tym jest nieźle jak na coś darmowego.

    Moja uwaga miala ogolniecadowski charakter.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 13. Data: 2009-01-05 15:05:01
    Od: Roch Brada <f...@g...com>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > No i KiCAD - też darmowy :)

    Fakt, o nim zapomniałem, a też warto go sprawdzić.

  • 14. Data: 2009-01-05 15:07:34
    Od: Roch Brada <f...@g...com>

    Marcin E. Hamerla pisze:

    > Moja uwaga miala ogolniecadowski charakter.

    To przepraszam -- nie mam porównania bo używam programów amatorsko, a nie
    mam jak sprawdzić tych kombajnów CADowiskich :-)

  • 15. Data: 2009-01-05 15:39:28
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > To przepraszam -- nie mam porównania bo używam programów amatorsko, a nie
    > mam jak sprawdzić tych kombajnów CADowiskich :-)
    Wydaje mi się, że większość programów w roku 2008 roku potrafi pomóc zrobić
    profesjonalną płytkę.
    Problem polega właśnie na bibliotekach elementów.
    Kolega chciał powiedzieć, że większość producentów oprogramowania typu CAD
    chce się pochwalić dużą liczbą elementów w bibliotece. Te symbole elementów
    jednak robione są zazwyczaj dość szybko i często niedokładnie.
    Jeśli chce się to zrobić dobrze, to trzeba poswięcić więcej czasu, a więc
    samemu.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 16. Data: 2009-01-05 23:49:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sylwester Łazar pisze:

    > Ja zachęcam jak zwykle do RIMU. Nie darmowy, ale tani.
    > Właśnie umieściłem małą bibliotekę scalaków z moich projektów.
    > Dzięki dla Michała Augustyniaka, bo zdaje się, że tam jego kawałek pracy też
    > jest.
    > http://www.alpro.pl/forum/viewtopic.php?p=89#89

    Ale stronę firmową (www.alpro.pl) to macie kosmicznie odjechaną.
    Powstała 20 lat temu?
    Nadaje się idealnie do zgłoszenia do http://uglywebsitecontest.com/

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2009-01-06 07:55:25
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Ale stronę firmową (www.alpro.pl) to macie kosmicznie odjechaną.
    > Powstała 20 lat temu?
    > Adam Dybkowski
    > http://dybkowski.net/

    Nie. Jakieś 8. Przepraszam, jeśli to Pana uraziło.
    Objecuję poprawę :-)
    A tak trochę bardziej konkretnie, to jak by Pan sobie życzył, aby wygladała
    moja strona?
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 18. Data: 2009-01-06 08:17:54
    Od: "Jaro" <l...@p...onet.pl>

    > Ja używam ExpressPCB - do domowych zastosowań jak znalazł. Jest darmowy i
    > nie ma ograniczeń.
    >
    > Jest jeszcze FreePCB, który też do amatorskich zastosowań jest niezły, ale
    > ma ubogą bazę komponentów.
    >
    > Polecam też DipTrace -- ma ograniczenie do 250 otworów -- ale za to
    > całkiem

    A czy te programy generują pliki GERBER i Excellon?

  • 19. Data: 2009-01-06 08:32:46
    Od: Roch Brada <f...@g...com>

    Jaro pisze:

    > A czy te programy generują pliki GERBER i Excellon?

    ExpressPCB ma opcję File - Export DXF mechanical drawing i robi plik dxf,
    ale czy to poprawny Gerber to pojęcia nie mam.

    Większe szanse są w przypadku DipTrace, tam powinno się dać, ale ja nigdy
    nie używałem ponieważ drukowałem prosto do PDF i w pracy na laserówce
    drukowałem.

    Tak więc zbytnio nie pomogę.

  • 20. Data: 2009-01-06 08:36:21
    Od: Roch Brada <f...@g...com>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Ale stronę firmową (www.alpro.pl) to macie kosmicznie odjechaną.
    > Powstała 20 lat temu?
    > Nadaje się idealnie do zgłoszenia do http://uglywebsitecontest.com/

    Rozumiem, że w dobie WEB 2.0 każda strona powinna mieć minimum 1MB
    wielkości, minimum jeden banner flash, ajax i wstawkę z silverlight'a.

    Chyba już treść nie jest potrzebna -- a z tym akurat linkowana przez Ciebie
    strona nie ma problemu.