  • 41. Data: 2022-01-25 13:40:26
    Temat: Re: nazewnictwo wału korbowego
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 13:03, a a pisze:

    > Polska to dziki kraj i Zenki pisza byle co, bo na wsi wała nie widzieli

    Teraz już wiem, że i ty zaliczasz się do tej kategorii.

  • 42. Data: 2022-01-27 21:35:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-01-24 o 11:01, J.F pisze:

    > http://www.jenerix.com.pl/artykulacyjny_jedwab.php
    > ktos rozumie o co chodzi ?

    Wydaje mi się, że dentyści przy dopasowywaniu protez czy nawet plomb
    zębów stosują rodzaj kalki*, która się odbija na stykających się
    powierzchniach i daje znać gdzie spiłować ząb.

    *kalka - cienki arkusz** pokryty barwnikiem mającym pod działaniem
    nacisku zdolność przenoszenia się na stykającą się z nią powierzchnię
    innego materiału. Stosowany dawniej powszechnie w maszynach do pisania w
    celu otrzymania kopii.

    Tym materiałem pokrytym barwnikiem jak widać u dentystów może być także
    tkanina jedwabna.

    ** arkusz, dawniej zazwyczaj kartka papieru.

  • 43. Data: 2022-01-29 03:02:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > http://www.jenerix.com.pl/artykulacyjny_jedwab.php
    > ktos rozumie o co chodzi ?

    Wydaje się, że do wizualizacji siły zgryzu lub miejsc zgryzu. Jak
    zaciśniesz zęby to w tym miejscu się zabarwia.

    > P.S. czy "papier bakelizowany" to to samo co "laminat
    > papierowo-fenolowy" ?

    Formalnie powiedziałbym że tak, ale na ogół papier to coś cienkiego a
    przez laminat (w przypadku tego typu żywic) rozumiemy cześciej kompozyt
    wielowarstwowy. Ale nie trzymaj mnie tu za słowo, bo niestety wypadłem z
    polskiego obiegu językowego już jakiś czas temu.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2022-05-31 06:52:41
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 1/10/22 1:03 PM, a a wrote:
> [...]
    ion=com_content&view=article&id=1442:nowoczesna-meto
    da-trasowania-odkuwki-monolitycznego-walu-korbowego&
    catid=140:fczerwiec2015

    > Polska to dziki kraj i Zenki pisza byle co, bo na wsi wała nie widzieli
    > W Mimcach jest porządek, są normy, sa urzędowe katalogi i tam żaden Zenek nie robi
    za błazna, bo go wyślą do mycia garów

    Błądzisz.
    Monolit to nic innego jak po polsku jednolity jub jednorodny, czyli
    wykonany z jednego kawałka materiału. Nie musi zatem być masywny, bo to
    oznacza inną własność.

    Ilolita jest lufa karabinu?
    .
    .