  • 21. Data: 2022-01-14 19:36:50
    Temat: Re: nowy golf
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1te7me5gqy3am.piw2dqpciyrt.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Eee tam drzwi - biegi zmieniac lewą reką ...

    czuję się jakbym był w podstawówce i stał w kącie.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 22. Data: 2022-01-14 19:44:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:srs5ct$svm$1@dont-email.me>
    user ddddddddddddd pisze tak:

    > naprawdę to żaden problem, chociaż jakbyś miał w rajdzie
    > startować, to mogłoby to mieć znaczenie.

    Mnie się jakiś niedowład przypałętał. Prawa jest czasem słaba.
    Szczególnie na odpychanie drzwi. Czasem zwisa jak rękaw.
    Biorę ją lewą jak dzwigiem.

  • 23. Data: 2022-01-15 01:21:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-14 o 16:32, T. pisze:

    > Mój SUV (a właściwie crossover) waży 1322 kg, VW Golf - 1347 kg (dane z
    > autokatalog.pl).
    > T.

    Czyli wciąż nie należysz jeszcze do klasy średniej.

  • 24. Data: 2022-01-15 01:26:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-14 o 18:55, K pisze:

    > A kto ci broni kupic sobie np. Aygo albo Citigo?

    Nie chcę małego samochodu bez bagażnika i bez wyposażenia.
    Chcę fajnego kompakta, który nie będzie sztucznie pogarszaną ofertą,
    która istnieje przede wszystkim po to, żeby naganiać na suwa.
    Tzn. mam takiego, bo zdążyłem kupić, kiedy jeszcze się dało. Ale gdybym
    chciał teraz kupić nowego, to już nie byłoby takie proste.

  • 25. Data: 2022-01-15 05:15:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2022 o 01:26, Poldek pisze:

    > Nie chcę

    A inni nie chcą kompaktów...
    Dlatego producenci ich nie produkują.

    Ty możesz sobie nie chcieć, a inni nie?

  • 26. Data: 2022-01-15 08:19:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 14.01.2022 19:34, PiteR wrote:
    > in <news:15o5ahocwf13t.gf2r0j337dfb$.dlg@40tude.net>
    > user J.F pisze tak:
    [...]
    > wolałbym nie wymieniać pasków rozrządu w 16v
    Wymieniałem w 16v. Co prawda łańcuch, a nie pasek. Nic specjalnie
    trudnego. Jak sadzę, przy 8v byłoby dokładnie tyle samo roboty.

    > 8v jest prosty jak cep.
    Znaczy się napęd wałka ma na kołach zębatych? Jak w ursusie? :-D

  • 27. Data: 2022-01-15 08:47:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 15.01.2022 01:26, Poldek wrote:
    [...]
> [...]
    > Tzn. mam takiego, bo zdążyłem kupić, kiedy jeszcze się dało. Ale gdybym
    > chciał teraz kupić nowego, to już nie byłoby takie proste.
    Przecież Golf i Polo w wersji GTI są chyba cały czas produkowane.
    Podobnie jaki Audi S3, o RS3 nie wspominając. Te autka są dobrze
    wyposażone i przyspieszają do setki w okolicach 5-6s. Mało który suf
    może im dorównać.

  • 28. Data: 2022-01-15 11:28:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61e27580$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > Wymieniałem w 16v. Co prawda łańcuch, a nie pasek.

    no właśnie łańcuch

    > Nic specjalnie trudnego.

    Ta. Są ludzie optymiści i pesymiści
    optymiści to niedoinformowani pesymiści.

    > Jak sadzę, przy 8v byłoby dokładnie tyle samo roboty.

    chyba żartujesz

    w 8v można sobie nasuwać nowy pasek co dwa tygodnie
    a w 16v paski sie krzyżują.

    w 16v może powstać błąd pomiedzy wałkami a w 8v nie bo wałek jest jeden
    w momim pastuchu B5 dodatkowo bez regulacji na zębatce. Czyli żadnych
    blokad, żadnych śrubek tylko dwa znaki. Zerojedynkowo albo złoże dobrze
    albo przesunięty o ząbek.

  • 29. Data: 2022-01-15 13:41:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 15.01.2022 11:28, PiteR wrote:
    [...]
    > w 8v można sobie nasuwać nowy pasek co dwa tygodnie
    > a w 16v paski sie krzyżują.
    Znaczy się każdy wałek jest napędzany osobnym paskiem??? Podobne
    kombinacje widziałem w silnikach (D)OHC w układzie V i bokserach, ale
    tam jest to zrozumiałe.

  • 30. Data: 2022-01-15 14:09:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61e2c10c$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > Znaczy się każdy wałek jest napędzany osobnym paskiem??? Podobne
    > kombinacje widziałem w silnikach (D)OHC w układzie V i bokserach,
    > ale tam jest to zrozumiałe.

    no nie osobnym choć w sumie tak, są dwa paski

    mały pasek łączy wałki w poziomie
    a duży pasek łączy lewy wałek z wałem korbowym.