  • 1. Data: 2022-01-11 15:58:02
    Temat: Niski akumulator
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Chevrolet Orlando ma w miarę normalny akku, za wyjątkiem faktu, że jest
    niższy, niż typowy z hipermarketu. O jakiś 1cm.

    Mogę wsadzić "normalny" ale to kosztuje mnie potem druciarstwo
    (dosłownie) obejmy.

    Czy akku "niższe" maja jakieś specjalne oznaczenie? Czy muszę zawsze
    patrzeć na wymiary?

  • 2. Data: 2022-01-11 16:16:56
    Temat: Re: Niski akumulator
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    heby w

    > Chevrolet Orlando ma w miarę normalny akku, za wyjątkiem faktu, że jest
    > niższy, niż typowy z hipermarketu. O jakiś 1cm.

    Wywal grata!

    > Mogę wsadzić "normalny" ale to kosztuje mnie potem druciarstwo
    > (dosłownie) obejmy.

    Raz na tydzień, dwa, miesiąc, rok, pięc lat?

    > Czy akku "niższe" maja jakieś specjalne oznaczenie? Czy muszę zawsze
    > patrzeć na wymiary?

    Pachnisz trollikiem, ale moge ci doradzić, żebyś użył *cholernie* dobrej
    taśmy do mocowania...

    Opis tu:

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2022-01-11 16:32:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2022 15:58:02 +0100, heby wrote:
> [...]
    > (dosłownie) obejmy.
    >
    > Czy akku "niższe" maja jakieś specjalne oznaczenie? Czy muszę zawsze

    Ciekawe. Poszukalem u centry ...

    ... proponuje CB621, o wysokosci 190mm
    https://www.akumulator.pl/produkty/cb621/

    a jest np taki 175mm
    https://www.akumulator.pl/produkty/cl652/

    zly rocznik (wybralem 2011), centra nie wie, ze trzeba bedzie
    kombinowac, czy te niskie to nie pasuja, bo EFB i polaryzacja zla.

    A moze 190 jest dobrze, wyzszy byc nie moze?

    J.

  • 4. Data: 2022-01-11 16:34:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 16:16, TomN wrote:
    > Wywal grata!

    Może jednak niekoniecznie.

    > Raz na tydzień, dwa, miesiąc, rok, pięc lat?

    Raz na kilka lat.

    > Pachnisz trollikiem, ale moge ci doradzić, żebyś użył *cholernie* dobrej
    > taśmy do mocowania...

    Jak na razie nic nie powiedziałeś ciekawego.

    Mój akku ma 190mm wysokości. Do Orlando prawdopodobnie prawidłowy
    rozmiar to 175. Obecnie mam wydrutowaną obajmę trzymającą wyższy akku.

    Problem w tym, że akku w hipermarketach nie mają w opisach wysokości lub
    mają podaną błędnie (!) a potrzebuję na wczoraj i to chyba jedyna opcja.
    Zakładam, może źle, że istnieje jakiś dodatkowy opis "dla idiotów" gdzie
    jakimś symbolem oznacza się "pasujące do pojazów GM/VW" co ma ułatwić
    nieco kupowanie.

    Jeśli nie, to pojadę mierzyć do sklepu ręcznie, trudno.

  • 5. Data: 2022-01-11 16:36:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 16:32, J.F wrote:
    > A moze 190 jest dobrze, wyzszy byc nie moze?

    190 pasuje, ale z druciarstwem w okolicy poprzeczki mocującej.
    Prawidłowy rozmiar to - na oko - 175mm.

    Obecnie mam tutaj Centrę CB620 i jest za wysoka, co nie znaczy że nie
    dało się wepchnąc, po prostu chce usunąć dziadostwo, skoro i tak dogorywa.

  • 6. Data: 2022-01-11 17:21:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2022 16:34:32 +0100, heby wrote:

> [...]
    > nieco kupowanie.
    > Jeśli nie, to pojadę mierzyć do sklepu ręcznie, trudno.

    Jak sobie dobierzesz z katalogu, to potem bedzie problem gdzie kupic.
    Najprosciej jednak pojechac do supermarketu z miarką, albo do
    specjalistycznego sklepu ... tez z miarka :-)

    A na polce swietnie widac, ktory nizszy.

    No i allegro ma dobrą wyszukiwarke
    https://allegro.pl/kategoria/uklad-elektryczny-zaplo
    n-akumulatory-4142

    tylko ... sprawdzilbym.

    J.

  • 7. Data: 2022-01-11 17:28:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 17:21, J.F wrote:
    > Najprosciej jednak pojechac do supermarketu z miarką, albo do
    > specjalistycznego sklepu ... tez z miarka :-)

    Tak pewnie zrobię.

    > A na polce swietnie widac, ktory nizszy.

    Jak kupowałem, z pistoletem przy głowie, Centrę 190mm, to niższych nie
    było. Nie wiem, może 175 to jakiś wyjątek...

    > No i allegro ma dobrą wyszukiwarke
    > https://allegro.pl/kategoria/uklad-elektryczny-zaplo
    n-akumulatory-4142
    > tylko ... sprawdzilbym.

    Tak, już tam zaglądałem, mam kilka modeli spisanych, prawdopodobnie
    kupię Centrę CB602. Jak znajdę...

    Czy centra produkuje (ale: *produkuje* a nie rozpakowuje kontenery) w
    PL? Jak już mam wydać pieniądze, to niech zostaną tutaj.

  • 8. Data: 2022-01-11 17:38:11
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/01/2022 14:58, heby wrote:
> [...]
    > (dosłownie) obejmy.
    >
    > Czy akku "niższe" maja jakieś specjalne oznaczenie? Czy muszę zawsze

    https://www.battery2u.co.uk/results.aspx?part=110

    te maja po 175 wysokosci. z wyszukiwarki wybralem dizla 2011.

  • 9. Data: 2022-01-11 17:39:50
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/01/2022 16:38, K wrote:

    > https://www.battery2u.co.uk/results.aspx?part=110
    >
    > te maja po 175 wysokosci. z wyszukiwarki wybralem dizla 2011.

    https://whatbattery.co.uk/chevrolet-orlando-from-201
    0-batteries/

  • 10. Data: 2022-01-11 17:48:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2022 17:28:16 +0100, heby wrote:

    > Tak pewnie zrobię.

    > Jak kupowałem, z pistoletem przy głowie, Centrę 190mm, to niższych nie
    > było. Nie wiem, może 175 to jakiś wyjątek...

    jakas tam rzadkosc
    https://www.akumulator.pl/wp-content/uploads/2021/07
    /Centra_akumulatory-do-pojazdow-osobowych_2021.pdf

    w supermarkecie moze byc jeszcze gorzej.

    A teraz jak chcesz kupic?

> [...]
    >
    > Czy centra produkuje (ale: *produkuje* a nie rozpakowuje kontenery) w
    > PL? Jak już mam wydać pieniądze, to niech zostaną tutaj.

    http://www.exide.pl/#oferty-pracy
    Chyba jeszcze produkuje. Ale ile pieniedzy zostaje?

    http://katalog.zap.pl/serie

    Zreszta teraz to juz nie poznasz, kto co i gdzie robi :-)

    J.