  • 71. Data: 2012-04-05 13:05:24
    Temat: Re: * oiler - co polecacie
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-31 18:29, Piotr Rezmer pisze:
    > Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a,
    > mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
    > motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.

    Siema,
    z autopsji polecam olejarkę od Wilka:
    http://www.wilkuj.cba.pl/

    Jest bez porównania tańsza od innych a do tego ma ogromną przewagę,
    czyli sterownik:
    - do wyboru 5 gotowych programów w zależności gdzie/jak jedziemy

    1. Miasto
    2. Włóczenie się po wioskach
    3. Autostrada
    4. Teren
    5. Deszcz

    Dzięki temu nie ma upierdliwości w bawieniu się potencjometrem metodą
    prób i błędów, tylko "klik" na dany program, który ustawiamy 1 ruchem.
    Wszystko bardzo dobrze wyliczone, sam używam od zeszłego sezonu (w
    różnych warunkach) a efekt jest taki, że wahacz i obręcz nie są uwalone
    a łańcuch zawsze wilgotny... ;)

    Jak ktoś chce zamówić, to może to zrobić u mnie -10% od detalu z f-rą,
    gwarancją, itp. Jest też możliwość montażu.

    Zainteresowanych zapr! na pryw, żeby nie śmiecić poza tym rzadko teraz
    zaglądam na precla...
    P.S. Do smarowania zwykły olej przekładniowy, ja leję mineralnego
    Midlanda 80W90, bo akurat ten zawsze mam do Garbusków, ale może być
    każdy inny. Z Hipola zrezygnowałem, bo jest znacznie rzadszy i syfił
    wszystko dookoła, ale są tacy co leją...

    Nie trzeba stosować żadnych "specjalnie dedykowanych" (drogich).

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 72. Data: 2012-04-05 13:10:48
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-05 12:51, AZ pisze:

    > To ja już nic nie rozumiem, smarujesz łańcuch sprajem do opon?

    przy pisaniu pomyslalem o odpalajacym w kufrze spreju do opon... mialo
    byc oczywiscie do lancucha.

    > No i na ile Ci ta puszka spraja wystarcza?

    Zuzywalem ze dwie-trzy w sezonie, do 2 motocykli. Razem kosztowaly
    stowke z hakiem. Koszty paliwa w zeszloroczne wakacje to lekko 1500zl.
    Ile % kosztow stanowi szprej ?

    > Bo mnie jednego sezonu to wyszło chyba z 10 puszek

    Zazdroszcze mozliwosci finansowych - mnie by nie bylo stac na taka ilosc
    paliwa :(

    > Ale mnie tego mówić nie musisz ;-)

    Ale sie pochwa lic lubie! ;)

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - sprzedam.
    Hornet - sprzeda

  • 73. Data: 2012-04-05 13:28:03
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    On 05.04.2012 12:39, Roman Niewiarowski wrote:

    > Pochodzisz z Poznania ? :P
    >
    > Nie wiem czemu ludzie ciagle podnosza argument 'oszczedzania'. Przy
    > calych kosztach motocyklowych puszka szpraja do opon nie powala.

    a nie chodziło o koszt zespołu napędowego?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 74. Data: 2012-04-05 13:33:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/05/2012 01:10 PM, Roman Niewiarowski wrote:

    > przy pisaniu pomyslalem o odpalajacym w kufrze spreju do opon... mialo
    > byc oczywiscie do lancucha.

    No jeden kulega miał przecież załatane wszelakie nieszczelności pod
    siedzeniem w gixxerze.

    > Zuzywalem ze dwie-trzy w sezonie, do 2 motocykli. Razem kosztowaly
    > stowke z hakiem. Koszty paliwa w zeszloroczne wakacje to lekko 1500zl.
    > Ile % kosztow stanowi szprej ?

    Koszta w tym wypadku można traktować jako bonus, bo dla mnie cenniejsze
    jest niemyślenie i niebawienie się w smarowanie łańcucha. Zawsze gdy
    trzeba było jechać gdzieś dalej okazywało się, że trzeba posmarować
    łańcuch no to psik psik i najlepiej poczekać 15-20 min - mocno irytujące.

    > Zazdroszcze mozliwosci finansowych - mnie by nie bylo stac na taka ilosc
    > paliwa :(

    To było dawno i można miło powspominać gdy pod korek tankowało się za 80
    PLN w porównaniu do dziś - 125 PLN... Łza się w oku kręci.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 75. Data: 2012-04-05 13:35:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/05/2012 01:28 PM, Arni wrote:

    > a nie chodziło o koszt zespołu napędowego?

    To już inna inszość, o ile teksty typu "olejarka przedłuża życie
    napędu o 6-7 razy" to można w buty wsadzić, to jednak przedłuża życie,
    no i to co nie tylko ja zauważyłem, że w napędzie smarowanym olejem
    szybciej kończą się zębatki, moja wyglądała już bidnie po 30 kkm.

    --
    Artur
    ZZR 1200