  • 21. Data: 2010-05-14 15:53:26
    Temat: Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Filip Ozimek pisze:

> [...]
    > widział choć raz porządny analizator RF. Ta transformata w oscyloskopach
    > nadaje się tylko do tego, aby pokazać studentom widmo różnych sygnałów;
    > do prawdziwych zastosowań już ciężko.
    > Mamy w labie kilka Rigoli i są całkiem OK. Solidne i bez awaryjne,
    > jedynie software trochę uciążliwy w obsłudze i brak terminacji 50 ohm.
    > Na 4 sztuki LeCroy 104Xs/Xi i 4 sztuki Rigolów sprawiają problemy 3
    > LeCroy'e :) Generalnie odradzam tę markę, do dużego projektu kupiliśmy
    > kilka sztuk 204Xi/104Xi/104Xs i są z nimi niespodzianki (np. fabrycznie

    Tez polecam rigola, mialem model o pasmie do 100MHz a dawal rade do
    400Mhz, czestosciomierz do 1GHz co prawda przebieg byl malo czytelny ale
    czestotliwosc pokazywal bez bledow.

  • 22. Data: 2010-05-14 15:56:05
    Temat: Re: oscyloskop - jaki wybraae pierwszy
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Jacek Radzikowski pisze:

    > http://www.eevblog.com/2010/03/31/eevblog-70-turn-yo
    ur-rigol-ds1052e-oscilloscope-into-a-100mhz-ds1102e/

    > Sprowadza się to do podłączenia kabelka szeregowego i wpisania na
    > terminalu circa 5 linijek.
    > Swojego jeszcze nie przerabiałem, ale sporo osób się chwaliło ze u nich
    > działa. W razie jakbyś dostał model z "poprawionym' firmware, w którym
    > tę sztuczkę zablokowali, można to ominąć:
    > http://www.eevblog.com/2010/04/18/eevblog-77-rigol-d
    s1052e-ds1102e-oscilloscope-hack-update/

    > pzdr.
    > j.

    Jak napisalem nizej Mialem model do 100MHz Rigola i mierzyl do 400MHz,
    powyzej 200Mhz przebieg juz byl malo czytelny ale proste analogowe
    sygnaly mozna bylo pomierzyc.

  • 23. Data: 2010-05-14 16:56:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    ptoki wrote:
    > Tak na szybko. Co robi analizator cyfrowy? FFT?

    Nie. Łapie przebiegi cyfrowe i pozwala na ich dalszą analizę. Przydał mi
    się w moim Owonie parę razy i z tych paru razy jeden raz siedzial bym
    miesiąc szukając błedu gdyby nie ten analizator. FFT to inna bajka.

  • 24. Data: 2010-05-14 17:11:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > Nie. Łapie przebiegi cyfrowe i pozwala na ich dalszą analizę. Przydał mi
    > się w moim Owonie parę razy i z tych paru razy jeden raz siedzial bym
    > miesiąc szukając błedu gdyby nie ten analizator. FFT to inna bajka.

    Żeby nie było wątpliwości:

    http://www.owon.pl/images/oscyloskopy/MSO5022.jpg

    Dokładnie tego mam i w dodatku to co widac na ekranie to własnie
    analizator cyfrowy a nie FFT (którego z reszta nie ma w tym modelu).

  • 25. Data: 2010-05-14 17:55:50
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    >
    > Dokładnie tego mam i w dodatku to co widac na ekranie to własnie
    > analizator cyfrowy a nie FFT (którego z reszta nie ma w tym modelu).

    A co z pomiarami poza gwarantowanym oscyloskopu ?

  • 26. Data: 2010-05-14 18:59:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    zenek wrote:
    > A co z pomiarami poza gwarantowanym oscyloskopu ?

    Co masz na myśli? Czy da się sięgnąc powyzej 20MHz ? Nie miałem do tej
    pory okazji _powaznie_ się bawić pomiarami powyżej wiec nie chce
    wprowadzać w błąd. Ogólnie oscyloskop cudem techniki nie jest i raczej
    nie polecam, pewno teraz kupiłbym rigola, jednak wbudowany analizator
    cyfrowy uratował mi tyłek pare razy.

    Na marginesie: coś czesto trzeba robić kalibrację automatyczną. Dziwne.

  • 27. Data: 2010-05-14 19:07:21
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/14/2010 10:39 AM, Jacek Radzikowski wrote:
    > FFT. Jak podłączysz antenę do wejścia, ładnie widać które pasma na KF są
    > aktywne.

    Oczywiście że nie FFT. Jakimś cudem dotarło do mnie że pytasz się o
    analizator widma. Sebastian już napisał czym jest analizator cyfrowy.

    j.

  • 28. Data: 2010-05-14 20:53:03
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Maj, 16:39, Jacek Radzikowski
    <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:

    > FFT. Jak podłączysz antenę do wejścia, ładnie widać które pasma na KF są
    > aktywne.
    >
    > j.

    O! o takim zastosowaniu nie pomyslalem.
    Chyba sobie zmienie zalozenia. :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 29. Data: 2010-05-14 20:55:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Maj, 18:56, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie. Łapie przebiegi cyfrowe i pozwala na ich dalszą analizę. Przydał mi
    > się w moim Owonie parę razy i z tych paru razy jeden raz siedzial bym
    > miesiąc szukając błedu gdyby nie ten analizator. FFT to inna bajka.

    A!, juz rozumiem.
    Przydatne. Kurcze ale ja mam malo czasu na hobby. Tylu rzeczy jeszcze
    nie dlubalem :(

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 30. Data: 2010-05-14 21:01:20
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-14 17:27, Filip Ozimek pisze:

> [...]
    > choć raz porządny analizator RF. Ta transformata w oscyloskopach nadaje
    > się tylko do tego, aby pokazać studentom widmo różnych sygnałów; do

    Jak walczyłem z 23 harmoniczną sygnału ALE z procka to analizator w
    oscyloskopie bardzo mi się przydał w połączeniu z anteną telewizyjną na
    dolne pasma TV. Widziałem tę samą emisję co w laboratorium
    kompatybilności. Oczywiście do wystawienia deklaracji taki pomiar się
    nie nadawał ale nie musiałem walczyć z zakłóceniami na gościnnych
    występach w laboratorium i zaoszczędziłem przy tym sporo kasy.

    MD