  • 11. Data: 2009-09-07 22:18:59
    Temat: Re: [ot] Co to za roszada na linii b. wysokiego napięcia?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Ale wtedy i tak na każdym słupie masz zamianę faz i dzięki temu
    > pojemności się wyrównają - a na odcinku między słupami nie.

    To chyba ma już mniejsze znaczenie.

    > Oczywiście czysto teoretyczne rozważanie, bo konstrukcyjnie
    > taki układ nie ma sensu.

    Wyłącznie teoretyczne.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-09-07 22:21:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PH napisało:

    > Słuszna uwaga... ale chyba o 120'?

    Wtedy mogą się zetknąć w środku pomiędzy słupami. Przy 60 stopniach
    co drugi słup ma trójkąt wierzchołkiem w górę lub w dół.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-09-08 21:04:09
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 22:57:11 +0200, BartekK napisał(a):

    > Trzy fazy (3 linie, podwójne grube druty), zera brak. To co leci nad
    > (cieńsze) - to tylko zabezpieczenie przeciwprzepięciowe, byćmoże
    > wewnątrz liny stalowej zawiera również światłowód.

    Linia NN (najwyższych napięć), 220 lub 400kV, każda faza puszczona dwoma
    przewodami ze względu na rozkład (natężenie) pola elektrycznego i straty
    energii z tym związane.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 14. Data: 2009-09-10 07:26:22
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ... 3 przewody a tu na jednym taka "roszada", po co to? Dlaczego? O co
    > chodzi?

    Ta "roszada" ma na celu zmniejszenie asymetrii linii WN. Jest stosowana
    zawsze przy znacznych długościach linii o płaskim układzie przewodów. Chodzi
    o zmniejszenie wpływu wzajemnego oddziaływania pól elektromagnetycznych
    poszczególnych przewodów fazowych na symetrię linii.
    Ta linia jest prawdopodobnie 220 lub 400 kV (z przewagą na 400 z uwagi na
    wiązkowe przewody), sądzę tak po dwóch przewodach odgromowych. Słupy są dość
    rzadkie (konstrukcja), przyznam że wiele takich nie widziałem :-)

    > W takich konstrukcjach są trzy przewody, jakaś faza, zero, co tam jest?
    > Trój fazowe napięcie?

    :-) Linie zawsze są 3-fazowe.

    > Po trzy izolatory łączone w szeregu są miedzy słupem a przewodem.

    Im wyższe napięcie tym dłuższy izolator... Czasem są dwa lub trzy rzędy
    izolatorów na jeden przewód. To są obostrzenia 1, 2 lub 3 stopnia, układy
    stosowane przy skrzyżowaniach linii z drogami, rzekami lub innymi liniami,
    np. SN...

  • 15. Data: 2009-09-16 09:50:54
    Od: Sawik <s...@n...lubie.spamu.invalid>

    Jest to linia 400kV, prawdopodobnie relacji el. Turow - Czestochowa. Ma
    dosyc charakterystyczne slupy. Schemat sieci NN mozna znalezc tutaj:
    http://www.pse-operator.pl/uploads/obrazki/schemat_s
    ieci_l.gif

    --
    pozdr.