  • 311. Data: 2023-04-28 01:41:27
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja mam wyłączoną kamerkę w lapku/systemowo ale zakleiłem też okienko :D

    Okienko łatwiej zakleić niż mikrofon :) Myślałem kiedyś, żeby dorobić
    fizyczny przełącznik mikrofonów (bo są dwa) w telefonie, ale to jest dla
    mnie za małe, żeby tam grzebać. No i mikrofony są cyfrowe, wysyłają dane
    szeregową magistralą, więc cholera wie, czy jak odłączę, to się jakiś
    scalak nie obrazi i nie stwierdzi, że mikrofon jest uszkodzony (trzeba
    byłoby sprawdzić).

    --
    Recepcja hotelu:
    - Szybko, przed hotelem leży kobieta! Jest nieprzytomna, wygląda jakby

  • 312. Data: 2023-04-28 01:51:11
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Pisze o prężnym dzialania. Ja byłem do końca, kiedy już nikt nic nie
    > pisał.

    Kiedy ten koniec nastąpił? Pamiętam, ale za cholerę nie jestem w stanie
    umieścić tego w czasie.

    Na pewno działało jeszcze w 2012 r., bo znalazłem screenshota GoldEda ze
    spamem, który dostałem na adres w fidonet.org.

    Znalazłem też zarchiwizowane pliki związane z Fido z 2015 r. i wygląda na
    to, że wtedy to ostatni raz działało. Więc chyba 2015 r.

    > Też nie wiem. Mnie nie interesowało siłowe odtwarzanie FidoNet na
    > podstawie NNTP, bo to zaprzeczenie idei.

    To nie miało chodzić na podstawie NNTP. Miało być nowe Fido.

    > Transfery i tak chodziły po TCP/IP już od dawna.

    Tak, pamiętam że Micha miał zepsuty modem ze dwa lata, zanim się
    zorientował, i nikt mu nie powiedział (bo nikt nie używał).

    > Nawet nie mogę sprawdzić, czy dziś coś działa - nie odnajduję nigdzie
    > aktualnej nodelisty :(

    Jak chcesz, to mam nieaktualną. Z 2005 r.

    --
    Biegnie pies przez pustynie, widzi drzewo i mówi:
    - Jeśli to znowu fatamorgana to mi pęcherz pęknie!

  • 313. Data: 2023-04-28 01:57:22
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Niezawodność czego.

    Dostępu do grup.

    > Czytnik użytkownika przyłącza się do konkretnego serwera, który działa
    > albo nie działa. Jeśli serwer nie działa to czytnik nie może po prostu
    > przyłączyć się do innego serwera bo jest tam inna numeracja artykułów
    > itp itd.

    No bezpośrednio nie może (chyba że ma wspomagacz, typu Hamster lub
    leafnode). Ale może założyć nowy profil serwera i dalej mieć dostęp do
    grup.

    > Z tego też powodu serwera, który upadł nie uda się odtworzyć z
    > sąsiednich bez kopii zapasowej. To kopiowanie było po to, o czym już
    > tutaj napisałem, by artykuły znalazły się blisko użytkownika a
    > jednocześnie rozwiązywało kwestię ich szukania. Ale żeby to miało sens,
    > ktoś te artykuły musi chcieć czytać.

    Ktoś jeszcze chce :)

    > Jak ja czytam np 3 grupy i 1/10 artykułów na tych grupach to
    > sprowadzenie całej hierarchii pl nie ma sensu.

    Czy ma, czy nie ma... na dzisiejsze standardy zasobów to nie żre
    praktycznie wcale.

    > Ludzie mają się za zbawców :-)

    Ja bym bardzo chciał, żeby było więcej serwerów. Serio.

    > Kto używa grup jako archiwum?! Masz rozszerzenie SEARCH
    > zaimplementowane? :-)

    Nie mam, choć myślałem nad tym. Ale dopóki jest Google, to nie trzeba.

    > Myślę, że robisz to ze względu na wady innych.

    Na pewno mam duży sentyment do Usenetu.

    > No tak, ale ludzi tam znalazłeś. Chyba jakiś powód mają.

    Jasne, że mają. Usenet nie jest bez wad. Tylko że każde miejsce
    przyciągnie inny typ człowieka. Jedna osoba będzie drążyła i dostosuje
    sobie miejsce do dyskusji do swoich potrzeb (skonfiguruje odpowiednio
    czytnik, powybiera grupy, itd.), a druga chce po prostu kliknąć, mieć
    i nie myśleć przy tym za wiele.

    > Ostatnio to mi się nie chce. Ktoś musiałby to zrealizować a nie widać
    > takiego na horyzoncie. Wyobrażam sobie np, że spokojnie można by wpuścić
    > te artykuły do zupełnie innego

    Chyba ucięło...

    > Niby jak UTF-8 miałby rozwiązać problem kodowań stronicowanych jak
    > zasady mówią o używaniu tutaj właśnie przede wszystkim stronicowanych?

    Mówiły.

    > I jak UTF-8 miałby rozwiązać kwestię kodowania czegoś innego niż teksty?

    Brak załączników to jeden z problemów Usenetu. Tzn. technicznie się da,
    ale nie jest to mile widziane, a i czytniki czasem kiepsko to wyświetlają,
    np. mój (bardzo wygodny) czytnik (tin) jest tekstowy, więc nie pokaże mi
    obrazka w treści. Mogę sobie najwyżej ten obrazek zapisać i obejrzeć innym
    programem.

    > Bezsensowne kodowanie kompletnie nie nadające się dla języka polskiego :-)

    Przecież się nadaje.

    > Nie, nie możesz wysyłać w UTF-8.

    Mogę, Grzegorz już napisał dlaczego.

    > ... i dla polecenia talk :-)

    Jakby ktoś chciał ze mną rozmawiać na talku, to mogę, ale nie widzę
    przewagi talka nad ircem.

    --
    - Panie dyrektorze, czy moglbym otrzymac dzien urlopu, by pomoc
    tesciowej przy

  • 314. Data: 2023-04-28 02:00:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > A kodowanie Windows-1250 jest istotnie lepszym kodowaniem dla języka
    > polskiego od ISO-8859-2

    Dlaczego?

    --
    Podchodzi kulturysta na plaży nudystów do kobiety, napina mięśnie i
    mówi do niej z nieukrywaną satysfakcją:

  • 315. Data: 2023-04-28 02:04:53
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > teraz na chmurce:
    >
    > pl.comp.sieci.bezprzewodowe = *128* postow :)
    >
    > albo:
    > pl.sci.kosmos - tylko 1775 postow
    >
    > nie za szybko wymiata z serwera...?

    Wymiatało po mniej więcej 4 latach (1415 dni), a dokładniej po zapełnieniu
    czterech buforów po 1 GiB każdy (co następowało mniej więcej co 4 lata).
    Dlatego tak mało. Od 1 kwietnia już nie wymiata (4 GiB zwiększyło się do
    36 GiB). Zerknij w statystyki CNFS:

    http://news.chmurka.net/#SerwerStatystyki

    --
    Rozmawia dziennikarz ze znanym rabusiem:
    - Jakie jest pana najwieksze marzenie?

  • 316. Data: 2023-04-28 02:08:07
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > najstarszy post z sierpnia 2019 20:21

    To by się zgadzało. Najstarsze posty na chmurce są z 10 czerwca 2019 i tak
    już zostanie (tzn. bufory, w których są posty z tego okresu do 1.04.2023,
    są ustawione jako tylko do odczytu i posty z nich nie będą znikały, a nowe
    posty trafiają już do bufora, który szybko się nie zapełni).

    W nocy z 31 marca na 1 kwietnia była migracja serwera na mocniejszą
    maszynę z większą ilością dysku (właśnie po to, żeby móc zwiększyć
    retencję postów i żeby móc dodać inne hierarchie), stąd taka zmiana.

    --
    Studentom warszawskich uczelni polecono nauczyc się na pamiec ksiazki
    telefonicznej, a potem zbano ich reakcje na to polecenie, i tak:

  • 317. Data: 2023-04-28 02:14:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ma władzę, bo został nią obdarzony przez administratorów serwerów (często
    > "przez zaniechanie", bo po prostu ta władza jest zapisana w domyślnym
    > pliku konfiguracyjnym).

    To raczej/zwał, znaczysię: my zrobimy to co chcesz, bo nam się nie chce
    :) Znany myk, w zakresie przerzucania odpowiedzialności. Docenić
    providera. Provider i tak nie zostanie zachwiany a będzie doceniony
    swoją decyzją, która go obciąża, stricte :) Czysty zabieg socjologiczny
    :) Nie oznacza to jednak, że cała odpowiedzialność zostaje zrzucona na
    jednego. Rozpowszechnianie to współudział :) Każdy z "przyczepki" ma
    prawa Admina :] i możliwości.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 318. Data: 2023-04-28 02:23:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > szeregową magistralą, więc cholera wie, czy jak odłączę, to się jakiś
    > scalak nie obrazi i nie stwierdzi, że mikrofon jest uszkodzony (trzeba

    Nie w PC. Stwierdzi że go nie ma (PC - urządzenia nagrywania). Co do
    smartfona, to raczej niewykonalne w sensie automatyki softwarowej.
    Musiałbyś dorobić mechaniczny wyłącznik. Nie jest to wykrywalne z powłoki.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 319. Data: 2023-04-28 02:51:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Czysty zabieg socjologiczny

    Errata:
    * SOCJOTECHNICZNY.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 320. Data: 2023-04-28 07:01:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z forami to załóżmy (tak dla poglądowego przykładu), że Twoje dziecko jest
    szykanowane w szkole i chcesz w zasadzie jednorazowo
    zapytać na jakiejś grupie rodziców co z takim fantem począć że wuefista jest głupi.
    Musisz podpisać się jako Arnold Ziffel tata Adama w Szkukocinie Górnym szkoła na lewo
    od parafii?
    Czy mieć tysiąc kont na każdą okoliczność?
    Inna sprawa, że na usenecie jest podobnie, w sumie dużo o sobie wiemy po latach.

    A tak swoją drogą to gdy czegoś wertykalnego szukam (w ległidżu) to dość często
    wyskakują mi wyniki z Reddit. Tyle że Wujek może nie
    dawać rady przeczesywać wszystkich zamkniętych for tematycznych.

    -----