  • 341. Data: 2023-04-28 20:34:07
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Andrzej P. Woźniak w news:644bed52$0$19605$65785112@news.neostrada.pl
    > Osoba podpisana jako 1634Racine <m...@...cbqebml>
    > Nie umiesz podać Message-ID?

    popros a dostaniesz. Moze. Jak to usenecie.
    (und: jeden stawia problem tak, drugi tak)

  • 342. Data: 2023-04-28 20:36:01
    Od: Andrzej P. Woźniak <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>
    w artykule <news:slrnu4o0sn.s2qc.songo-u@fugazi.debian.org.pl> pisze:

    > Jest jakaś teoria, dlaczego akurat tak?

    Ktoś tu wcześniej rzucił, że to ma być pod kątem SEO, a nie dla
    użytkowników. Sam z żadną hipotezą się nie zetknąłem, a przynajmniej nie
    przypominam sobie.

    > Chyba nie po to, żeby dokuczyć
    > użytkownikom OE?

    Spamowanie zaczynali jakieś dziesięć lat temu, kiedy OE był wciąż
    najpopularniejszym czytnikiem, więc wszystko jest możliwe. Myślę,że
    chodziło bardziej o ukrycie przez uznawanymi za niezaawansowanych
    użytkownikami OE, bo wtedy już OE był połatany.

    > Obstawiałbym, że soft, którego używają do wysyłki jest
    > w tak specyficzny sposób skopany i nikt już tego nie poprawił.

    Jeśli dobrze pamiętam, coś tam w trakcie uruchomienia poprawiali, ale to
    pozostawili. Inni spamerzy zaczynali temat od "Re: ", żeby zasugerować
    kontynuację wcześniejszej dyskusji.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 343. Data: 2023-04-28 21:10:06
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Andrzej P. Woźniak napisał(a):

    > Wklepałeś do Google Groups, jak to widać niżej, czyli oszukujesz.
    > Dawniej wyniki z grup były widoczne bezpośrednio w wyszukiwarce
    > google.TLD, a Google Groups były łatwe do znalezienia na liście usług
    > Google.

    U mnie dowolna grupa usenetu jak wpisać jej nazwę
    jest na pierwszej stronie gógloskiej.
    Pewnie sporo zależy od algorytmów gógloskich.
    Na świeżym sytemie jak wklepię nazwę tej grupy do gógla
    dostaję jej adres na końcu pierwszej strony. Czyli nie jest tak źle.
    Na starym systemie gdzie gógiel widzi gdzie często zaglądam,
    nazwę dowolnej grupy usenetu dostaję na pierwszym miejscu wyszukiwania.

    > "Re: ", żeby zasugerować kontynuację wcześniejszej dyskusji.

    Możliwe.
    Drugi przypadek to odpowiedź słana na kilka grup, trzeci przypadek
    to wycinanie przez serwer pacjenta założyciela tematu piszącego np. przez jakiś
    egzotyczny anonimizer.

  • 344. Data: 2023-04-28 22:12:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Dostępu do grup.

    Masz teraz tę sytuację. Iluś odpadnie na niechęci do rejestracji.

    > No bezpośrednio nie może (chyba że ma wspomagacz, typu Hamster lub
    > leafnode). Ale może założyć nowy profil serwera i dalej mieć dostęp do
    > grup.

    Dobrze słyszę, że proponujesz nierozwijanego Hamstera? Czy tylko mi się
    wydaje, że już nie jest wspierany?

    Gdyby czytniki składały feedy to:
    - miałoby sens mówienie o tym, że mnogość serwerów ma sens
    - nie miałoby sensu wydzielanie serwerów

    > Ktoś jeszcze chce :)

    Jeśli przyjmujesz całą hierarchię to przyjmujesz artykuły w ciemno nie
    wiedząc czy ktoś je czyta/chce.

    > Czy ma, czy nie ma... na dzisiejsze standardy zasobów to nie żre
    > praktycznie wcale.

    Gdyby nie żarło to byś nie pisał, że właśnie je powiększasz. Jak
    porównasz z filmami nie żre, ale może ktoś bardziej chce filmy. Takie są
    realia.

    > Ja bym bardzo chciał, żeby było więcej serwerów. Serio.

    A ja bym chciał ... by ludzie komunikowali się między sobą.

    > Nie mam, choć myślałem nad tym. Ale dopóki jest Google, to nie trzeba.

    Ale używa ktoś czy tylko idea?

    > Na pewno mam duży sentyment do Usenetu.

    Ja podzielam, że te inne mają wady, ale ogół ludzi jakoś inaczej na to
    patrzy a nie wydaje się by byli z innej gliny ulepieni niż my.

    > Jasne, że mają. Usenet nie jest bez wad. Tylko że każde miejsce
    > przyciągnie inny typ człowieka. Jedna osoba będzie drążyła i dostosuje
    > sobie miejsce do dyskusji do swoich potrzeb (skonfiguruje odpowiednio
    > czytnik, powybiera grupy, itd.), a druga chce po prostu kliknąć, mieć
    > i nie myśleć przy tym za wiele.

    To nie inni ludzie, to inne usługi.

    > Chyba ucięło...

    "... systemu"

    Dzisiaj widziałbym to jako program P2P.

    > Mówiły.

    Nic mi nie wiadomo o tym by się zmieniły ani nie widzę opcji by się
    mogły zmienić. Jest dość oczywistym dla zgodności wstecznej preferowanie
    starych kodowań. Tylko czym innym jest preferowanie czegoś dobrze
    sprawdzonego a czym innym zamknięcie na użyteczne i dobrze już znane
    nowości.

    > Brak załączników to jeden z problemów Usenetu. Tzn. technicznie się da,
    > ale nie jest to mile widziane, a i czytniki czasem kiepsko to wyświetlają,
    > np. mój (bardzo wygodny) czytnik (tin) jest tekstowy, więc nie pokaże mi
    > obrazka w treści. Mogę sobie najwyżej ten obrazek zapisać i obejrzeć innym
    > programem.

    No i co teraz. Nie masz programu i żeby Ci pokazać obrazek potrzeba inny
    jakiś serwer z reklamowym spamem. I można też wejść na FB czy nie wiem
    co tam i nie mieć tego problemu. Co tu się dziwić, że ludzie wybierają
    drugą opcję.

    > Przecież się nadaje.

    Jakby się nadawał to by nie trzeba było specjalnie kodować cudzysłowów.

    > Mogę, Grzegorz już napisał dlaczego.

    No właśnie nie napisał. Odwołał się do protokołu a chodzi o treść.

    > Jakby ktoś chciał ze mną rozmawiać na talku, to mogę, ale nie widzę
    > przewagi talka nad ircem.

    Takie rozszerzenie IRC ze 20 lat temu proponowałem by wraz z pisaniem
    było widać każdą pisaną literkę. Chyba nawet napisałem klienta. To jest
    talk. Nie wiem jak inni, ale dla mnie wartością jest, że kiedy ktoś mówi
    to odbieram go na bieżąco a nie dopiero kiedy skończy.

  • 345. Data: 2023-04-28 23:22:47
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    alojzy nieborak <a...@g...com> napisał(a):
    > U mnie dowolna grupa usenetu jak wpisać jej nazwę
    > jest na pierwszej stronie gógloskiej.

    Jest i co z tego? Jak wpiszesz jakieś zdanie z jakiegoś posta to już linka
    do groups.google.com nie dostaniesz. Będzie tylko grupy.egospodarka.pl i
    ewentualnie narkive.com

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 346. Data: 2023-04-28 23:45:38
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
> [...]
    > kodowań. Tylko czym innym jest preferowanie czegoś dobrze sprawdzonego a
    > czym innym zamknięcie na użyteczne i dobrze już znane nowości.

    Zgodności konkretnie z czym? Z czytnikiem z lat 90, którego używa jakiś
    jeden piwniczak gdzieś w Arizonie? UTF-8 od dawna nie jest nowością. Żyjesz
    ciągle w ubiegłym tysiącleciu. To właśnie stosowanie starych kodowań jest
    zamykaniem się. Próbujesz narzucić sztuczne ograniczenie w imię
    rozwiązywania nieistniejących problemów. Prędzej jakiś soft nie będzie
    obsługiwał ISO8859-2 niż UTF-8.

> [...]
    > tam i nie mieć tego problemu. Co tu się dziwić, że ludzie wybierają drugą

    Z załączaniem i oglądaniem obrazków nie ma żadnego technicznego problemu.
    Jest tylko stara netykietowa zasada z czasów modemów 56k, która obecnie nie
    ma sensu. Ta sama bzdura co z kodowaniem. Trzeba zamieszczać linki do
    serwisów obrazkowych żeby nie wywołać świętego oburzenia że post zawiera
    jakieś binaria. Absurd.

    > Jakby się nadawał to by nie trzeba było specjalnie kodować cudzysłowów.

    M.in. takie problemy rozwiązuje Unicode, można w jednym poście użyć np.
    polskie litery i greckie oraz najrozmaitsze cuszysłowy i inne znaki. A nie
    że na grupie o elektronice muszę wybierać czy wstawię symbol oma czy polskie
    litery.

    > No właśnie nie napisał. Odwołał się do protokołu a chodzi o treść.

    A Ty nadal nie podałeś źródła zasady, że należy obecnie stosować
    prehistoryczne kodowania. Na leciwej już stronie
    http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl możemy przeczytać, że kodowanie
    UTF-8 jest dozwolone.

    Swoją drogą to RFC o protokole jest też argumentem żeby nie trzymać się na
    siłę zgodności wstecz. Jeśli kilkanaście lat temu UTF-8 wszedł do NNTP to
    tym bardziej kodowanie to powinno być używane w treści.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 347. Data: 2023-04-29 00:33:59
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 28.04.2023 o 13:21, 1634Racine pisze:
    > usiluje wydumac z tabeli dlaczego np. w grupie *128* ("bezprzewodowe", jak
    > wyzej) jest taka sytuacja, jak u mnie w czytniku, tzn. nie ma posta
    > rozpoczynajacego temat (jest od razu i tylko post z "Re"):

    Wątek zaczynał się w 2013 roku, odświeżony w 2014/2015 i ponownie teraz
    w 2023. Za stary na możliwości chmurki.

  • 348. Data: 2023-04-29 01:01:27
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    jn w news:u2hhjc$813$1$pk@news.chmurka.net
    > Wątek zaczynał się w 2013 roku, odświeżony w 2014/2015 i ponownie teraz w
    > 2023. Za stary na możliwości chmurki.

    tak, narkive.com precyzyjnie to pokazuje

  • 349. Data: 2023-04-29 01:57:58
    Od: Andrzej P. Woźniak <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako alojzy nieborak <a...@g...com>
    w artykule <news:69484e9f-f0f0-4a81-ad94-de3f271cfd76n@googlegr
    oups.com>
    pisze:

    > Możliwe.

    W jaki sposób ktokolwiek może dotrzeć do wiadomości, którą zacytowałeś po
    Bardzo Skrupulatnym Wycięciu najbardziej istotnego fragmentu?
    Nie masz jej w referencjach, bo pochodzi z innego podwątku, a odpowiadasz
    bez sensu, ignorując kontekst spamu.

    Idź boraczyć do swojej piaskownicy.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w
    adresie)

    *** MUSK TFUi WRUK ***
    (taki sobie napis na murze)

  • 350. Data: 2023-04-29 12:37:10
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    > Jak wpiszesz jakieś zdanie z jakiegoś posta to już linka
    > do groups.google.com nie dostaniesz. Będzie tylko grupy.egospodarka.pl i
    > ewentualnie narkive.com

    Różnie z tym bywa. Z jednych grup zwraca, z innych nie zwraca.
    Priorytetowo zwraca linki do www. Kiedy grupa nie jest dostępna przez
    www wtedy zwraca wynik dla groups.google.

    Podobnie wykrywaczki plagiatów kiedyś kierowały do grup gógloskich.
    https://plagiarismdetector.net/
    Wklepałem txt z tej grupy i dostaję wynik dla 3 stron.
    gospodarka.pl
    news.elektroda.pl
    electrondepot.com/electronics_polish