  • 11. Data: 2020-08-29 12:35:40
    Temat: Re: passmark
    Od: Peter <k...@w...pl>

    W dniu 2020-08-28 o 01:42, Marcin Debowski pisze:
    > Passmark stał się de facto standardem w pobieznej ocenie wydajności CPU.

    Mam mieszane uczucie co do passmark'u.
    Z jednaj strony jest to dobre narzędzie do oceny mocy procesora dla ludzi
    operujących zwykłymi programami tj : arkusze, edytory, nieskomplikowana grafika
    etc, ewentualnie stosujących algorytmy, które znajdują się w tych testach np
    zipowanie.
    Z drugiej strony wyniki pasmark'u mogą być zupełnie niepoprawne do konkretnych
    zastosowań
    Znajomy mój testował 2 komputery A i B z 2 bardzo specjalistycznymi programami z
    100% obciążeniem procesorów.
    pasmark punktował A:B 1:3
    1 program A:B 1:1
    2 program A:B 1:4
    Dla ludzi mających specyficzne potrzeby test pasmark'u może być mylący.

    Zresztą oni sami o tym piszą w opisie:
    " Z bardziej technicznego punktu widzenia benchmark procesora jest związany z
    procesorem. Jednak wiele rzeczywistych aplikacji jest związanych z nie tylko
    procesorem. Spędzają część czasu czekając, aż dysk twardy odczyta plik, część
    czasu odbiera dane z Internetu, część czasu aktualizuje wyświetlacz itp. Również
    wiele aplikacji ze świata rzeczywistego nie jest zbyt dobrze podzielonych na wątki
    i działa tylko na jednym lub kilku rdzeniach procesora".

    Trochę wiarygodniejsza ocena będzie gdy ściągniemy PerformanceTest i z analizujemy
    wyniki poszczególnych testów. Pozostają jednak problemy z procesami poza procesorem.

    > Ciekawe ile osób zauważyło jak drastyczne zmiany zaszły w punktacji
    > processorów na www.cpubenchmark.net? Polecam sprawdzić szczególnie dla
    > starszych cpu.

    a po co?. Czy twój/mój komputer zwolnił przy zmianie punktacji? ;)

    --
    Peter

  • 12. Data: 2020-08-29 13:21:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-29, Peter <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zipowanie.
    > Z drugiej strony wyniki pasmark'u mogą być zupełnie niepoprawne do konkretnych

    Passmark jest dla mas, dla pobieznego porównania w oparciu o pewien
    quasi-standard. Ludzie od specyficznych czy konkretnych zastosowań, będą
    sobie z tego zdawać sprawę i będą raczej szukać w środowisku niż opierać
    się na Passmarku.

    > a po co?. Czy twój/mój komputer zwolnił przy zmianie punktacji? ;)

    A co jeśli zawsze miałem odczucie, że jakby jest przewartościowany? A
    ostatnio kupiłem Flight Symulator 2020. On ma m.in. AMD Ryzen 5 1500X
    jako polecany (nie minimum). Passmark daje mu 9k i to było ca tyle co
    wczesniej dawali mojemu FX-8350. No więc zapuściłem (GTX1050) i
    stwierdziłem, że coś nie kaman.

    Z innej beczki: Passmark jest płatny. Wyniki najwyraźniej są
    wykorzystane na ww. cpubenchmark.com. Co właściwie kieruje ludźmi żeby
    to oprogramowanie kupić?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2020-08-31 10:59:30
    Od: Peter <k...@w...pl>

    W dniu 2020-08-29 o 13:21, Marcin Debowski pisze:

    > Z innej beczki: Passmark jest płatny. Wyniki najwyraźniej są
    > wykorzystane na ww. cpubenchmark.com. Co właściwie kieruje ludźmi żeby
    > to oprogramowanie kupić?

    Trial PerformanceTest jest bezpłatny. Wyniki są oczywiście w 100% wykorzystane
    przez Passmark Software. To ich biznes. Zbierają dane od miliona użytkowników,
    którym za darmo udostępniają program do testowania swojego komputera, a oni to
    agregują i sprzedają firmom.
    Kupno licencji bez ograniczeń czasowych oraz innych ograniczeń ma sens dla firm
    handlujących komputerami.

    --
    Peter

  • 14. Data: 2020-08-31 15:18:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:HSq2H.268117$hs5.228020@fx05.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > Wyniki najwyraźniej są wykorzystane na ww. cpubenchmark.com

    ty niedobry, chciałeś nam wirusa sprzedać ;)

    www.cpubenchmark.net

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 15. Data: 2020-09-02 05:38:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-31, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:HSq2H.268117$hs5.228020@fx05.ams1>

    > ty niedobry, chciałeś nam wirusa sprzedać ;)
    >
    > www.cpubenchmark.net

    Łóps.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2020-09-02 05:52:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-31, Peter <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > którym za darmo udostępniają program do testowania swojego komputera, a oni to

    No ale kusi np. Cię aby ten program zciągnąć i sobie potestować w czasie
    darmowej dostępności? Mnie za diabła nie kusi, więc się zastanawiam co
    kieruje ludźmi. Co innego jakbym mógł go używać za darmo, lub za jakąś
    symboliczną opłatą, to wtedy może używałbym jako narzędzia aby sobie
    porównać własne maszyny po jakiś fizycznych modyfikacjach czy zabawach z
    zegarami. A tak jak jest to nie widzę zbyt mocnej motywacji aby sobie to
    raz użyć i zapomnieć. Więcej, dziwi mnie taka filozofia firmy, bo
    czerpią z tego przecież korzyści. $29 to nie jest dużo, ale jeśli ich
    model biznesowy poniekąd opiera się na tych wynikach, to coś wydaje się
    trochę nie halo. No chyba, że pobranie wyników jest uzależnione od zgody
    nabywcy, a program działa niezaleznie i w pełni funkcjonalnie.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2020-09-11 20:18:31
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 28.08.2020 o 17:28, marfi pisze:
    > Użytkownik "pioruns" <w...@w...com> napisał w wiadomości

    >  W jakich typowych zastosowaniach korzysta się ze 100% mocy procesora
    > dłużej niż kilka minut?

    W żadnych typowych.
    Ale zależy co dla kogo typowe trochę.