  • 1. Data: 2020-08-28 11:24:19
    Temat: Ryzen 5 3600 i starsze mobo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Czy jest możliwe aby mobo B350 w ogóle nie ruszyła z cpu jeśli bios go
    nie obsługuje? Zawsze mi się wydawało (gólnie, nie że z B350), że ruszyć
    powinna, co najwyżej coś tam nie będzie optymalnie, ale nabrałem dość
    poważnych wątpliwości.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2020-08-28 12:37:55
    Temat: Re: Ryzen 5 3600 i starsze mobo
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 28/08/2020 10:24, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > nie obsługuje? Zawsze mi się wydawało (gólnie, nie że z B350), że ruszyć
    > powinna, co najwyżej coś tam nie będzie optymalnie, ale nabrałem dość

    A która to niby płyta B350 nie obsługuje 3600? Chodzi Ci chyba, że nie
    ma zaktualizowanego BIOSu?
    Sam mam płytę Gigabyte na B350, Ryzena 3600 dodali w aktualizacji BIOSu
    w czerwcu 2019.
    Jeśli nie masz zaktualizowanego BIOSa i próbujesz odpalić z 3600 no to
    możliwe, że jest problem i musisz odpalić ze starszego, zaktualizować
    BIOS i dopiero ruszy.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-08-28 20:19:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Czy jest możliwe aby mobo B350 w ogóle nie ruszyła z cpu jeśli bios go
    > nie obsługuje?

    Bardzo możliwe. Musisz wsadzić procek, który akurat jest obsługiwany
    przez BIOS, zaktualizować go i możesz się cieszyć z nowego procka.

  • 4. Data: 2020-08-29 00:53:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-28, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Bardzo możliwe. Musisz wsadzić procek, który akurat jest obsługiwany
    > przez BIOS, zaktualizować go i możesz się cieszyć z nowego procka.

    Dotychczas bujałem się nie zwracając uwago na takie pierdy :) a jedynie
    na zgodność sprzętową płyty (w tym wersji). Wszystko chodziło i intele i
    amd. A teraz nie mogę ruszyć tytułowego na 2ch płytach. Zastanowiła mnie
    osobna karteczka dołączona do Ryzena w formie ostrzeżenia, gdzie
    wyrażnie napisano, że będzie chodzić "out of box" z płytami serii 400 i
    500, a resztę se sprawdźcie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2020-08-29 01:27:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Dotychczas bujałem się nie zwracając uwago na takie pierdy :) a jedynie
    > na zgodność sprzętową płyty (w tym wersji). Wszystko chodziło i intele i
    > amd.

    Mi się zdarzyło dwa razy, oba z intelem.

    > A teraz nie mogę ruszyć tytułowego na 2ch płytach.

    Dwa różne modele? Może akurat procek trafił się uwalony?

    > Zastanowiła mnie
    > osobna karteczka dołączona do Ryzena w formie ostrzeżenia, gdzie
    > wyrażnie napisano, że będzie chodzić "out of box" z płytami serii 400 i
    > 500, a resztę se sprawdźcie.

    Takie czasy, kiedyś zmiana BIOSu, to był raczej ostateczny krok. Dziś
    jest UEFI i powoli wszyscy zaczynają to traktować jak sterowniki do
    drukarki.

  • 6. Data: 2020-08-29 04:14:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-28, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Mi się zdarzyło dwa razy, oba z intelem.

    > Dwa różne modele? Może akurat procek trafił się uwalony?

    To są stare generacyjnie płyty: MSI B350 PC MATE i Asus Prime B350M-E.
    Asus ma o jedną wersję starszy bios od tego, który obługuje, a MSI nie
    byłem w stanie rozszyfrować jaki ma bios, ale obsługuje od 7A34vAL czyli
    od tegorocznego. Szansa jest, że zainstalowany nieobsługuje.

    Idzie do mnie używany R7-1700. Ten powinien chodzić na wszystkim.

    > Takie czasy, kiedyś zmiana BIOSu, to był raczej ostateczny krok. Dziś
    > jest UEFI i powoli wszyscy zaczynają to traktować jak sterowniki do
    > drukarki.

    Dokładnie. A ja cały czas jestem uwarunkowany "działa? To nie ruszaj."

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2020-09-07 11:44:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-29, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > od tegorocznego. Szansa jest, że zainstalowany nieobsługuje.
    >
    > Idzie do mnie używany R7-1700. Ten powinien chodzić na wszystkim.

    No więc chodzi. Sprawdziłem tylko z ww. Asusem bo tam docelowo będzie
    ten Rysen 5 siedział i był go wziął i zobaczył dopiero po sflaszowaniu.

    Jeszcze tylko składam oficjalne podziękowania firmie MSI, że była
    łaskawa umieścić na swojej płycie diódkę oznaczoną GPU bo mocą starych
    nawyków i przyzwyczajeń, może po tygodniu bym się domyślił, że to, że
    płyta pod AM4 ma złącza hdmi, dvi i db15 to jeszcze nie oznacza, ze ma
    grafikę.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2020-09-09 10:15:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > nawyków i przyzwyczajeń, może po tygodniu bym się domyślił, że to, że
    > płyta pod AM4 ma złącza hdmi, dvi i db15 to jeszcze nie oznacza, ze ma

    Były płyty ze zintegrowaną grafiką. Ale, odkąd pojawiły się procesory
    CPU ze zintegrowanym GPU, to płyty też miewają wyjścia video. Ono jest
    czynne pod warunkiem, że CPU aktualnie wtryniony do tejże płyty
    obsługuje swój GPU. Bez tego te złącza robią za atrapę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2020-09-11 01:06:17
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał:

    > Jeszcze tylko składam oficjalne podziękowania firmie MSI...

    Ja MSI podziękowałem dawno temu i omijam ich produkty szerokim łukiem. Tylko
    masochiści kupują ten badziew.

    Pzdr

  • 10. Data: 2020-09-11 10:38:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-11 o 01:06, Kamil pisze:

    > Ja MSI podziękowałem dawno temu i omijam ich produkty szerokim łukiem.
    > Tylko masochiści kupują ten badziew.

    A jakieś uzasadnienie?
    Nie pamiętam, aby jakieś MSI wracały na gwarancji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam