  • 1. Data: 2010-01-14 10:35:28
    Temat: peugeot 406 - automat
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    Witam,
    zastanawiam się nad zakupem Peugeota 406
    1998 1.8 z automatem

    wizualnie i "emocjonalnie" to auto mi spasowało, uciekł
    mi sprzed nosa jeden egzemplarz 2-litrowy z 99 roku,
    ale znalazłem inny...

    czego się spodziewać po automacie?
    silnik wiem, że niezły, jeśli się nie ma pecha, to mało się
    psuje, auta podobno rdza nie bierze, o ile nie było bite
    ale teraz gwoździa mi zabił ten automat...

    proszę o opinie o takim rozwiązaniu - warto, nie warto?
    psuje się? nie psuje?

    dzięki i pozdrawiam, Aldi

  • 2. Data: 2010-01-14 10:53:00
    Temat: Re: peugeot 406 - automat
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    ..Aldi.. pisze:
    > czego się spodziewać po automacie?
    > silnik wiem, że niezły, jeśli się nie ma pecha, to mało się
    > psuje, auta podobno rdza nie bierze, o ile nie było bite
    > ale teraz gwoździa mi zabił ten automat...

    Tego że kiedyś może się zepsuć, zadaj sobie proste pytanie
    "czy stać mnie na ewentualną naprawę" w zależności od tego co Ci
    przyjdzie na myśl będziesz wiedział co i jak :)

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-01-14 11:47:53
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Tego że kiedyś może się zepsuć,

    Wszyscy się boją że automat się zepsuje, ja miałem i się nie zepsuł :-)

    Bierz bo wygodnie się jeździ a nawet jak padnie w co nie wierzę, to na
    Alledrogo znajdziesz drugą.

    Ja własnie planuję auto z automatem, na zamianę za motocykl, ale nikt nic
    ciekawego nie proponuje :-(

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2010-01-14 12:16:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    ..Aldi.. wrote:

> [...]
    >
    > wizualnie i "emocjonalnie" to auto mi spasowało, uciekł mi sprzed nosa
    > jeden egzemplarz 2-litrowy z 99 roku, ale znalazłem inny...

    Tego, że 1.8 w dość ciężkim aucie i z automatem będzie strasznym mułem...

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-01-14 12:22:28
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Agent 0700 pisze:
    > Bierz bo wygodnie się jeździ a nawet jak padnie w co nie wierzę, to na
    > Alledrogo znajdziesz drugą.

    B klasą z automatem jezdziłem, dla mnie masakra, silnik się wkręca
    wysoko mimo, że wcale nie musi spalanie rośnie, jak dla mnie porażka.
    Poza tym czuć jak zmienia bieg, co to za komfort, co to za przyjemność?

  • 6. Data: 2010-01-14 18:48:15
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Użytkownik "..Aldi.." napisał:

    > zastanawiam się nad zakupem Peugeota 406
    > 1998 1.8 z automatem

    Też szukam P406 z autometem...
    Skrzynia przy tym silniku to AL4 (DP0). Konstrukcja francuska PSA plus
    Renault, elektronikę robił Siemens. Ma swoje przypadłości, jednak warta jest
    uwagi. Z racji tego, że występuje w Peugeotach, Citroenach i Renaultach jest
    dość popularna a przez to znana wśród mechaników. Prawidłowo serwisowana
    (wymiana oleju) wytrzymuje spore przebiegi. Dużo materiałów na jej temat
    znaleźć można w internecie.

    --
    KiG

  • 7. Data: 2010-01-14 18:52:31
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    krzysiek82 <k...@p...pl> napisał(a):

    >Poza tym czuć jak zmienia bieg, co to za komfort, co to za przyjemność?

    Co to znaczy czuc? obroty spadaja? ;)

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 8. Data: 2010-01-14 20:22:03
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-01-14 12:22, krzysiek82 pisze:
    > B klasą z automatem jezdziłem, dla mnie masakra, silnik się wkręca
    > wysoko mimo, że wcale nie musi spalanie rośnie, jak dla mnie porażka.
    > Poza tym czuć jak zmienia bieg, co to za komfort, co to za przyjemność?

    W Mercedesach, obok dzwigni skrzyni, masz taki maly przycisk C <---> S
    C, jak classic i S, jak sport.
    Nastepnym razem zamiast trybu sportowego wlacz zwykly.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-01-14 22:33:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    KiG pisze:

> [...]
    > Prawidłowo serwisowana (wymiana oleju) wytrzymuje spore przebiegi. Dużo
    > materiałów na jej temat znaleźć można w internecie.

    W wersji V6 montuja niemiecka ZF (4HP20) i bardzo ladnie wspolgra z
    silnikiem :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 10. Data: 2010-01-14 22:35:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 22:33:28 +0100, DoQ napisał(a):

    > W wersji V6 montuja niemiecka ZF (4HP20) i bardzo ladnie wspolgra z
    > silnikiem :)

    Ale nie można powiedzieć, żeby była trwalsza, niestety. I to nawet przy
    chorobliwym wręcz przestrzeganiu reżymów olejowych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel