  • 1. Data: 2009-03-29 16:00:30
    Temat: pliki źródłowe psd dla Klienta ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    zakładam, że robimy Klientowi stronę (grafika, kod, własny cms itd)
    Po skończeniu strony Klient jednak prosi o udostępnienie plików psd ze
    źródłami strony - potrzebuje to dla firmy, która będzie oklejała mu
    samochód.

    Z ile przekazujecie taki pliki Klientowi ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-03-29 16:33:11
    Temat: Re: pliki źródłowe psd dla Klienta ?
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 29-03-2009 o 18:00:30 crazy bejbi <t...@n...ma> napisał(a):

> [...]
    > samochód.
    >
    > Z ile przekazujecie taki pliki Klientowi ?

    Za pińcet.

    Jedyną wysokością tego typu dopłaty, z jaką się spotkałem, było
    30% wartości grafiki.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 3. Data: 2009-03-29 16:39:43
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 29-03-2009 o 18:00:30 crazy bejbi <t...@n...ma> napisał(a):

    > zakładam, że robimy Klientowi

    BTW, znów 'klient' wielką literą?! Ludzie, co z wami?!

    --
    Maciej Łebkowski

  • 4. Data: 2009-03-29 16:57:55
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Maciej Łebkowski pisze:

    > BTW, znów 'klient' wielką literą?! Ludzie, co z wami?!

    Jak masz odpowiadać nie na temat to się nie odzywaj. Do Ciebie też piszę
    wielką literą.

    Wojtek

  • 5. Data: 2009-03-29 16:58:27
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    crazy bejbi pisze:
> [...]

    Sorry, nie zauważyłem, że jednak odpowiedziałeś ...

    Wojtek

  • 6. Data: 2009-03-29 17:05:11
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Maciej Łebkowski pisze:

    > Za pińcet.
    >
    > Jedyną wysokością tego typu dopłaty, z jaką się spotkałem, było
    > 30% wartości grafiki.

    drążąc temat: z odpowiedzi wnioskuję, że nie jest powszechnie przyjęte
    dopłacanie za przekazanie źródeł grafiki ?

    Ja jak w przypadku np. źródeł Flasha ? Bo przekazując np. źródła Flasha
    praktycznie zgadzamy się na ingerencję w projekt graficzny, bo po nic
    innego Klientowi nie potrzebne są źródła ...

    Wojtek

  • 7. Data: 2009-03-30 07:42:31
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 29-03-2009 o 18:57:55 crazy bejbi <t...@n...ma> napisał(a):

    > Do Ciebie też piszę wielką literą.

    A jeśli piszesz "o Nim", to też używasz wielkiej litery? ;>

    --
    Maciej Łebkowski

  • 8. Data: 2009-03-30 08:58:26
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Z ile przekazujecie taki pliki Klientowi ?

    Nie przekazujemy. Bo go nie mamy, prawda? Klient zamawial osobny projekt
    graficzny? Macie podpisana umowe, czy jedynie zamowil projekt serwisu,
    i takowy otrzymal w postaci pliku JPG?

    Jesli chodzi o zrodlo, wszystko jedno czy flasha czy pliku graficznego,
    to ja sie spotkalem z wiekszymi doplatami niz 30%. Zaryzykuje ze nawet
    wiekszymi niz 300%. W dodatku jest to zazwyczaj oplata licencyjna,
    a licencja dokladnie dopisuje zakres zmian jakich mozna dokonac.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2009-03-30 09:35:39
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    > Z ile przekazujecie taki pliki Klientowi ?

    zazwyczaj doliczam kwotę "przekazania" do samego projektu graficznego, dlatego
    później nie ma z tym problemu bo klient już za to zapłacił.