  • 1. Data: 2009-04-08 11:46:12
    Temat: problem
    Od: "...:::fi$her:::..." <d...@g...com>

    Witam,
    kupiłem taki comp
    http://www.allegro.pl/item602518982_pro_e5200_4gb_50
    0gb_9800gt_dvdrw_gratis_raty.html
    po zainstalowaniu xp widzi mi 4gb ramu, o co chodzi?

  • 2. Data: 2009-04-08 11:48:06
    Temat: Re: problem
    Od: "...:::fi$her:::..." <d...@g...com>

    On 8 Kwi, 13:46, "...:::fi$her:::..." <d...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > kupiłem taki comphttp://www.allegro.pl/item602518982_pro_e5200_4g
    b_500gb_9800gt_dvdrw_...
    > po zainstalowaniu xp widzi mi 4gb ramu, o co chodzi?
    ^^^^^^^^^^^^

    tzn 3GB ramu widzi

  • 3. Data: 2009-04-08 11:53:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 04:48:06 -0700, ...:::fi$her:::... napisał(a):

    item602518982_pro_e5200_4gb_500gb_9800gt_dvdrw_...

    > tzn 3GB ramu widzi

    Chodzi o to, że zamiast kupić XP 64-bitowe, kupiłeś 32-bitowe.

  • 4. Data: 2009-04-08 12:00:45
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "jureq" napisał:

    > Chodzi o to, że zamiast kupić XP 64-bitowe, kupiłeś 32-bitowe.

    Hmm... a gdyby posadził XP 64-bitowe, to ile by było dostępne dla systemu i
    w jaką przestrzeń adresową przeniosłyby się te urządzenia, które teraz
    okupują przestrzeń poniżej 4 GiB?

    JoteR

  • 5. Data: 2009-04-08 12:05:58
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    ...:::fi$her:::... wrote:
    b_500gb_9800gt_dvdrw_...
    > ^^^^^^^^^^^^
    >

    > tzn 3GB ramu widzi

    A w czym jest problem?

    miab

  • 6. Data: 2009-04-08 12:13:23
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    JoteR wrote:
    > Hmm... a gdyby posadził XP 64-bitowe, to ile by było dostępne dla
    > systemu i w jaką przestrzeń adresową przeniosłyby się te urządzenia,
    > które teraz okupują przestrzeń poniżej 4 GiB?

    urządzenia by zostały tam, gdzie są - za to system skorzystałby
    z pamięci dostępnej pod adresami powyżej granicy 4 GB.

    często wygląda to tak:

    1 -- 3 GB - RAM
    3 -- 4 GB - m.in. urządzenia
    4 -- 5 GB - RAM

    pozdrowienia,
    shadow

  • 7. Data: 2009-04-08 12:29:13
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomasz Potega" napisał:

    > urządzenia by zostały tam, gdzie są - za to system skorzystałby
    > z pamięci dostępnej pod adresami powyżej granicy 4 GB.

    Ale pytający nie ma tej pamięci powyżej 4 GiB - stąd moje pytanie, co *w
    tym* przypadku zyskałby, sadzając 64-bitową Windę ;-)

    JoteR

  • 8. Data: 2009-04-08 12:34:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 14:29:13 +0200, JoteR napisał(a):

    > Ale pytający nie ma tej pamięci powyżej 4 GiB - stąd moje pytanie, co *w
    > tym* przypadku zyskałby, sadzając 64-bitową Windę ;-)

    Przecież Tomasz napisał jak to zapewne będzie wyglądało, tylko ty
    wyciąłeś.

    1 -- 3 GB - RAM
    3 -- 4 GB - m.in. urządzenia
    4 -- 5 GB - RAM

    Widzisz tu ponad 4 GB RAM?

    W XP 32 ma tylko

    1 -- 3 GB - RAM
    3 -- 4 GB - m.in. urządzenia

  • 9. Data: 2009-04-08 13:13:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "jureq" napisał:

    > Przecież Tomasz napisał jak to zapewne będzie wyglądało, tylko ty
    > wyciąłeś.
    >
    > 1 -- 3 GB - RAM
    > 3 -- 4 GB - m.in. urządzenia
    > 4 -- 5 GB - RAM

    IMHO niemożliwe, aby w ten sposób systemowo poszatkować fizyczne 4 GiB
    RAM-u, ale mogę się oczywiście mylić, spróbuję doczytać. Macie może jakiegoś
    gotowego linka? ;-)

    JoteR

  • 10. Data: 2009-04-08 13:18:55
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    JoteR wrote:
    > IMHO niemożliwe, aby w ten sposób systemowo poszatkować fizyczne 4 GiB
    > RAM-u, ale mogę się oczywiście mylić, spróbuję doczytać. Macie może
    > jakiegoś gotowego linka? ;-)

    popatrz za "memory remap feature", na szybko w kontekście Windows:

    http://support.microsoft.com/kb/929605

    pozdrowienia,
    shadow