  • 11. Data: 2022-06-03 18:12:21
    Temat: Re: problem z portami usb
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 3 Jun 2022 17:30:58 +0200
    doszła do mnie wiadomość <t7d9hd$vj5$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    >Nie znam. Najbliżej sa troche lepsze testery prądu/napięcia, które
    >pokazują wynegocjowany protokół ładowania (i napięcia na kablach
    >sterujących). To czego szukasz, nie widziałem. Do problemu w oryginalnym
    >poście nada się częściowo. Ogólnie w kablach USB jest bida - praktycznie
    >wszysto jest miernej jakości i pozostaje wydłubać kable 5gbps licząc na
    >to, że sa lepsze od zoptymalizowanych 480Mbps.

    Testować przepływność danych można za pomocą dysku USB/SATA czy
    USB/NVME, natomiast co do testowania wydolności prądowej najlepszy
    będzie zasilacz warsztatowy, miernik uniwersalny i komplet
    przełączanych rezystorów jako obciążenie(taki układ ominie nam wpływ
    iskrzących złącz i marnej jakości źródła zasilania naszego układu*)
    plus trochę druciarstwa (dobrych złączek USB do lutowania i zacnych
    kabelków).

    *) Kiedyś, kilka lat temu, postanowiłem sobie wyselekcjonować swoje
    kable micro usb, miałem trzy mierniki uniwersalne usb(takie wpinane w
    port, z wyświetlaczami) i przełączany rezystor jako obciążenie, całość
    wpinałem do laptopa.
    Gnówno to dało, ruszenie całym pospinanym pająkiem powodowało
    fluktuacje wyników pomiarów w granicach +-20%.

    Szwambuł Trantiputl

  • 12. Data: 2022-06-03 18:17:14
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 3 Jun 2022 17:47:29 +0200
    doszła do mnie wiadomość <629a2d11$0$458$65785112@news.neostrada.pl>
    od Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> :

    >Ok, dzięki, jeśli ktoś by o tym wiedział to właśnie Ty, dlatego spytałem
    >przy okazji wątku o USB. Szkoda, to byłby fajny sprzęt. Jak kiedyś
    >trafisz napisz na grupie.

    Pewnie takie są, ale cena, jak przypuszczam, może powalać.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 13. Data: 2022-06-03 19:00:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Macie jakies pomysły?
    >
    > ToMasz
    witam ponownie

    USB doktor
    komputer - 180cm przedłużacza usb - usb-doktor - kabelek- motoE - 4.82v
    działa

    Komputer - 180cm przedłużacza usb, usb doktor, kabelek25cm samS10 - 4,92
    nie działa

    komputer, usb doktor kabelek25 samS10, nie działa

    UWAGA(przez usb doktora ida dane do motoroli)

    komputer, kabelek25cm samS10 - działa.

    niektóre usb wetknięte w przedłużacz usb 180cm - działają, niektóre nie.
    te które nie działają - wetknięte bez przedłużacza, w większości nie
    działają. I jeszcze raz, dotyczy to pendrivów, czytników kart sd, modem
    zte mf60, stary aparat cyfrowy, telefony itp.
    Stawiam że komputer w jakiś uparty spsób wymusza za wysoką prędkość
    komunikacji, a kable, przedłużacze lub inne zakłócenia powodują za dużą
    ilość błędów, i wyłączenie komunikacji

    ToMasz

  • 14. Data: 2022-06-05 18:22:52
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.06.2022 o 09:57, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    > którego wepnę kabel oboma wtyczkami i on przepuści prąd oraz sprawdzi
    > liczbę użytych linii w kablu i wszystko zaraportuje choćby diodami.

    to dalej może nie powiedzieć zbyt wiele - samo fizyczne połączenie to trochę mało
    przy
    transferach z prędkościami usb 3.0

    ale w przeciwieństwie do tego https://www.youtube.com/watch?v=XFbJD6RE4EY to sam
    ogarniesz
    z kilku diodek, wtyczek usb, 2 paluszków i płytki uniwersalnej jeżeli lutownica nie
    gryzie

  • 15. Data: 2022-06-08 19:29:26
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 03.06.2022 17:30, heby wrote:

> [...]
    > wszysto jest miernej jakości i pozostaje wydłubać kable 5gbps licząc na
    > to, że sa lepsze od zoptymalizowanych 480Mbps.

    A takie rzeczy macałeś może?

    https://allegro.pl/oferta/tester-okablowania-5-w-1-r
    j11-rj45-usb-1394-bnc-8970348183

    https://pl.aliexpress.com/item/1005004003320791.html

    --
    pzdr
    Roman

  • 16. Data: 2022-06-08 19:30:59
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 08.06.2022 19:29, Roman Tyczka wrote:
    > A takie rzeczy macałeś może?
    >
    > https://allegro.pl/oferta/tester-okablowania-5-w-1-r
    j11-rj45-usb-1394-bnc-8970348183

    > https://pl.aliexpress.com/item/1005004003320791.html

    lub

    https://www.morele.net/trendnet-kabeltester-mit-tasc
    he-vdv-usb-bis-zu-300m-tc-nt3-1198037/

    --
    pzdr
    Roman

  • 17. Data: 2022-06-08 22:01:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Jun 2022 19:30:59 +0200, Roman Tyczka napisał(a):

    j11-rj45-usb-1394-bnc-8970348183

    > lub
    >
    > https://www.morele.net/trendnet-kabeltester-mit-tasc
    he-vdv-usb-bis-zu-300m-tc-nt3-1198037/

    Pomijając chorą cenę, to wydawało mi się, że w Morelach pracują ludzie,
    którzy umieją się posługiwać językiem polaskim choćby w stopniu
    podstawowym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2022-06-09 00:17:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-08, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

    > A takie rzeczy macałeś może?
    >
    > https://allegro.pl/oferta/tester-okablowania-5-w-1-r
    j11-rj45-usb-1394-bnc-8970348183

    > https://pl.aliexpress.com/item/1005004003320791.html

    Wyglądają na bardzo prymitywne testery typu czy jest kabel czy też nie i
    (ewentualnie) czy jest gdzie należy. Tym raczej jakości usb nie
    przetestujesz.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2022-06-09 08:20:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/06/2022 19:29, Roman Tyczka wrote:
    > A takie rzeczy macałeś może?
    > https://allegro.pl/oferta/tester-okablowania-5-w-1-r
    j11-rj45-usb-1394-bnc-8970348183
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005004003320791.html

    Nie. Ale idę o zakład, że każdy kabel, który wyrzuciłem, bo nie działała
    transmisja danych, przejdzie te testy śpiewająco. To nie tak, że tam nie
    ma drutów.

  • 20. Data: 2022-06-09 10:09:09
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 08 Jun 2022 22:17:00 GMT
    doszła do mnie wiadomość <wd9oK.43529$c21.14648@fx13.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    j11-rj45-usb-1394-bnc-8970348183

    >Wyglądają na bardzo prymitywne testery typu czy jest kabel czy też nie i
    >(ewentualnie) czy jest gdzie należy. Tym raczej jakości usb nie
    >przetestujesz.

    Bo takie są tanie testery.
    Znalazłem nieco lepszy:
    https://evision-webshop.de/Advanced-Cable-Tester-v2/
    en
    Wprawdzie cena nieco wysoka jak na zastosowania domowe, ale jeśli ktoś
    musi...
    Szwambuł Trantiputl.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy