  • 1. Data: 2022-05-15 17:24:40
    Temat: Dwa HDD w lap_topie
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Czy są jeszcze sprzedawane laptopy z miejscem na dwa HDD?
    Czy są jeszcze sprzedawane laptopy z miejscem na optyczny napęd?

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 2. Data: 2022-05-15 19:39:44
    Temat: Re: Dwa HDD w lap_topie
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 maj 2022 o 17:24, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Czy są jeszcze sprzedawane laptopy z miejscem na dwa HDD?
    > Czy są jeszcze sprzedawane laptopy z miejscem na optyczny napęd?

    Oczywiście pytam o nówki -- spod igły...

    -=-

    Czy są jeszcze sprzedawane przejściówki USB-napęd_DVD_IDE?
    Coś na kształt: https://pl.aliexpress.com/item/700456778.html
    ale najlepiej sam przewód z dwiema stosownymi wtyczkami,
    skrywającymi resztę w swych czeluściach...

    Mam dwa przewody USB-napęd_DVD_SATA, lecz potrzebuję
    też USB-napęd_DVD_IDE czy USB-napęd_DVD_PATA...

    Przejściówka nie musi być nowa -- byleby była sprawna i nieobrzydliwa...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 3. Data: 2022-05-15 20:42:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Czy są jeszcze sprzedawane laptopy z miejscem na dwa HDD?

    Oczywiście.

    > Czy są jeszcze sprzedawane laptopy z miejscem na optyczny napęd?

    Oczywiście.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2022-05-16 09:31:18
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > też USB-napęd_DVD_IDE czy USB-napęd_DVD_PATA...
    >
    > Przejściówka nie musi być nowa -- byleby była sprawna i nieobrzydliwa...

    UNITEK SmartLink Trinity USB3.1 to SATA II & IDE converter

  • 5. Data: 2022-05-16 17:23:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 16.05.2022 o 14:32, Eneuel pisze:
    > Irokez

    > : Oczywiście.
    >
    > Oczywiście tak czy oczywiście nie?
    > Chyba oczywiście nie, skoro nie podałeś żadnych namiarów... W
    > sklepie powiedziano mi, że wszystkie 17" mają -- ale chyba raczej
    > miały, bo teraz niekoniecznie nadal mają...

    Nie podałeś warunków brzegowych więc nie wiem co mam podawać...
    Sobie kupiłem HP Pavilion Power 15 jakiś czas temu i mam tam 2 dyski
    (2,5" oraz M.2). Nie chcesz HP to może Dell Precision? Lenovo ThinkPad?

    > : Oczywiście.
    >
    > Tu podobnie --
    > oczywiście tak czy oczywiście nie?

    Simatic Field PG M6 na ten przykład kupiłem nowy.
    Coś bardziej cywilnego to tak, jest problem. Chyba wszyscy poszli w
    zewnętrzny napęd.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2022-05-16 17:39:50
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/05/2022 04:24 pm, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Czy są jeszcze sprzedawane laptopy z miejscem na dwa HDD?
    > Czy są jeszcze sprzedawane laptopy z miejscem na optyczny napęd?

    Przeszukalbym Lenovo

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 7. Data: 2022-05-18 23:28:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JS" 6281fdc9$0$469$6...@n...neostrada.pl

    > UNITEK SmartLink Trinity USB3.1 to SATA II & IDE converter

    https://obrazki.elektroda.pl/8027473200_1420563639.j
    pg <-- gniazdo w napędzie

    Bolączki:
    - dysk wstawiony w miejsce optycznego napędu
    pracuje na przejściówce SATA-PATA, przez
    co swych możliwości nie rozwija w pełni
    - kieszeń PATA na dysk SATA jest kilka razy
    droższa niż kieszeń SATA na dysk SATA
    - do podłączenia napędu z slimATAPI do USB
    potrzebny jest przewód inny niż do podłączenia
    napędu z slimSATA (czy jak to nazwać) do USB...

    Za kilka dych można kupić nowy napęd zewnętrzny podpinany
    pod USB, więc przewód slimPATA-USB nie może być zbyt drogi...

    -=-

    Chcę mieć nowy laptop z dwoma dyskami SATA:
    - może być laptop z optycznym napędem
    (w miejsce napędu bym wstawił dysk)
    - może być laptop z miejscem na dwa dyski 2.5"
    - może być laptop z miejscem na dwa dyski 2.5"
    i z optycznym napędem
    Oczywiście musi być też miejsce na dysk M2.2 NVMe...

    -=-

    Na razie Fujitsu-Siemens ma się dobrze, ale jest
    trochę stary... Kupiłem go w połowie sierpnia 2008 roku...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2022-05-19 10:55:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 May 2022 23:28:45 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Na razie Fujitsu-Siemens ma się dobrze, ale jest
    > trochę stary... Kupiłem go w połowie sierpnia 2008 roku...

    No to Ci podpowiem. Szukaj Thinkpada P17 albo P73.

    Mam nieco starszego, a w nim 2 szt. SATA oraz 2 szt. M.2 PCIe.
    Koleżanka ma w wersji 15", też z dwoma dyskami.

    U mnie jeden SATA jest w zatoce, w której był DVD, ale zatoka SATA3, więc z
    prędkością nie ma problemu. To jest praktycznie zestaw serwerowy, włącznie
    z procesorem i mostkami na płycie głównej. Dyski P980 Pro PCI-E x4 chodzą
    jak burza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-05-19 19:06:26
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 19/05/2022 05:39 pm, Eneuel wrote:
> [...]
    >
    > Zbyt drugi jak na moje możliwości.
    >
    > : U mnie jeden SATA jest w zatoce, w której był DVD, ale zatoka
    > SATA3, więc z prędkością nie ma problemu.

    Moze i drogi ale ma mozliwosci dodawania RAMu i drugiego dysku wlasnie.
    Wlasnie kupilem P15.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 10. Data: 2022-05-19 22:23:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 May 2022 18:06:26 +0100, 2late napisał(a):

    > (...)
    > Wlasnie kupilem P15.

    Jak wrażenia?

    Mnie się morda cieszyła długo, a w zasadzie do teraz.
    Nic go nie zgniecie.
    Mogę nawet podpiąć cztery monitory w rozdizelczości 4k i jego to nie
    wzrusza. Może nawt więcej - nie wiem, nie próbowałem.
    Nawet wymagające gry idą jak burza.

    Tylko problem z niektórymi linuksami na monitorze laptopowym w
    rozdzielczości 4k, gdzie mniejsza rozdzielczość wchodzi dopiero po
    zalogowaniu - trzeba mieć dobry wzrok.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam