  • 1. Data: 2009-08-21 21:08:11
    Temat: problem z zasięgiem
    Od: "DamiaN" <d...@o...pl>

    Witam
    Mam problem z zasięgiem w telefonie, wzkaźnik skacze po calej skali i
    przerywają się rozmowy, zdarza się ze nie można się dodzwonić. Możecie pomóc
    zdiagnozować ew. przyczynę?

    pozdr

  • 2. Data: 2009-08-21 21:30:44
    Temat: Re: problem z zasięgiem
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DamiaN" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Witam
    > Mam problem z zasięgiem w telefonie, wzkaźnik skacze po calej skali i
    > przerywają się rozmowy, zdarza się ze nie można się dodzwonić. Możecie
    > pomóc zdiagnozować ew. przyczynę?

    Telefon się psuje.

  • 3. Data: 2009-08-22 06:15:59
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Mam problem z zasięgiem w telefonie, wzkaźnik skacze po calej skali i
    > przerywają się rozmowy, zdarza się ze nie można się dodzwonić. Możecie
    > pomóc zdiagnozować ew. przyczynę?

    Prawdopodobnie uszkodzona końcówka mocy.
    O ile zakup nie stanowi wiekszego problemu, to do wymiany potrzeba stacji
    lutowniczej na gorące powietrze.

    Pozdrrr.. Reksio

  • 4. Data: 2009-08-22 16:00:11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Reksio pisze:

    > Prawdopodobnie uszkodzona końcówka mocy.
    > O ile zakup nie stanowi wiekszego problemu, to do wymiany potrzeba
    > stacji lutowniczej na gorące powietrze.

    Albo mistrza lutownicy grzałkowej - znam takich, którzy niewielkie
    układy SMD lutowali transformatorówką i ponoć niczego nie zepsuli, sam
    jednak wolałbym tego nie próbować.

    BTW jeśli chodzi o końcówkę mocy, to co z reguły jest stosowane we
    współczesnych telefonach? Jakiś dedykowany układ scalony czy po prostu
    tranzystorek przed anteną?

  • 5. Data: 2009-08-23 19:28:52
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > BTW jeśli chodzi o końcówkę mocy, to co z reguły jest stosowane we
    > współczesnych telefonach? Jakiś dedykowany układ scalony czy po prostu
    > tranzystorek przed anteną?

    Dedykowany układ.
    Właśnie z uwagi na pola lutownicze pod układem zalecana jest stacja hot air.
    Tu masz kilka końcówek: http://tnij.org/d4wh
    Sporo lutowałem transformatową lutownicą, ale tego to chyba nie dałbym rady
    :-)

    Pozdrrr... Reksio