  • 1. Data: 2010-12-13 20:52:17
    Temat: problemy z połączeniem z www.wp.pl
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Witam,

    Czy odnotowaliście dziś (w szczególności np. między 18:30 a 20:00)
    jakieś problemy z połączeniem się z http://www.wp.pl?

    Z góry dzięki za info.

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org

  • 2. Data: 2010-12-13 20:56:46
    Temat: Re: problemy z połączeniem z www.wp.pl
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net>

    Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy odnotowaliście dziś (w szczególności np. między 18:30 a 20:00)
    > jakieś problemy z połączeniem się z http://www.wp.pl?

    U mnie nie było dzisiaj ciepłej wody.

    --
    ŁT

  • 3. Data: 2010-12-13 20:59:00
    Od: Marek Kierdelewicz <m...@p...pl>

    > Witam,

    Witaj,

    >Czy odnotowaliście dziś (w szczególności np. między 18:30 a 20:00)
    >jakieś problemy z połączeniem się z http://www.wp.pl?

    Tak, przy połączeniu via ACX. Nie weryfikowałem innych ścieżek.

    pozdrawiam,
    Marek Kierdelewicz

  • 4. Data: 2010-12-13 21:31:40
    Temat: [OT] Re: problemy z połączeniem z www.wp.pl
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 13.12.2010 21:56, Lukasz Trabinski pisze:

    > U mnie nie było dzisiaj ciepłej wody.

    Współczuję zarówno tobie, jak i twoim kolegom i koleżankom w pracy, ale
    jeśli chodzi o brak ciepłej wody, to chyba jednak NTG.

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org

  • 5. Data: 2010-12-13 21:33:04
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 13.12.2010 21:59, Marek Kierdelewicz pisze:

    > Witaj,

    > Tak, przy połączeniu via ACX. Nie weryfikowałem innych ścieżek.
    >
    > pozdrawiam,
    > Marek Kierdelewicz

    Dzięki. Obserwowałem problemy dokładnie z ta samą trasą.

    Pozdrawiam,

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org

  • 6. Data: 2010-12-13 21:44:42
    Temat: Re: [OT] Re: problemy z połączeniem z www.wp.pl
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net>

    Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:

    > Współczuję zarówno tobie, jak i twoim kolegom i koleżankom w pracy, ale
    > jeśli chodzi o brak ciepłej wody, to chyba jednak NTG.

    NTG jest pisanie o każdej anomalii w sieci. Zdarzeń w każdej dużej
    sieci jest kilkanaście dziennie, nie bardzo widzę potrzebę pisania
    o każdym jednym na polipie.

    --
    ŁT

  • 7. Data: 2010-12-13 22:33:04
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 13.12.2010 22:44, Lukasz Trabinski pisze:

    > NTG jest pisanie o każdej anomalii w sieci. Zdarzeń w każdej dużej
    > sieci jest kilkanaście dziennie, nie bardzo widzę potrzebę pisania
    > o każdym jednym na polipie.

    Zauważ, że nie napisałem, że "WP znowu padło", tylko zadałem konkretne
    pytanie w celu uzyskania konkretnych informacji, którą też udało się
    uzyskać. Niejako gratisowo dowiedziałem się też, że miałes problemy z
    ciepłą wodą. :)

    Te zdarzenia "w każdej dużej sieci" (cokolwiek to znaczy), których jak
    piszesz jest kilkanaście (czemu nie kilka lub kilkadziesiąt?), mogą
    generować konkretne straty. W takim przypadku istnieje duże
    prawdopodobieństwo, że ktoś zapyta, z czego one wynikają i będzie trzeba
    udzielić precyzyjnej odpowiedzi, bo nie w każdym biznesie potencjalny
    przychód może być tracony od tak. Ustalenie przyczyn może też pozwolić
    niejednokrotnie w wyeliminowaniu podobnych strat w przyszłości.

    Nie zawsze da się żyć w błogiej nieświadomości (a nawet jeśli się da, to
    zwykle bywa to niewskazane) i wszelkie ewentualne zgłoszenia zrzucać na
    niewytłumaczalne i niemożliwe do zdiagnozowania zdarzenia, które są
    normą i z którymi przecież nie ma sensu nic robić.

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org

  • 8. Data: 2010-12-14 12:12:49
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 23:33:04 +0100, Sławek Lipowski napisał(a):

> [...]
    > niewytłumaczalne i niemożliwe do zdiagnozowania zdarzenia, które są
    > normą i z którymi przecież nie ma sensu nic robić.

    Napisałeś w innym poście "Dzięki. Obserwowałem problemy dokładnie z ta
    samą trasą." w odpowiedzi na to że problem był w ACX. Jeżeli to dla
    Ciebie takie ważne to dlaczego pytasz tutaj a nie najpierw u tego co
    powinien najlepiej wiedzieć czyli ACX tudzież wp.pl?

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2010-12-14 13:38:50
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 14.12.2010 13:12, xbartx pisze:

> [...]
    > Ciebie takie ważne to dlaczego pytasz tutaj a nie najpierw u tego co
    > powinien najlepiej wiedzieć czyli ACX tudzież wp.pl?

    Skąd pewność, że problem był w AC-X? To właśnie starałem się ustalić.
    Owszem, ja ruch kieruje do WP przez AC-X, ale jak ruch do mnie kierowało
    w tym czasie WP? Dostałem potwierdzenie, że ktoś inny obserwował też ten
    sam problem przez AC-X, więc to skłoniło mnie do zgłoszenia się do NOCy
    ATMANa (wcześniej nie za bardzo chciałem im truć). Twierdzą, że
    problemów w AC-Xie żadnych nie obserwowali. Starałem się wykluczyć
    problemy z AC-X/innym dostawcom. WP może sobie nie działać. :)

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org

  • 10. Data: 2010-12-14 17:34:38
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net>

> [...]

    > przychód może być tracony od tak. Ustalenie przyczyn może też pozwolić
    > niejednokrotnie w wyeliminowaniu podobnych strat w przyszłości.

    Jeżeli doznajesz strat, w związku z nieprawidłowym działaniem sieci,
    to chyba masz odpowiednie zapisy mówiące o SLA w umowie z danym operatorem
    i w skrajnych przypadkach wiesz, jak to SLA egzekwować?
    Jeżeli jesteś klientem ATMANa, to masz prawo kontaktować się z ichniejszą
    NOC. Z tego co wiem, to zazwyczaj odpowiadają swoim klientom, a o grubszych
    awariach i pracach planowanych wysyłają stosowne komunikaty. Jeżeli czujesz
    się niedoinformowany, to zgłoś się do opiekuna klienta. Podobnie postępuj w
    przypadku innych dostawców - oczywiście jeśli jesteś ich klientem.

    Można też pisac na blogu...

    --
    ŁT