  • 1. Data: 2010-12-06 11:09:04
    Temat: przeniesienie adresacji PI
    Od: "dyzurny informatyk kraju" <h...@w...pl>

    witam,

    za posrednictwem operatora X wystapilismy do RIPE o przydzial adresacji PI /22.
    adresacja zostala przyznana (o AS-a nie wystepowalismy) oraz oplacona (za rok z
    gory). teraz chcielibysmy przeniesc ta adresacje do operatora Y, operator X nie
    widzi problemu, problemy widzi natomiast oprator Y. problem ma niby polegac na
    tym komu i jak mamy placic za utrzymanie tej adresacji, operator Y twierdzi ze
    dalej powinnismy oplacac adresacje operatorowi X z ktorym sie rozstajemy "bo to
    jego adresacja" albo "bezposrednio do RIPE". drugo opcja odpowiadalaby mi
    najbardziej, ale nie jestesmy lirem. czy ktos moze mi powiedziec w jaki sposob
    mozna dokonac przeniesienia adresacji, albo jakich argumentow uzyc w rozmowie z
    operatorem Y?

  • 2. Data: 2010-12-06 11:41:01
    Temat: Re: przeniesienie adresacji PI
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 06.12.2010 12:09, dyzurny informatyk kraju pisze:
> [...]
    > mozna dokonac przeniesienia adresacji, albo jakich argumentow uzyc w rozmowie z

    Y jest LIRem tak? Niech X przerzuci zasób do Y i płać Y.
    Pytanie tylko, czy X będzie taki miły dla Ciebie, skoro odchodzisz.

  • 3. Data: 2010-12-06 11:46:34
    Od: h...@w...pl

    > Y jest LIRem tak? Niech X przerzuci zasób do Y i p&#179;a&#230; Y.

    zarowno X jak i Y sa LIR-ami. takiej argumentacji tez uzylem w rozmowie z Y, ale
    ten (Y) twierdzi, ze "oni beda to tylko routowac u siebie"

    > Pytanie tylko, czy X b&#234;dzie taki mi&#179;y dla Ciebie, skoro odchodzisz.

    X jest bardzo mily, bardziej niz ja dla niego i tu nie ma zadnych problemow w
    sprawie przeniesienia adresacji. problemy widzi Y i twierdzi ze trzeba bedzie
    sie jeszcze raz ubiegac o przyznana juz adresacje.

  • 4. Data: 2010-12-06 12:45:15
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 06.12.2010 h...@w...pl <h...@w...pl> napisał/a:
    > sprawie przeniesienia adresacji. problemy widzi Y i twierdzi ze trzeba bedzie
    > sie jeszcze raz ubiegac o przyznana juz adresacje.

    To jakas bzdura, ostatnio (jako LIR) zlozylem wniosek o przeniesienie
    adresacji klienta do siebie i nie bylo zadnego problemu -- trzeba
    jedynie podeslac do RIPE skan umowy sponsor LIR + dokumenty rejestrowe.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 5. Data: 2010-12-06 13:20:35
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2010-12-06 12:09, dyzurny informatyk kraju pisze:
> [...]
    > mozna dokonac przeniesienia adresacji, albo jakich argumentow uzyc w rozmowie z

    Masz 4 wyjscia (jak sie myle prosze poprawcie):
    - placic nadal operatorowi X
    - podpisac z operatorem Y nowa umowe na sponsor LIR i mu placic
    - podpisac umowe z jakimkolwiek innym sponsor LIR i mu placic
    - zostac LIR i placic bezposrednio do RIPE

    My wybralismy bramke nr 3 i jest nam z tym dobrze :) Lirem nie chcemy
    byc (koszty), a zeby problemu nigdy nie bylo przy przenoszeniu lacz to
    wolimy "obcego".

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 6. Data: 2010-12-06 13:22:20
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    h...@w...pl wrote:

> [...]
    > problemow w sprawie przeniesienia adresacji. problemy widzi Y
    > i twierdzi ze trzeba bedzie sie jeszcze raz ubiegac o przyznana

    To zastanow sie, czy chcesz do niego przenosic, jak bedziesz chcial
    zabrac to tym bardziej moze robic problemy.

    a.

  • 7. Data: 2010-12-06 13:41:41
    Od: tasior <t...@U...eu>

    W dniu 2010-12-06 14:20, Andrzej Banach pisze:
> [...]
    > - podpisac umowe z jakimkolwiek innym sponsor LIR i mu placic
    > - zostac LIR i placic bezposrednio do RIPE

    Jest jeszcze 5 wyjscie. Mozna otrzymac wpis bezposrednio w RIPE (Direct
    Assignment), bez posrednictwa LIRa. Jednak w 2010 koszt tej zabawy
    wynosi tyle samo co najnizszy poziom lira, wiec sens jest watpliwy.

  • 8. Data: 2010-12-06 19:54:08
    Od: nastach <...@p...pl>

    On 6 Gru, 12:09, "dyzurny informatyk kraju" <h...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > mozna dokonac przeniesienia adresacji, albo jakich argumentow uzyc w rozmowie z

    RIPE wprowadził piękne pojęcie "SPONSOR LIR: podpisujesz umowę z danym
    LIR'em, a on załącza ją do wniosku i może przenieść utrzymanie  na
    siebie każdego PI'a.

  • 9. Data: 2010-12-06 20:54:00
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2010-12-06 20:54, nastach pisze:
    [..]

    > RIPE wprowadził piękne pojęcie "SPONSOR LIR: podpisujesz umowę z danym
    > LIR'em, a on załącza ją do wniosku i może przenieść utrzymanie na
    > siebie każdego PI'a.
    Mozna piec na jeden blok jednego sponsor lira, a na drugi blok drugiego
    sponsor lira??

  • 10. Data: 2010-12-06 21:36:34
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 06.12.2010 ziolko <z...@i...pl> napisał/a:
    > Mozna piec na jeden blok jednego sponsor lira, a na drugi blok drugiego
    > sponsor lira??

    Mozna, ale jesli chcesz w ten sposob uzyskac wiecej adresow, to jest
    to prawie pewne, ze RIPE i tak to zauwazy.