  • 1. Data: 2020-11-11 19:56:51
    Temat: programowanie M95160
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    Powiedzcie mi jakim programatorem zaprogramować eeprom spi M95160 ? Darek

  • 2. Data: 2020-11-11 20:04:41
    Temat: Re: programowanie M95160
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 19:56, dolczak wrote:
    > Powiedzcie mi jakim programatorem zaprogramować eeprom spi M95160 ?

    http://www.gotronik.pl/img/s-ka/programator_tl866_li
    sta.html

    Sam podrabiany programator do dostania na aliexpress.

  • 3. Data: 2020-11-11 21:36:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 19:56, dolczak wrote:
    > Powiedzcie mi jakim programatorem zaprogramować eeprom spi M95160 ? Darek

    I jeszcze to:

    https://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php
    /652247-CH341A-programmer-possible-to-read-95160-Eep
    rom

    Ale tak zupełnie na marginesie: mam ch341A i użyłem na kilkudziesięciu
    pamieciach spi. Powiedzmy że szanse na poprawne przeczytanie/zapisanie
    nie są == 100%, a szczególnie z klipsem na taśmie. Unikam jeśli mogę
    tego programatora. Ale może Ci zadziała.

  • 4. Data: 2020-11-11 23:09:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-11 o 21:36, heby pisze:

> [...]
    > nie są == 100%, a szczególnie z klipsem na taśmie. Unikam jeśli mogę
    > tego programatora. Ale może Ci zadziała.

    Mi tam dupę uratował, jak "Morele" wysłało mi procesor i płytę z BIOS'em
    starym nie obsługującym procesora który kupiłem u nich (i całą resztę
    gratów zresztą też). Wellon VP-590 ani VP-596 nie ruszało tego BIOS'u.

    W sumie to wszystkie sklepy ze sprzętem komputerowym są gówno warte bo
    ani jeden nie podaje wersji BIOS i można się zdziwić.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-11-11 23:17:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 23:09, Irokez wrote:
    > Mi tam dupę uratował, jak "Morele" wysłało mi procesor i płytę z BIOS'em

    W zasadzie BIOSy jako tako programuje. Natmiast poddał się na bardziej
    egoztycznych rzeczach, jak np. kilka kostek z płytek z armem. One maja
    zupełnie inne typy niż BIOSy. Przyznam że nie spisywałem, wiec
    przyładami nie rzucę, ale co odczyt to kilka bajtów poprzestawianych.
    Katastrofa, kosztująca mnie tygodnie kombinowania.

    > W sumie to wszystkie sklepy ze sprzętem komputerowym są gówno warte bo
    > ani jeden nie podaje wersji BIOS i można się zdziwić.

    Zabawnośc ogólnie jest głebsza. Jakim cudem, mając na pokładzie płyty
    głównej całkiem wypasiony procesor, obsługujący ją, nie można przestawić
    tej płyty głównej w tryb "bez głównego cpu" i pobrać update z pendrive?
    Dla mnie to niepojęte. Intel wciska w swoje chipsety i procesory całe
    unixy [1]. To niech choć producentci płyt głównych wcisną byleco, jakiś
    żałosny DOS, w swój scalak sterujący.

    Aż się boje pomyśleć nad taką innowacją jak BIOS w podstawce ...

    [1]
    https://www.networkworld.com/article/3236064/minix-t
    he-most-popular-os-in-the-world-thanks-to-intel.html