  • 11. Data: 2023-10-03 07:26:03
    Temat: Re: przejscie sugerowane
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 02/10/2023 19:51, J.F wrote:

    > ale jak pamietam, to w UK piewszenstwo pieszego na przejsciach
    > (chyba tylko niektórych) było od dawna - i te przejscia były.
    > Moze sie cos pozmieniało.

    W Londynie nie byłem, jeżdżę po Szkocji i tutaj przejść dla pieszych bez
    sygn świetlnej jest bardzo mało (mogą być gdzieś w ścisłym centrum, ale
    bardziej kojarzę je z małymi miejscowościami - a i na nich piesi jednak
    się zwykle rozglądają)

    > I takie przyciski pamietam, co im 10 lat zajęło skrócenie czasu
    > oczekiwania do sensownego ...

    to jest mega rozwiązanie, nie blokuje ruchu bez potrzeby

    > I co jest lewactwem - te strefy i kamery, czy walka z nimi? :-)

    opłaty za wjazd do centrum
    p.s. np. w Edynburgu jeśli mam całodzienną robotę najtaniej jest
    zostawić auto tuż pod wejściem i zapłacić dzienną opłatę
    karno-parkingową - bo zwykle całodniowego parkingu w okolicy nawet nie
    znajdziesz.
    Oczywiście klient musi te dodatkowe ?50 zapłacić..

    Lukasz

  • 12. Data: 2023-10-03 07:59:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-10-2023 o 18:11, mk4 pisze:
    > On 2023-10-02 11:58, J.F wrote:

    > Pisałem o tym rok czy dwa temu - chyba jak u nas mialo wejsc
    > "pierwszenstwo" na przejsciach. Odzew na grupie był zaden.

    Jarek nie pamięta niczego tak długo, kilka dni to max.
    Więc teraz zdziwiony i pierwszy raz słyszy.

  • 13. Data: 2023-10-03 10:58:13
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-03 o 06:59, Shrek pisze:

    > Mam dokładnie to samo odczucie - nawet nie wiem czy gościu ma rację, ale
    > sposób przekazu ma taki że nie da się go słuchać - więc wstaję i
    > wychodzę - jak w polskim kinie;)

    A co do filmu?

    Moim zdaniem WYMOWNY ;-)

  • 14. Data: 2023-10-03 11:21:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 21:08:31 +0200, _Master_ wrote:

    > Myślałem że już minęliśmy ten etap. (komu to przeszkadzało?)

    Moge teraz kogos obrazic, ale cos mi skleroza podpowiada,
    ze pis przeszkadzało. Dawno temu. Ale nie mial tylu głosów, aby
    przepchnąc.

    w 2013 przeszkadzało PO. Zlozyli stosowny projekt, ale w glosowaniu
    PiS był przeciw. PO miala jednak wiekszosc i ustawa przeszła ...
    ale Senat zawetował.
    W Senacie PO tez miała większosc, ale nie wszyscy sluchali ślepo
    Tuska. M.in. senator Obrebski z Wrocławia zagłosował przeciw.
    Ktory później przeszedł do PiS i nawet wojewodą został.

    No i teraz jak widac PiS przeszkadzało, a KO nie uniosło sie honorem,
    i nie głosowało przeciw :-)

    Mam wrazenie, ze jeszcze UE przeszkadzało, tzn nie tyle brak
    pierwszenstwa, co wysoka ilosc wypadków u nas. A Unia dba o
    bezpieczenstwo obywateli.

    Przy okazji trzeba przypomniec
    https://www.youtube.com/watch?v=NkD0SiW_dTQ

    I co - 3 lata później Tusk sam robi siec fotoradarow.
    Choc prawde mówiąc, tak jak robil ... sabotaż?
    A moze "Jak Unia chce ... to Unia musi zaplacic" :-)

    > Teraz pieszy ma pierwszeństw wokół/obok przejścia
    > Zwróciliście uwagę jak mało znaków jest na tym filmie
    > Jaki mniejszy ślad węglowy i mniej rozproszenia uwagi kierowcy.

    Znakow znowu nie tak mało. Pierwszenstwo trzeba zaznaczyc.
    Dalej zauwaz - jak dlugo jest ciągla linia po prawej stronie.
    Czyli zakaz parkowania na poboczu ... a znaku nie ma.
    A jak snieg zasypie ?
    Ostrzezenia przed przejazdem kolejowym tez nie ma.

    Przejsc nie ma, to nie trzeba znaku o przejsciu :-)

    Za to pare razy jest wykrzyknik. Ciekawe o co chodzi.

    J.

  • 15. Data: 2023-10-03 11:53:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Oct 2023 07:59:35 +0200, Cavallino wrote:

    > Jarek nie pamięta niczego tak długo, kilka dni to max.
    > Więc teraz zdziwiony i pierwszy raz słyszy.

    A Ty pamietałes ? :-)

    Potrafie pamietac i dluzej, np komu sie Alfa rozpadła, albo ze ktoś
    komuś beczkę mułu sprzedał :-P

    A tu ... moze nie czytałem postu mk4, moze nie zrozumiałem ze to o
    takie "sugerowane" chodzi, moze była gorąca dyskusja i wiele postów
    pominąłem.

    Ale ... nie przypominam sobie tez tego z Niemiec.
    Fakt, ze jadę np 600km, z czego 590 autostradą i zadnych przejsc wtedy
    nie ma ...

    J.

    J.

  • 16. Data: 2023-10-03 13:23:45
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-03 o 11:21, J.F pisze:
    > Mam wrazenie, ze jeszcze UE przeszkadzało, tzn nie tyle brak
    > pierwszenstwa, co wysoka ilosc wypadków u nas. A Unia dba o
    > bezpieczenstwo obywateli.

    Czyścisz DWA monitory ;)

  • 17. Data: 2023-10-03 13:28:06
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-03 o 11:21, J.F pisze:
    > Czyli zakaz parkowania na poboczu ... a znaku nie ma.
    > A jak snieg zasypie ?

    A jak UFO na drodze wyląduje?

    To takie LEWACKIE myślenie.

    Przepisem/znakiem ULEPSZYMY ŚWIETLANĄ PRZYSZŁOŚĆ

    Serio myślisz że jak śniegiem zasypie a drogowcy nie odśnieżą to będzie
    problem którego normalny biały myślący człowiek nie przeskoczy?

  • 18. Data: 2023-10-03 13:30:04
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-03 o 11:21, J.F pisze:
    > Przejsc nie ma, to nie trzeba znaku o przejsciu ?
    >
    > Za to pare razy jest wykrzyknik. Ciekawe o co chodzi.

    Paczaj Pan i ludzie jakoś tam żyją

    Po co marnować siły i środki i powiększać ślad węglowy na darmo?

  • 19. Data: 2023-10-03 15:11:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Oct 2023 13:23:45 +0200, _Master_ wrote:

    > Czyścisz DWA monitory ;)

    Ale jakos tak jest.
    Do fotoradarów czy innego "bezpieczenstwa" nam bodajże Szwajcaria czy
    Norwegia dopłacały ...

    J.

  • 20. Data: 2023-10-03 15:27:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Oct 2023 06:26:03 +0100, ddddddddddd wrote:

> [...]
    > sygn świetlnej jest bardzo mało (mogą być gdzieś w ścisłym centrum, ale
    > bardziej kojarzę je z małymi miejscowościami - a i na nich piesi jednak

    Cos takiego
    https://en.wikipedia.org/wiki/Zebra_crossing

    z tymi pomaranczowymi kulami, bo mają jeszcze całe inne "ZOO" przejsc.

    Cos sie ponoc pozmieniało w 2016, ale zebry i kule zostały
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pedestrian_crossings_i
    n_the_United_Kingdom

    I dwa cytaty
    "In the United Kingdom, it is the law that all road users, including
    motorists, give way to pedestrians who have set foot on a zebra
    crossing."

    "In Germany, Scandinavia, and most other European countries,
    pedestrians have right of way if they are still on the kerb but about
    to enter the crossing."

    I ten drugi to nie jest nie całkiem prawda jeśli chodzi o Niemcy.
    No ale jak widac - zebr w Niemczech prawie nie ma .

    P.S. Tu jest "in_the_United_Kingdom", ale mam wrażenie, ze Szkocja ma
    osobne przepisy. Takie same, ale osobne :-)

    > to jest mega rozwiązanie, nie blokuje ruchu bez potrzeby

    Tylko powodowało, ze piesi wchodzili na czerwonym.
    A jak przeszli, to samochody sie zatrzymywały, bo wtedy im sie
    zapalilo czerwone :-)