  • 1. Data: 2010-05-16 11:46:41
    Temat: przenosny dysk twardy
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Witam serdeczne
    Chce zakupić sobie przenośny dysk twardy 2,5" pod usb 500 giga, czy taki
    dysk dwardy jak się podłączy można dzielić na kilka partycji np. 2x250??
    czy nie ma takiej opcji i widzi komputer taki dysk jako jedno urządzenie
    zewnętrzne tak jak pendriva ???

    dziękuje za informacje

  • 2. Data: 2010-05-16 12:43:24
    Temat: Re: przenosny dysk twardy
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-05-16 13:46, Dominik pisze:
    > Chce zakupić sobie przenośny dysk twardy 2,5" pod usb 500 giga, czy taki
    > dysk dwardy jak się podłączy można dzielić na kilka partycji np. 2x250??

    Można.

    > czy nie ma takiej opcji i widzi komputer taki dysk jako jedno urządzenie
    > zewnętrzne tak jak pendriva ???

    Pen-drive *też* można dzielić na partycje.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2010-05-16 18:32:58
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Można.

    > Pen-drive *też* można dzielić na partycje.

    trzeba mieć jakieś specjalne oprogramowanie do dzielenia na partycje na
    przenośnych dyskach i zarówno pendriva?? (jeśli tak to np. jakie) czy
    można zrobić to za pomocą aplikacji np. "zarządzanie komputerem"???

  • 4. Data: 2010-05-17 17:26:03
    Od: "mbuniek" <m...@p...onet.pl>

    > trzeba mieć jakieś specjalne oprogramowanie do dzielenia na partycje na
    > przenośnych dyskach i zarówno pendriva?? (jeśli tak to np. jakie) czy
    > można zrobić to za pomocą aplikacji np. "zarządzanie komputerem"???

    Postepujesz jak ze zwyklym dyskiem, usb/sata nie ma znaczenia.

    Buniek

  • 5. Data: 2010-05-17 19:39:14
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    mbuniek <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Postepujesz jak ze zwyklym dyskiem, usb/sata nie ma znaczenia.

    Tylko że windows widzi jedynie pierwszą partycję na pendrive, więc pozostałe
    możesz użyć np pod linuxem
    średnio wygodne

    --
    gs

  • 6. Data: 2010-05-17 20:22:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2010, Grzegorz S wrote:

    > Tylko że windows widzi jedynie pierwszą partycję na pendrive,

    Pierwsze słyszę.
    A moje Windowsy (XP i 7) też. Widać nie wiedziały i przez to działają,
    jak się dowiedzą i przestaną to o odszkodowanie wystąpię ;)

    Jedyne z czym jest problem to ze zrobieniem tych partycji - faktycznie,
    "nie pokazują" takiej możliwości. Ale po założeniu nie ma problemu.

    Jak napotkałeś problem, to przez to że:
    - nie dopilnowałeś aby "z automatu" Windows miały wolną literkę
    - w którymś momencie (niekoniecznie przy *tym* pendrive, mogło być
    daaawno temu) kazałeś *nie* przydzielić literki.

    Wystarczy wymusić przypisanie litery "z palca" i będzie OK.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-05-17 20:24:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2010, mbuniek wrote:

    > Postepujesz jak ze zwyklym dyskiem, usb/sata nie ma znaczenia.

    No akurat nie, o ile pamietam, przynajmniej na XP i przynajmniej o ile
    pen już był sformatowany na jedną partycję.
    "Zarządzanie komputerem" nie pokazuje stosownego pola i już.
    Ale po pozakładaniu "czymkolwiek" oczywiście działa :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-05-29 12:17:18
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > "Zarządzanie komputerem" nie pokazuje stosownego pola i już.
    > Ale po pozakładaniu "czymkolwiek" oczywiście działa :)

    a konkretnie mozesz podac jaki programem zrobic podzial np. na pendrivie
    na kilka partycji???

  • 9. Data: 2010-05-29 12:30:38
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Dominik" napisał:

    > a konkretnie mozesz podac jaki programem zrobic podzial
    > np. na pendrivie na kilka partycji???

    Skoro temat zszedł był na XP - to pendrive możesz spartycjonować na kilka
    partycji systemowym Zarządzaniem dyskami, po uprzednim wytłumaczeniu
    Windzie, że ma do czynienia z dyskiem stałym. Robi się to poprzez
    spreparowanie własnego inf-a, dedykowanego dla konkretnego egzemplarza
    pendrajwa. Instrukcję masz tu:
    http://www.mycncuk.com/forums/archive/index.php/t-48
    8.html
    Oczywiście na innym komputerze z XP będzie dostępna tylko pierwsza partycja,
    notabene jest to jakiś sposób na ukrycie części danych trzymanych na
    pendrajwie.

    JoteR

  • 10. Data: 2010-05-29 14:09:16
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    JoteR pisze:

> [...]
    > Oczywiście na innym komputerze z XP będzie dostępna tylko pierwsza
    > partycja, notabene jest to jakiś sposób na ukrycie części danych

    tak samo tyczy się dysków zewnętrznych 2,5 cala??

    a znasz może inną instrukcję ale po polsku???