  • 11. Data: 2011-12-26 17:15:48
    Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan zenek napisał:

    > no właśnie nic konkretnego w sieci nie mogę znaleźć

    E tam, nie wierzę. Po wpisaniu w gugla "falownik jednofazowy" wyskakuje
    mnóstwo ofert. A w ceneo.pl po wpisaniu "falownik" od razu na drugim
    miejscu jest taki jednofazowy za 518,66 brutto.

    > chodzi o możliwość podłączenie do zasilania jednofazowego maszyn
    > indukcyjnych trójfazowych o mocach chyba 1-2kW

    No to właśnie do tego są falowniki. Taki Schneider ATV12 akurat się
    nada (jeśli nie ten tańszy z Ceneo).

    > nie chodzi o żadne sterowanie prędkościami obrotowymi silników czy tym
    > podobnych.

    Ale przynajmniej kulturalny start maszyny w zadanym czasie (jednej lub
    kilku sekund) powinien się przydać. Zwłaszcza jak się obciąża jedną fazę.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2011-12-26 19:05:17
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Zupełnie.

    No masz, się upierał jednak Jarku będę. :)

    > Ten model jest fabrycznie przystosowany do zasilania z jednej
    > fazy (tylko i wyłącznie).

    W to nie wątpie, problem jednak w tym, że masz do dyspozycji szynę DC w
    środku na poziomie 320VDC i ni jak z tego nie zrobisz prawdziwego 3 x
    400V (międzyfazowe).
    Jak więc trafisz na silnik przystosowany do tradycyjnej sieci i będzie
    na stałe połączony (uzwojenia), to go po prostu nie zasilisz.

    Poza tym falownik zasilany 3f można zazwyczaj (czasami się bronią)
    zasilić 1f, tylko trzeba to z głową zrobić i mnóstwo parametrów
    przestawić. Liczyć się też trzeba z parametrami do d., ale jak mus - to
    mus :)

    Miłego.
    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 13. Data: 2011-12-26 19:06:51
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > jak koledzy podpowiadali - falownik do silnika .
    > Tylko sie trzeba wczytac w instrukcje czy aby na pewno daje to czego
    > potrzebujesz. Np. czy ma punkt srodkowy dla gwiazdy, czy tylko trojkat
    > dobrze zasila.

    Nie spotkałem nigdy falownika z .... neutralnym?

    Miłego Jarku.
    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 14. Data: 2011-12-26 19:18:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No to właśnie do tego są falowniki. Taki Schneider ATV12 akurat się
    > nada (jeśli nie ten tańszy z Ceneo).

    Potwierdzam, bardzo przyzwoity i tani falownik. Stosuję b.chętnie i nie
    zdarzyło mi się uszkodzić.

    ATV mają restart lock fabrycznie (czy jak toto się nazywa). Generalnie
    sam nie wystartuje po podaniu zasilania, obojętnie jak mu skonfigurujesz
    wejścia. Model 12, ma w opcjach obejście - trochę poustawiasz i będzie cacy.

    O mam - to nie to, restart jest po błędzie, a po podaniu zasilania to
    Rozruch w Locie. W menu FULL->FLt->FLR ustawić na YES.

    Miłego.
    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 15. Data: 2011-12-26 19:34:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Irek,

> [...]
    > W to nie wątpie, problem jednak w tym, że masz do dyspozycji szynę DC w
    > środku na poziomie 320VDC i ni jak z tego nie zrobisz prawdziwego 3 x

    A ktos broni użycia aktywnego PFC i podciągnięcia do 560V?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-12-26 19:42:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 20:34:08 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > A ktos broni użycia aktywnego PFC i podciągnięcia do 560V?
    > [...]

    O ile rozumiem to wrecz ktos wymaga aktywnego PFC .. i troche podciagnac
    trzeba.

    Tym niemniej wymagania rosna i to juz nie jest "najprostsze do zrobienia"
    :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-12-26 19:47:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 20:06:51 +0100, Irek N. napisał(a):

    > Nie spotkałem nigdy falownika z .... neutralnym?

    Bo niepotrzebny do silnika, a wymagania rosna.

    Ale nie wiemy do czego koledze 3 fazy i czy wystarcza mu takie "do silnika"
    :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-12-26 21:08:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek N. napisał:

> [...]
    > Jak więc trafisz na silnik przystosowany do tradycyjnej sieci i będzie
    > na stałe połączony (uzwojenia), to go po prostu nie zasilisz.

    Traktuję to jak czarną skrzynkę. Napisane, że ma mieć na wejściu
    bodajże 200-240V, a na wyjściu tradycyjny silnik. Zdaje się, że
    jest też wykonanie przeznaczone dla sieci japońskich i amerykańskich
    -- 100-120V. I też z takim samym wyjściem dla europejskich silników.
    Więc zbyt niskie napięcie nie jest tu problemem (a jeśli jest, to
    pokonanym).

> [...]
    > zasilić 1f, tylko trzeba to z głową zrobić i mnóstwo parametrów
    > przestawić. Liczyć się też trzeba z parametrami do d., ale jak mus - to

    Niedawno wygrzebałem z jakichs rupieci falownik dwuczęściowy -- dwie
    obudowy, w jednej prostownik, w drugiej falownik właściwy. On by raczej
    nie zgłupiał od innego zasilania, bo wyglądał na głupi od urodzenia --
    taki całkiem analogowy, bez możliowści ustawiania czegokolwiek.

    I tu mam zagadkę. Falownik po podłączeniu do silnika działał. Regulowany
    potencjometrem i włączany napięciem -- więcej nie było trzeba, ale też
    więcej się nie dało. Działał tak przez jakieś dwa dni. Człowiek, co miał
    grzebać przy maszymnie zeznał, że gdy silnik był wyłączony a falownik
    pod prądem, coś mu nagle w środku pier@#$%, aż wszystkie zabezpieczenia
    poszły. Ale jakiejś wielkiej spalenizny w środku nie było. Włączony po
    pewnym czasie jeszcze raz sprawiał wrażenie działającego -- zaświeciły mu
    się diody. Po kilkunastu minutach łupnął znowu, podobno trochę ciszej.
    Zakurzony był i po kurzu poszło wyładowanie, czy jak?

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2011-12-26 21:10:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > O ile rozumiem to wrecz ktos wymaga aktywnego PFC .. i troche podciagnac
    > trzeba.
    >
    > Tym niemniej wymagania rosna i to juz nie jest "najprostsze do zrobienia"

    Jak ktoś chce migającą diodę, to mikrokontroler będzie "najprostszy do
    zrobienia". Tak to teraz wygląda. Nikt nie przejmuje się tym, co gdzie
    trzba podciągać. Ważne, że rozwiązanie jest dostępne i niedrogie.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2011-12-26 22:28:50
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A ktos broni użycia aktywnego PFC i podciągnięcia do 560V?

    Yyy.... cena Romanie, cena.

    Miłego.
    __
    Pzd,