  • 41. Data: 2011-12-27 23:10:20
    Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek N. napisał:

    > Podaj mi proszę, gdzie w ATV12 małej mocy są zaciski do termistora.
    > Proszę o symbol zacisków.

    Do ATV12 się nawet nie dobrałem. Leży w pudełku, kupiony w promocji
    razem z innymi na zasadzie "o, jaki fajny, może do czegoś cię przyda".
    Te wyżej wzmiankowane, to były trochę(lecz niewiele) większe.

    > Sam niczego nie robi, autotuning się wywołuje w menu.

    To miałem na myśli. Alternatywne rozwiązanie, to wklepanie różnych danych
    (instrukcja opisuje to na kilku[nastu] stronach).

    > Niekoniecznie, nic nie wiesz o momencie. Może się okazać, że masz 200%
    > znamionowego. Może być też limit czasowy.

    Ja bym przystał nawet na 70%, choć 200% by mnie oczywiście nie zmartwiło.
    Spdziewam się też marnej sprawnoći, bo silnik bardziej ciepły niż przystoi
    do 55W. Ale kręci długo i nie staje. Limitu raczej nie ma, bo i skąd?
    Ja tam jestem zadowolony i nie narzekam.

    > Stały moment, to jeden ze sposobów pracy napędu. Nie ma nic wspólnego z
    > osiągami silnika.

    Jak nie ma, to tym lepiej -- ja się spodziewałem tego, że ten stały
    moment, to literacka przenośnia i przy małych prędkościach moment
    maleje.

    > W pełni, to znaczy od minimalnych prędkości obrotowych do przynajmniej
    > znamionowej i to przy zachowaniu choćby znamionowego momentu na wale
    > silnika. Jednym słowem - pełną moc przy prędkości znamionowej.

    Pojęcie prędkości znamionowej chyba już straciło swój sens.

    > Miękki będzie na standardowej ch-ce pracy, jak się bardzo postarasz, to
    > usztywnisz przestawiając ileś tam parametrów, ale i tak nie do prędkości
    > znamionowej. Autotuning tutaj nie pomoże.

    Czyli w jakimś zakresie prędkości będzie pracował znakomicie, a przy
    trochę wyższej też niekiepsko. W każdym razie do sfajczenia daleko.
    Zwłaszcza do sfajczenia przez miękkość.

    > Nie, to Ty mówiłeś o minimalnych.

    Może to zbyt egocentryczne z mojej strony, ale myślałem, że w dyskusji
    chodzi o poddanie krytycznej analizie rzuconych przeze mnie luźnych uwag.

    > No dobra.
    > Twoje zdanie:
    > - Czy jest droższy od wersji europejskiej, tego nie wiem, ale nie sądzę.
    > Moje zdanie:
    > - Nie jest i nawet podobny dziwoląg dostałem...

    Teraz wniosek:
    - Podwyższenie napięcia przy wielkoseryjnej produkcji nie kosztuje nic.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2011-12-28 08:33:04
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Do ATV12 się nawet nie dobrałem. Leży w pudełku, kupiony w promocji
    > razem z innymi na zasadzie "o, jaki fajny, może do czegoś cię przyda".
    > Te wyżej wzmiankowane, to były trochę(lecz niewiele) większe.

    To się dobierz. Jak znajdziesz zaciski do termistora, stawiam kratę
    wódki, jak nie znajdziesz, to Ty stawiasz. Stoi?

    > To miałem na myśli. Alternatywne rozwiązanie, to wklepanie różnych danych
    > (instrukcja opisuje to na kilku[nastu] stronach).

    Autotuning nie znajdzie poprawnych parametrów w przypadku silnika
    połączonego w gwiazdę i pracującego na zaniżonym napięciu (gwiazda
    oznacza w naszym przypadku 0.4kV międzyfazowo), nie do tego służy.

    > do 55W. Ale kręci długo i nie staje. Limitu raczej nie ma, bo i skąd?
    > Ja tam jestem zadowolony i nie narzekam.

    Z tego termistora co to go nie ma. :)
    Myślisz, że jak kręci powoli, to w uzwojeniach prądy śladowe?
    Pisałem, że możesz (nie musisz!) mieć do dyspozycji 200% momentu
    znamionowego, ale należy się liczyć z ograniczeniami.
    Swoją drogą fakt, że na wale masz 1% mocy (bo prędkość żadna) nie
    oznacza, że silnik też pracuje na 1% elektrycznie.
    Zastanów się co się dzieje z mocą na wale, gdy silnik zatrzymasz :)

    > Pojęcie prędkości znamionowej chyba już straciło swój sens.

    Dlaczego? Dla mnie podstawowy parametr.

    > Może to zbyt egocentryczne z mojej strony, ale myślałem, że w dyskusji
    > chodzi o poddanie krytycznej analizie rzuconych przeze mnie luźnych uwag.

    Widzisz, bronisz swoje luźne uwagi opierając się na innych luźnych
    uwagach, do których nikt specjalnie się nie odniósł.

    > Teraz wniosek:
    > - Podwyższenie napięcia przy wielkoseryjnej produkcji nie kosztuje nic.

    Pass...
    EOT, chyba że ktoś przejmie uświadamianie.

    Miłego, Jarku.
    __
    Pzd, Irek.N.

  • 43. Data: 2011-12-28 10:00:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek N. napisał:

    > To się dobierz. Jak znajdziesz zaciski do termistora, stawiam kratę
    > wódki, jak nie znajdziesz, to Ty stawiasz. Stoi?

    To ma być uczciwe? Jak będe potrzebował, to się dobiorę do pudełka
    i do instrukcji. Na razie wierzę na słowo.

    > Autotuning nie znajdzie poprawnych parametrów w przypadku silnika
    > połączonego w gwiazdę i pracującego na zaniżonym napięciu (gwiazda
    > oznacza w naszym przypadku 0.4kV międzyfazowo), nie do tego służy.

    Autotuning służy (jak mniemam) do autotuningu. Gdy bedzie trzeba,
    zastosuję rozwiązanie alternatywne.

> [...]
    > Swoją drogą fakt, że na wale masz 1% mocy (bo prędkość żadna) nie
    > oznacza, że silnik też pracuje na 1% elektrycznie.

    Jak już wspomniałem, liczę się z mniejszą sprawnością. Może nawet dużo
    mniejszą. Ale nie aż tak, by coś się miało stać.

    > Zastanów się co się dzieje z mocą na wale, gdy silnik zatrzymasz :)

    Nic nie jest w stanie drania zatrzymać.

    > Dlaczego? Dla mnie podstawowy parametr.

    Kiedyś był, teraz już nie. Bo kiedyś nikomu do głowy nie przychodziło,
    że wielki asynchroniczny silnik można zasilać czymś innym niż prądem
    50/60Hz z elektrowni. Teraz przychodzi (a przynajmniej myśl ta powoli
    przebija się).

    > Widzisz, bronisz swoje luźne uwagi opierając się na innych luźnych
    > uwagach, do których nikt specjalnie się nie odniósł.

    To już jego problem. Chociaż akurat w tym miejscu przyjęte jest,
    że niktórzy piszą co wiedzą nie odnosząc się do niczego.

    > Pass...
    > EOT, chyba że ktoś przejmie uświadamianie.

    Nie ma potrzeby. Gdy mi braknie świadomości, wiem gdzie zadzwonić.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2011-12-28 11:02:49
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 27 gru 2011 23:31:36 in article news:<jddh03$n3m$1@news.dialog.net.pl>
    Irek N. wrote:
> [...]
    > Moje zdanie:
    > - Nie jest i nawet podobny dziwoląg dostałem...

    Nie jest
    http://static.schneider-electric.us:8080/TechLibWeb/
    download/?url=http://ecatalog.squared.com/pubs/Motor
    %20Control/AC%20Drives/Altivar%2012/8800PL0901_.pdf
    ale rozpiętość cen wg w/w katalogu posczególnych wariantów ATV12 jest duża: 166-427
    USD

  • 45. Data: 2011-12-28 11:52:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    %20Control/AC%20Drives/Altivar%2012/8800PL0901_.pdf
    > ale rozpiętość cen wg w/w katalogu posczególnych wariantów ATV12 jest duża: 166-427

    Fajne zestawienie, wychodzi max 10%.

    __
    Pzd, Irek.N.