  • 1. Data: 2020-09-02 03:26:32
    Temat: zajmowanie pasa przy zjeżdżaniu ze skrzyżowania
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Cześć.

    Potrzebuję Waszej oceny sytuacji.

    Mamt drogę, która przy skrzyżowaniu jest dwupasmowa. Pas prawy służy do
    skrętu w prawo, jazdy na wprost i skrętu w lewo. Pas lewy do skrętu w
    lewo. Drogo po skręceniu w lewo ma cztery pasy. Pierwszy od prawej na
    drodze "docelowej" służy jako wjazd na stację, potem robi jako zatoczka
    autobusowa i zanika. Drugi ciągnie się do momentu zaniknięcia
    pierwszego, potem jest wyjazd z bocznej drogi i też zanika. Trzeci i
    czwarty, nieprzerwanie ciągną się dalej.

    Z drogi o której wspomniałem na początku (dwupasmowej) w lewo skręcają
    dwa samochody. Jeden z prawego, drugi z lewego pasa. Przejeżdżają przez
    skrzyżowanie i na drodze docelowej oba próbują zając ten sam, trzeci pas.

    Kto będzie winien kolizji?

  • 2. Data: 2020-09-02 06:53:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2020 o 03:26, PlaMa pisze:

> [...]
    > dwa samochody. Jeden z prawego, drugi z lewego pasa. Przejeżdżają przez
    > skrzyżowanie i na drodze docelowej oba próbują zając ten sam, trzeci pas.

    Policja powie że ten co miał drugiego po prawej. Chyba że będzie filmik
    i będzie widać kto w kogo fizycznie wjechał to może... A na logikę to
    sam wiesz jak być powinno.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-09-02 10:58:35
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > samochody. Jeden z prawego, drugi z lewego pasa. Przejeżdżają przez
    > skrzyżowanie i na drodze docelowej oba próbują zając ten sam, trzeci pas.

    Winnym jest ten, który zjeżdżał z czwartego pasa na trzeci.

    Skręcając w lewo, jeden wjeżdża na czwarty pas, drugi wjeżdża na trzeci pas.
    Ten z czwartego zmienia pas i powinien ustąpić.

  • 4. Data: 2020-09-02 11:42:03
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Skręcając w lewo, jeden wjeżdża na czwarty pas, drugi wjeżdża na trzeci pas.

    Drogo po skręceniu w lewo ma cztery pasy.

    jeden (lewy) zajmuje 4
    drugi (prawy) zajmuje 1

    zmiana pasa na warunkach ogolnych

    klepane do znudzenia bo suweren nie ogarnia :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=nwO4MNp4QyI
    https://www.youtube.com/watch?v=V55khjsfdto&list=PLv
    tKXa6ljCAFrmiViOnlUtPg6kudBVU7b&index=49&t=0s

  • 5. Data: 2020-09-02 12:40:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Policja powie że ten co miał drugiego po prawej. Chyba że będzie
    >filmik i będzie widać kto w kogo fizycznie wjechał to może...

    I bez filmiku moze byc widac, ze jeden ma rozbity zderzak, a drugi
    drzwi :-)

    >A na logikę to sam wiesz jak być powinno.

    Gdzies tam moze jeszcze byc linia dzielaca pasy ...

    Ja mam podobny problem tu
    https://www.google.com/maps/@51.1069835,17.0440718,1
    44m/data=!3m1!1e3

    Z gory moze lepiej widac, ale z poziomu jezdni ... jak tu pasy biegna
    ?

    J.

  • 6. Data: 2020-09-02 14:18:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 2 Sep 2020 03:26:32 +0200, w <5f4ef56b$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,
    PlaMa <b...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > dwa samochody. Jeden z prawego, drugi z lewego pasa. Przejeżdżają przez
    > skrzyżowanie i na drodze docelowej oba próbują zając ten sam, trzeci pas.

    Ten z lewej :)
    A na sensownie oznakowanym skrzyżowaniu masz pasy naprowadzjące.

  • 7. Data: 2020-09-02 14:33:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/09/2020 02:26, PlaMa wrote:
> [...]
    > dwa samochody. Jeden z prawego, drugi z lewego pasa. Przejeżdżają przez
    > skrzyżowanie i na drodze docelowej oba próbują zając ten sam, trzeci pas.

    Ten z lewej ale jak znam zycie i zacietrzewienie niektorych kierowcow to
    najlepiej byloby obejrzec film z kolizji bo ten z prawej mogl sie poczuc
    np urazony manewrem i zaczal przyspieszac.

  • 8. Data: 2020-09-02 15:54:45
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Skręcając w lewo, jeden wjeżdża na czwarty pas, drugi wjeżdża na trzeci
    > pas.
    > Ten z czwartego zmienia pas i powinien ustąpić.

    Chyba że ten skręcający z prawego pasa spróbuje zająć czwarty pas...

  • 9. Data: 2020-09-02 17:19:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2020 o 12:40, J.F. pisze:

    > I bez filmiku moze byc widac, ze jeden ma rozbity zderzak, a drugi drzwi
    > :-)

    A myślisz, że nie da się wbić komus drzwiami w zderzak?

    > Gdzies tam moze jeszcze byc linia dzielaca pasy ...

    No nie wszędzie są linie naprowadzające. A newet jeśli to zwykle tylko
    dla jednego pasa.

    Moim zdaniem widać nieźle.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-09-02 18:57:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-09-02 o 11:42, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > Drogo po skręceniu w lewo ma cztery pasy.
    >
    > jeden (lewy) zajmuje 4
    > drugi (prawy) zajmuje 1

    Zgadza się i tak jest najbezpieczniej.
    Jednak zgodnie z przepisami (i zdrowym rozsądkiem) prawy zajmuje do
    wyboru 1, 2 lub 3 pas.
    Naprawdę dziwne jest, że ci z lewego nie rozumieją, że prawy ma
    pierwszeństwo. Natomiast wiedzą to, gdy są po prawej