  • 11. Data: 2022-11-07 15:26:16
    Temat: Re: pytanie bardziej informatyczne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Nov 2022 06:07:08 +0100, sundayman wrote:
    > ale pewnie któryś z kolegów będzie wiedział.
    >
    > Jest sobie urządzenie z modemem GPRS. To urządzenie łączy się z
    > komputerem, którym można to urządzenie obsługiwać poprzez "chmurę"
    > producenta modemów.
    >
    > Czyli - w modemie ustawiam sobie adres serwera ( może to być zarówno IP
    > jak i domena) , numer portu itp.

    serwera chmury producenta jak rozumiem?

    > Ze strony PC dokładnie tak samo. I ten serwer zestawia "transparentne
    > połączenie" po którym śmigają dane. Ruch jest minimalny, bo modem ma z
    > drugiej strony złąćze RS232 i de facto tam latają ramki po paręset
    > bajtów raz na jakiś czas.
    >
    > Chciałbym, żeby modem nie łączył się z tym serwerem bezpośrednio ale
    > przez mój serwer proxy. Czyli modem trafia na mój serwer i on
    > pośredniczy w połączeniu z serwerem producenta modemu.
    >
    > Docelowo chciałbym postawić sobie ten mój serwer proxy fizycznie u
    > siebie, ale to ciut później.

    A jakies stałe IP masz?

    > Teraz najwygodniej byłoby mi to zrobić na moim serwerze ( na seohost) ,
    > na którym trzymam strony internetowe. Albo kupiłbym jakiś prosty VPS u
    > nich jeśli tak będzie lepiej.
    >
    > Pytanie - na czym da się to zrobić najprościej dla kogoś ( znaczy mnie )
    > kto linuxa zna słabo i ogólnie ma doświadczenie z serwerami na poziomie
    > pozwalającym zrobienie sobie strony, poczty itp pierdoły podstawowe.

    Na oko to potrzebujesz czegos rodzaju iptunnel.
    w modemie ustawiasz adres proxy i port, i na tym serwerze proxy
    konfigurujesz, ze połączenie ma byc dalej przekazywane do chmury
    producenta. Chyba, ze juz nie chcesz chmury producenta,
    to jakos bezposrednio.

    Tylko ze jak masz jakies stałe łącze z internetem, to wypadałoby to
    zrobic na twoim routerze, albo na nim skonfigurowac przekierowanie
    do serwera proxy.

    Czy zadziala ... trudno powiedziec, bo cos duzo tych przekierowan
    wyjdzie :-)

    > Poczytałem trochę tego rodzaju rzeczy;
    > https://www.fosslinux.com/46027/self-hosted-proxy-se
    rvers.htm

    > ale niewiele to na razie wniosło w moje życie. Gdybym miał to stawiać na
    > własnym biurku to wolałbym coś na (tfu) windows albo OSX.

    Na linuxie robi sie to trywialnie.
    tzn takie przekierowanie portow, bo wiecej to moze byc wiekszy
    problem.

    Na Windows podobno tez mozna
    https://linuxhint.com/port-forwarding-windows/

    Modem jak rozumiem w miare czesto łączy sie z "chmurą producenta"
    i cos tam jej melduje, ze jest osiagalny pod tym adresem.
    Utrzymuje to połączenie, czy czesto próbuje?

    Co bedzie, jak twoj router straci łącznosc, czy sie zresetuje, a
    modem nic o tym nie wie ...

    J.

  • 12. Data: 2022-11-07 15:31:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Nov 2022 06:30:42 +0100, sundayman wrote:
    > z tego co poczytałem, to ten proceder można by zrealizować za pomocą
    > OpenVPN postawionym np. na UBUNTU na serwerze VPS ?
    > Czy tak i czy to jest dobre rozwiązanie ?
    >
    > I kolejne pytanie - czy muszę mieć stałe IP do tego VPS czy też na
    > przykład można wykorzystać adresowanie przez subdomenę, którą mogę sobie
    > założyć na swoim serwerze www ?

    A co to za subdomena?

    Jak znam zycie, to modem bedzie chcial znac adres IP tego proxy,
    lub normalny adres domenowy.
    Jak nie masz stalego IP, to mozesz skorzystac z jakiegos serwisu
    dynamicznego DNS, dyndns.org, noip.com, anydns.info

    Moze jednak zdac sie na chmure producenta, bez kombinowania?

    J.

  • 13. Data: 2022-11-07 15:39:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Nov 2022 22:04:52 +0100, sundayman wrote:

    > Do konfiguracji oczywiście tak, do firmware oczywiście nie.
    > Komunikacja, z której korzystam jest po TCP.
    >
    > Jak wygląda autoryzacja samego modemu do serwera producenta nie wiem -
    > od strony modemu to jest hasło oraz numer modemu.

    > Nie wydaje mi się, ale tego nie wiem.

    > Chodzi raczej o kwestie "polityczne".
    > Rzecz w tym, żeby "ukryć" adres oryginalnego serwera - z pewnych
    > względów wolę, żeby był tam adres mój.

    To moze ci wystarczy, ze w modem wpiszesz adres domenowy ze swojej
    domeny DNS, jakies tam "modem12345.xxxx.pl",
    a w DNS zdefiniujesz adres IP do "serwera chmury" producenta.

    Tylko trzeba regularnie sprawdzac, czy producent czegos nie zmienil.

    J.

  • 14. Data: 2022-11-07 15:40:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Nov 2022 22:04:49 +0100, sundayman wrote:
> [...]
    to-build-a-simple-tcp-proxy-in-linux.html

    > dzięki za materiały, zaraz się zapoznam.

    Uwaga - nc.exe jest nielubiany przez Defendera.
    Trzeba wyjatek ustawiac, i trzymac duzo kopii, najlepiej na CD,
    bo moze trafic do kwarantanny.

    J.

  • 15. Data: 2022-11-07 15:55:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Nov 2022 22:12:10 +0100, sundayman wrote:
> [...]
    >
    > Bo ten program na PC jest właściwie traktowany jako drugi modem.
    > Zresztą to może być i fizycznie taki układ dwa modemy połączone ze sobą
    > via GPRS<>internet.
    >
    > Czyli moją sytuacja jest schematycznie taka
    >
    > jeśli to są 2 modemy:
    > RS232(modem)---GPRS---serwer---GPRS---(modem)RS232
    >
    > jeśli modem + PC:
    > RS232(modem)---GPRS---serwer---(PC)RS232
    >
    > konfiguracyjnie się to niczym nie różni.
    > W przypadku PC zamiast fizycznego modemy to mała aplikacja, której
    > podaje się dokładnie te same parametry co modemowi ( adres serwer + port

    Nawiasem mowiac - ze starych zabaw pamietam, ze dawało sie nawiazac
    łącznosc modem-modem, o ile byly w jednej sieci GSM, tylko:
    -czy to bylo w GPRS, czy w czyms wczesniejszym ... CSD?
    -zawsze by problem w jakiej to taryfie - czy w ramach taniego pakietu,
    czy po jakiejs niebotycznej z cennika,
    -no i nie zawsze dzialalo ... o pieniadze chodzilo, za dodatkowe
    uslugi, transmisje danych itp.

    Czy nadal dziala ... moze jeszcze jakims cudem tak, bo chyba
    operatorzy wycofują sie z tych uslug.
    Jako powazny klient bodajze masz zawrzec umowe na prywatny APN.

    J.

  • 16. Data: 2022-11-07 19:05:26
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 7.11.2022 15:39, J.F wrote:

    > To moze ci wystarczy, ze w modem wpiszesz adres domenowy ze swojej
    > domeny DNS, jakies tam "modem12345.xxxx.pl",
    > a w DNS zdefiniujesz adres IP do "serwera chmury" producenta.

    No jak protokół ani serwer nie sprawdzają z jakiej domeny jest wejście
    to zadziała.

    > Tylko trzeba regularnie sprawdzac, czy producent czegos nie zmienil.

    To już użytkownik będzie sprawdzał ;)

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2022-11-09 13:43:08
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > ale pewnie któryś z kolegów będzie wiedział.

    Użyj iptables. DNAT. Tak będzie najczyściej -- forwardowanie będzie się
    odbywało na poziomie jądra.

    --
    Mówi lew do żaby:
    - Ale ty jesteś brzydka... Jesteś zielona, oślizgła i masz strasznie