  • 11. Data: 2010-10-31 11:29:25
    Temat: Re: rozlaczanie polaczenia
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No i panie, kto będzie w okamgnieniu na zakończenie miesiąca spisywał
    > 20 tysięcy liczników. Te fotki nie były robione codziennie, tylko raz
    > w miesiącu, a to cofaniu liczników nie zapobiega. Zresztą po co cofać,
    > łatwiej pogmerać trochę przy przewodach. Ponadto jeszcze jedna bardzo
    > ważna rzecz -- od wystawiania rachunków był pracownik umysłowy, a nie
    > jakiś za przeproszeniem fizol. Umysłowemu przysługuje biurko do pracy.
    > Jak przy biurku będzie odczytywał jakieś pieprzone liczniki?

    Z tym "fizolem" to trochę przesadziłeś, z zasady liczniki spisywała
    obsługa central, a żeby ją sprawnie obsługiwać i konserwować trzeba było
    mieć dużo większą widzę niż przy kopaniu rowów.
    Zaryzykowałbym twierdzenie, że niejednokrotnie ten "fizol" był bardziej
    rozgarnięty niż pracownik umysłowy od wystawiania rachunków.

  • 12. Data: 2010-10-31 11:46:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > No i niby jak fotka, robiona raz w miesiącu, miała zapobiec cofaniu
    > licznika?
    > Z resztą 20 tys. plomb nie robiło się codziennie, generalnie na początku
    > zamontowania liczników, a potem w razie uszkodzenia uszkodzenia
    > pojedynczych sztuk.

    Nawet niekoniecznie 20 tysięcy, tylko znacznie miniej. Można przecież
    przewlec jednego druta przez ucha w całym rządku liczników i machnąć
    jedną plombę. Pozostaje jednak pytanie, kto plombuje i kto to sprawdza.

    Zawsze mnie fascynowała kultura plomby, żywo rozwijająca się za komuny.
    Ludzie plombowali codziennie zamknęte pomieszczenia biurowe za pomocą
    sznurka, kapsla od piwa i plasteliny. Ale chyba nikt nie miał pomysłu
    po co ten cyrk i co robić gdy rano zastanie się zerwaną plombę. Nie
    wchodzić do środka, wszcząć Procedurę Nadzwyczajną (kogo zawiadomić?)
    i cały dzień pracy przesiedzieć w bufecie? A zerwać mógł przecież każdy,
    kto przechodził korytarzem. Choćby dla jaj (na twardo z majonezem,
    w bufecie). Może gdyby plomba była dostępna dopiero po otwarciu zamka,
    to by jakiś sens miało, ale tak...?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-10-31 11:48:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

> [...]
    > Zaryzykowałbym twierdzenie, że niejednokrotnie ten "fizol" był bardziej
    > rozgarnięty niż pracownik umysłowy od wystawiania rachunków.

    No ale biurko, przecież biurko się liczy, biurko jest najważniejsze.
    Bez biurka, to można se być rozgarniętym, a i tak nikt takiego nie
    będzie słuchać.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2010-10-31 11:59:19
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > jakiś za przeproszeniem fizol. Umysłowemu przysługuje biurko do pracy.
    > Jak przy biurku będzie odczytywał jakieś pieprzone liczniki?

    To nie do końca tak. Koleżanka, magister inżynier od telefonów, przez
    jakiś czas raz w miesiącu chadzała na centralę, co by stan liczników z
    łącz międzycentralowych spisywać. Bez biurka :-)

  • 15. Data: 2010-10-31 12:00:52
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > kto przechodził korytarzem. Choćby dla jaj (na twardo z majonezem,
    > w bufecie). Może gdyby plomba była dostępna dopiero po otwarciu zamka,

    Kultura plomby kwitnie nadal, vide ostatnie doniesienia z frontu walki z
    dopalaczami - złem #1 w RP3.5

  • 16. Data: 2010-10-31 12:24:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > To nie do końca tak. Koleżanka, magister inżynier od telefonów, przez
    > jakiś czas raz w miesiącu chadzała na centralę, co by stan liczników
    > z łącz międzycentralowych spisywać. Bez biurka :-)

    No i słusznie. Przyjdzie jakiś nieopierzony magister inżynier od telefonów
    i mu się wydaje, że wszystkie rozumy pozjadał. Trzeba taką pogonić po
    centrali, niech wie, że jakiś tam świstek jeszcze umysłowym nie czyni.
    Jak przez jakiś czas będzie skakać na centralę albo po piwo, to zrozumie.
    Ludzi trza wychowywać, inaczej zginą.

    Jarek

    --
    Docent, nie teoretyzuj, tylko rozkładaj narzędzia. Oberrura czeka.
    Chcesz wrócić do instytutu? Tak, gołąbku, te twoje tytuły są tu

  • 17. Data: 2010-10-31 12:28:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Kultura plomby kwitnie nadal, vide ostatnie doniesienia z frontu walki
    > z dopalaczami - złem #1 w RP3.5

    To zupełnie inna sytuacja. Plomby nakłada ktoś, kto nie ma kluczy do drzwi.
    Robi to z intencją, by ten co ma klucze, do środka nie wchodził.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2010-10-31 13:09:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > To zupełnie inna sytuacja. Plomby nakłada ktoś, kto nie ma kluczy do drzwi.
    > Robi to z intencją, by ten co ma klucze, do środka nie wchodził.

    Ale i tak plombę może zerwać każdy.

    MJ

  • 19. Data: 2010-10-31 13:19:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Ale i tak plombę może zerwać każdy.

    Dlatego nikt nie ma pretensji za zerwaną plombę, tylko za otwarcie
    drzwi. Drzwi do sklepu, jak w tym przypadku -- bo z zaplombowanymi
    pomieszczeniami wewnętrznymi może być inaczej (tu nie każdy może
    zerwać).

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2010-10-31 13:22:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Dlatego nikt nie ma pretensji za zerwaną plombę, tylko za otwarcie
    > drzwi. Drzwi do sklepu, jak w tym przypadku -- bo z zaplombowanymi

    To, primo, po co plomba, secundo, po czym poznać otwarcie drzwi?

    MJ