  • 1. Data: 2009-03-21 22:07:19
    Temat: rs485, rts
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Mam pytanie, czy jak wysyla sie cos z terminala
    przez RS 232 to stan lini RTS sie zmienia automatycznie ?
    Zwykle w konwerterach RS232/RS485 RTS jest dolaczony
    do wejscia przelaczajacego nadawanie/odbior i u mnie
    nie chce sie konwerter przelaczyc na nadawanie.
    W sumie na oscyloskopie to nie widze
    zeby cos sie zmienialo na lini RTS jak z terminala
    cos wysylam i teraz nie wiem czy jakiegos specjalnego
    programu trzeba uzyc czy jest jakis inny trick.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 2. Data: 2009-03-21 22:30:36
    Temat: Re: rs485, rts
    Od: mk <r...@m...remove>

    yorgus pisze:
> [...]
    > cos wysylam i teraz nie wiem czy jakiegos specjalnego
    > programu trzeba uzyc czy jest jakis inny trick.

    Zależy jaki terminal.
    Niektóre terminale mają opcję uaktywnienia linii RTS przed wysyłką
    (zwykle nazywa się to RS485 mode, czy podobnie). By formalności stało
    się zadość nim terminal zacznie wysyłać, to powinien od konwertera
    dostać sygnał zwrotny CTS (żądanie zostało przyjęte i już można nadawać).

    Jeśli samodzielnie tworzysz oprogramowanie o wysterowanie linii RTS
    musisz zadbać samodzielnie.

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2009-03-22 07:05:36
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    yorgus pisze:
    > Mam pytanie, czy jak wysyla sie cos z terminala
    > przez RS 232 to stan lini RTS sie zmienia automatycznie ?

    Linię RTS można użyć do sterowania kierunkiem w przypadku RS485. Jednak
    dla aplikacji terminalowej nie jest to żadnym standardem. Musisz więc
    mieć specjalne oprogramowanie realizujące taką funkcję.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-03-22 09:33:14
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    yorgus pisze:
> [...]
    > cos wysylam i teraz nie wiem czy jakiegos specjalnego
    > programu trzeba uzyc czy jest jakis inny trick.

    Zarówno w Hyperterminal jak i stosowanym chętnie Terminal v1.9b by
    Br@y++ jet opcja handshaking w którym wybierasz typ sterowania
    transmisją np RTX/CTS, lub XON/XOF. Ja stosuję none :) i używam
    konwerterów przełączających się automatycznie na nadawanie gdy zmienia
    się stan linii TX. Jak chcesz obsłużyć RTS w programie to musisz zdaje
    się użyć funkcję API SetCommState (Windows).

    MD

  • 5. Data: 2009-03-22 11:17:43
    Od: mk <r...@m...remove>

    Mario pisze:

    > Zarówno w Hyperterminal jak i stosowanym chętnie Terminal v1.9b by
    > Br@y++ jet opcja handshaking w którym wybierasz typ sterowania
    > transmisją np RTX/CTS, lub XON/XOF.

    W programie Terminal by Br@y++ należy wybrać opcję "RTS on TX".

    Przy okazji: czy zna ktoś jakiś fajny, darmowy terminal portu
    szeregowego. Do tej pory używałem Docklight i Hercules, ale to jednak
    nie jest to...

  • 6. Data: 2009-03-22 22:29:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    mk pisze:

    > Przy okazji: czy zna ktoś jakiś fajny, darmowy terminal portu
    > szeregowego. Do tej pory używałem Docklight i Hercules, ale to jednak
    > nie jest to...

    Nie wiem, jakie masz wymagania, ale w firmie używam praktycznie
    codziennie Tera Term (zarówno na prawdziwym COMie, jak i konwerterach na
    FT232 i FT245) i jest OK.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-03-23 06:08:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Mar 2009 23:29:47 +0100, Adam Dybkowski wrote:
    >Nie wiem, jakie masz wymagania, ale w firmie używam praktycznie
    >codziennie Tera Term (zarówno na prawdziwym COMie, jak i konwerterach na
    >FT232 i FT245) i jest OK.

    A ta wasza poprawiona wersja jest gdzies dostepna ?

    Z konwerterem [nieokreslonym] to TT zachowuje mi sie nieszczegolnie.

    J.

  • 8. Data: 2009-03-23 23:20:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > A ta wasza poprawiona wersja jest gdzies dostepna ?

    Rzeczywiście poprawialiśmy kiedyś starego Tera Terma (obsługa wyższych
    COM'ów i prędkości) ale teraz można ściągnąć nową "fabryczną" wersję.
    Nazywa się to UTF-8 Tera Term Pro i wygląda nieco lepiej niż
    opensource'owa stara wersja.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/